Sorteren

Reviews over Kamno

Fantastisch appartement in een prachtige omgeving!

Danielle Smits
    24-7-2018

Maharac is een prachtig gerenoveerd huis, verdeeld in drie appartementen. Wij zaten in het loft appartement (Krn) dat heel sfeervol is ingericht en van alle gemakken is voorzien; een mooie keuken met vaatwasser en oven, een grote luxe badkamer en drie slaapkamers met fijne bedden. Bij het appartement heb je een eigen parkeerplaats en groot terras waar we heerlijk buiten hebben gegeten. Het appartement heeft ook nog een balkon met mooi uitzicht op de bergen. Wij waren voor het eerst in Slovenie en zijn overdonderd door de pracht van het land! Het huis is dichtbij de betoverende Soca rivier met het meest helderblauwe water dat ik ooit gezien heb. We hebben de meest mooie en verlaten strandjes ontdekt en waanden ons in een paradijs. Onze jongens van 13 en 10 vonden de natuur en de rivier fantastisch. Vanuit Kamno zijn veel mooie plekken in de omgeving makkelijk te bereiken. Een absolute aanrader dus!

Fijn huis!

Paul
    9-7-2018

Fijne woning in een klein dorp. De ruime woning is een prima uitvalsbasis om de weide omgeving te ontdekken. Wij hebben de benedenwoning tot onze beschikking gehad en hadden daarom niet alleen de ruime achterliggende tuin, maar ook een pracht van een veranda.

De ontvangst door de gastvrouw was hartelijk; zij heeft ons alles verteld en laten zien wat noodzakelijk was voor een prima verblijf.

erg mooi

Fietsclub
    20-9-2017

ik vond het allemaal prima, behalve het weer, maar daar kun je niemand de schuld van geven.

Zeer mooi appartement

Mirjam
    28-8-2017

Mooi ingericht ruim appartement (krn) met ruim eigen terras en airco. Het ruime eigen terras is wel nodig, omdat in de periode dat wij er waren het algemene terras met de barbecue continue door hetzelfde gezin werd gebruikt. Maar dat zal niet altijd zo zijn denk ik.

Fijne bedden, mooie badkamer, prima keuken (alleen wat weinig bergruimte voor voorraad en geen vriesvak in de koelkast).

Mooi uitzicht over het dal.

Verfijnd top-appartement op heerlijke locatie.

Alexander Vervoordeldonk
    24-8-2017

Vakantiehuis Maharač in het jaloersmakend pittoreske dorpje Kamno, beschikt over drie appartementen en ligt in de Soča-vallei op een steenworp afstand van de Soča rivier (en kiezelstrandjes). De aangrenzende natuur is wonderschoon en nodigt uit te worden bewandeld. Op ongeveer 10 minuten (auto)rijden liggen de steden Tolmin en Kobarid waar men ruim kan worden gespijsd en gelaafd. Er is een gevarieerd aanbod van restaurants, bars, terrassen, verhuurbedrijven voor -begeleide- sportactiviteiten en enkele winkelmogelijkheden en musea. Het huis heeft een grote fraai aangelegde (gezamenlijke) tuin met overdekt terras, barbecue incluis en een eettafel met bankjes alsook een eigen parkeergelegenheid. De (mede)eigenaar is vriendelijk, on-Nederlands relaxed :-), gastvrij en informatief.

Het verblijf in het, stijlvol met kunst van Jana Dolenc -echtgenote van de heer Stamsnijder, kunstenares, makelaar en mede-eigenaar- aangeklede, appartement Krn was bijzonder aangenaam. Het ruime appartement bevindt zich op de bovenste verdieping en heeft een aparte ingang met een eigen terras. Er is veel (lichte) leefruimte, airco, er zijn drie ruime slaapkamers (stapelbed in de kinderkamer!) en een prettige luxe badkamer met inloopdouche en wasmachine. De open leef-keuken met eettafel en stoelen is compleet en voorzien van alle gewenste apparatuur. In de schuur bevindt zich desgewenst nog een vriezer. Prima zithoek, televisie en goede wifi. Kers op de taart is het (smalle) balkon met vaak adembenemend uitzicht op de Juliaanse Alpen. Als het niet te warm is en de muggen de toerist goed gezind zijn, dan zit je daar in de avond erg fijn tezamen.

In de (nabije) omgeving is veel te ondernemen. Bijvoorbeeld: een interessant WOI museum in Kobarid, diverse schitterende wandelroutes langs de Soča-rivier met onder meer de waterval in de Kozjakgrot, men kan raften, kajakken etc. op de Soča-rivier via Xpoint in Kobarid (betrouwbaar en met korting), het nationale natuurpark Tolminski Korita (oogverblindend mooie watervallen), de grotten van Postojnska (ondanks de autorit en de drukte aldaar een bezoek waard), wandeling bij de Krn, de Kanin berg (ongeveer 2300 meter hoog, ruim een half uur in een (gondel)skilift, +/-14 euro pp en dan… schitterende uit- en vergezichten, wanneer open neem ook de vervolglift! -extra kaartje 4 euro-) en de Boka waterval. Enkele redelijk geprijsde restaurants dichtbij zoals de Skalca Grill Bar (hambuger!), Cinca Marinca (heerlijke cappuccino, appeltaart en tosti’s) en Labrca (imposante te delen verse schotels, druk en toeristisch, maar zeker niet slecht en mooi gelegen). Verdere documentatie bevindt zich tevens in het appartement.

Het verblijf en de natuur in Slovenië waren vernieuwend, verkwikkend voor het lichaam en hebben een mogelijk hospitalisatie-syndroom voor de schrijver dezes met een glimlach weggespoeld, en dat was zeer nodig. Dank daarvoor!! En wellicht tot een volgende keer.

Uitgebreide informatie over al het bovenstaande (en veel meer) is te vinden op de website. Van daar uit is ook een vakantiehuis en/of appartement goed te boeken.

Kamno scoort een 8,1 uit 10, op basis van 20 reviews