Maribor

Reviews over Maribor

Elk jaar weer

Jacqueline captijn,
    20-9-2018

Overnachting voor doorreis naar Kroatië . Normaal op bezoek bij vrienden...nu de kinderen de stad laten zien en naar de oudste wijnstok en wijnmuseum geweest. Heerlijk wijn geproefd en gekocht. Slovenië een pracht land...in omgeving Maribor al veel te beleven. Botanische tuin met een heuze sequoja...Pohorje het begin vd alpen. Of Ptuj...thermen. wintersport ook mogelijk. Of meer op gesschiedenis...Osancarica. eer verhaal apart partizanen versus Duitse leger.

S(LOVE)NIJA

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Leuk als je in de buurt bent van deze plaats.

Esmee V,
    7-8-2018

Wij hadden geen hoge verwachtingen van deze plaats, wat misschien maar goed ook was. De plaats is op zich wel schattig, maar er was niet zoveel te doen en te zien (wij waren hier wel op zondag, dus dat kan hier ook aan liggen). Leuk om te combineren met een dagje aan het Velenje meer, waar je kunt zwemmen of gezellig iets drinken aan het terras.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Ontdekking

H.Fenijn,
    5-11-2016

We ontdekten de propere stad per fiets en er zijn bijna overal fietspaden op een rood geschilderd gedeelte van het trottoir. Het is wel veel "stoep op stoep af " maar goed te doen. Slovenië is geen rijk land maar er is voldoende geschiedenis te bewonderen. Langs de Drava zijn de terrasjes gezellig en wordt de plaatselijke wijn gepromoot. Cultureel en historisch biedt de stad mooie gebouwen en er zijn diverse evenementen het jaar door.

Gereisd met partner in september 2016

Typische werkstad met tegelijk cultuur!

JB,
    16-8-2012

Oostelijk gelegen stad in Slovenie die dit jaar tevens culturele hoofdstad van Slovenie is. De stad is gemoedelijk, heeft een mooi en oud centrum en de oevers van de rivier zijn aan te raden om langs te lopen!

Gereisd met partner in augustus 2012
Maribor scoort een 7,7 uit 10, op basis van 19 reviews