Camping Danica ***

Review geschreven door Robbert

Prachtig gelegen

Robbert
19-8-2017

Grote camping (bij max. bezetting ruim 1000 personen), maar komt niet massaal over door indeling in veel velden. Ligging aan rivier, vlak terrein, veel schaduw. Prachtig uitzicht op de bergen. Diverse sanitair gebouwen, sommige basic, maar het hoofdgebouw ronduit luxe. Veel sportfaciliteiten op/bij de camping. Restaurant. Elke dag vers brood en fruit. Winkels, restaurants en andere voorzieningen op loopafstand in het dorp. Vanaf tweede helft juli is de camping nagenoeg vol. Er komen elke dag ook weer tientallen plaatsen vrij, maar wie pas 's avonds aankomt heeft moeite om zijn tent/caravan nog ergens neer te kunnen zetten. Er zijn geen vaste plaatsen, dus waar nog een tent tussen past, daar is een plaats. Wat minder bekende attracties, die wij erg mooi vonden: de Mostnica kloof bij Stara Fuzina en de oude binnenstad van Radovlica. Een dagtocht naar Ljubljana is ook goed te doen (op vrijdag is er in de binnenstad een grote food market - een aanrader). Voor vakantie in de Sloveense Alpen is deze camping een goed uitgangspunt.