Ljubljana

Reviews over Ljubljana

Voelt als thuiskomen

Leslie
    23-11-2018

Een adembenemende stad die er met zijn romantische gebouwen ervoor zorgt dat je, je waant in een sprookje. Per toeval kwamen wij tijdens onze roadtrip aan in dit groot uitziende dorp wat echter de hoofdstad van Slovenië is. Het aanzicht van de Binnen een paar uur kun je de prachtige oude gebouwen in de stad bezichtigen en natuurlijk Tromostovje, de drie bruggen van Ljubljana. Vergeet niet om het steile pad te wandelen naar het kasteel boven op de berg. Hier bevindt zich een prachtige vino garde en heb je een magisch uitzicht over de stad. Tevens kun je volop genieten van heerlijk eten en drinken tegen zachte Europese prijzen! Kortom het aanzicht van het blauwe water met veel bomen en planten zorgen ervoor dat Ljubjana voelt als thuiskomen.

Gereisd Met partner in augustus 2018

Ljubljana is een aangename verrassing 👍

Arjuna
    18-11-2018

Ljubljana is de hoofdstad van Slovenië, maar heeft een gezellig dorpssfeertje vanwege de kleinschaligheid.

De stad bezit prachtige gebouwen, pubs, markten, en een kasteel op de berg die vanuit het centrum goed te zien is. Dit kasteel, en de verschillende musea's, kan men natuurlijk bezoeken. Het uitzicht vanuit de kasteeltorens is adembenemend.

Het nabijgelegen park Jakopič Promenade iets wat men niet moet vergeten. Het park is mooi onderhouden en geeft de mogelijkheid om een lekkere wandeling te maken.

Het maken van een wandeling kan ook perfect bij Lake Bled. Ook zijn hier genoeg activiteiten te doen; men kan een surfplank huren om te suppen, een duik nemen in het meer, of kiezen voor een spannende rit van de rodelbaan.

Ljubljana is een plek die weinig mensen kennen, maar veel mensen nooit vergeten.

Gereisd Met vrienden in juli 2016

Een must-see als je in Slovenië bent!

Esmee V
    7-8-2018

Het is leuk om Ljubljana te bezichtigen als er markt is (wij waren er op een zaterdag). De stad zelf was leuk om een keer gezien te hebben en er zijn mooie gebouwen en leuke terrasjes overal. Je kunt er een boottocht doen, maar dit is best prijzig en alles is goed te lopen als je goed ter been bent. De mensen zijn erg aardig en je kunt van allerlei dingen proeven (van schnaps en wijn tot fruit). De drakenbrug is zeker een aanrader. We zijn ook naar het kasteel van Ljubljana gelopen, maar dit viel tegen. Van een afstand ziet het er prachtig uit, van dichtbij viel het tegen. Houd er rekening mee dat als je binnenin het kasteel wil kijken, dit ongeveer 10 euro per persoon kost.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Fraaie, schone, veilige groene stad.

Alexander Vervoordeldonk
    23-8-2017

Een fraaie kleinere afspiegeling van Praag. Minder druk, schoner en vriendelijker. Redelijk veel te zien. Mooi gerestaureerd (hoofdgebouw van de universiteit), schoon en veilig. Onder meer aan te raden: de markt (groot en divers), Ljubljanski grad (schitterend gerestaureerd kasteel met veel oude en nieuwe architectuur. Fraaie te bewonderen kunst en mooie uitzichten over de stad. Prima restaurant en heerlijke wandeling naar beneden -en eventueel naar boven, wanneer geen gebruik wordt gemaakt van de 'lift'-), Tivoli park (heerlijk groot stadspark, dicht bij diverse musea en de oude binnenstad. Fijne rustplekken en te bewonderen kunst. Ook is er een vrij grote speeltuin voor de kleinsten), de drievoudige brug (met name 's-avonds een mooi verlicht aangezicht en vanaf het hoger gelegen kasteel. Ligt in het prettige voetgangersgedeelte in het hart van de oude stad).

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Schone en gezellige, compacte stad.

Vera
    11-8-2017

Ljubljana is een behoorlijk grote stad, maar het oude stadscentrum is lekker compact. De rivier de Ljubljanica stroomt dwars door de stad, dit geeft mooie plaatjes. Er zijn ook erg veel gezellige terrasjes gelegen aan de rivier. Verder zijn er diverse mooie oude gebouwen en bruggen te vinden. Ook is er enkele dagen in de week een (food)markt. In het midden van de stad staat een burcht op een heuvel. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Verder is de stad erg groen en schoon. Buiten de oude stad kun je prima fietsen. In de stad zijn verschillende drinkwater-tappunten. Het kraanwater is er prima te drinken. Daarnaast is Ljubljana een erg goede uitvalsbasis om ook andere gebieden van Slovenië te bezoeken. Zo ben je o.a. in minder dan 2 uur rijden bij het meer van Bled, de Vintgar kloof en het meer van Bohinj. Dit zijn stuk voor stuk erg mooie bezienswaardigheden. Ljubljana is zeker een aanrader om enkele nachten te verblijven.

Gereisd Met partner in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Ljubljana scoort een 8,5 uit 10, op basis van 85 reviews