Camping Danicastersterster

Tonen op kaart

68 reviews over Camping Danica

• 2019
    9bram27-08-2019

Prima camping, ook voor een langer verblijf.

Drukke maar sfeervolle camping met uitstekend sanitair. De ontvangst is vriendelijk, ja mag zelf een plaats uitzoeken. Tegen meerprijs zijn ruime afgebakende plaatsen beschikbaar. Op het grote, vlakke middenterrein zoeken de meeste kampeerders een plek en ben je dus enigszins afhankelijk van de ruimte die een ander je laat. Eind aug. was het behoorlijk druk; 's avonds loopt de camping vol. Maar een sfeervolle drukte. Het sanitair is nieuw, voldoende en wordt goed schoongemaakt. In de omgeving is veel te ontdekken, zeker voor sportieve mensen. Een frisse rivier stroomt langs de camping, zwemmen is prima mogelijk. Kleintjes kunnen volop dammetjes bouwen. Nadeel van de omgeving is dat je overal in de buurt van het meer moet betalen om je auto te parkeren. Fiets meenemen dus!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Ytsje07-08-2019

Fantastisch verblijf in een magische omgeving

We hebben twee weken op deze camping gestaan, waarvan de eerste week een gereserveerde plek, maar omdat camping en omgeving zo goed bevielen hebben we de tent verhuisd en hebben we daarna nog een week op het grote veld gestaan waarvoor je niet kan reserveren maar waar je een plekje naar je zin kan uitzoeken. De vaste plekken zijn mooi ruim en overal is stroom en wifi. De plaatsen op de velden variëren in grootte naar gelang de drukte. Ging bij ons altijd prima in overleg met de nieuwe buren. Heb je ook meteen contact, mensen helpen elkaar met stroom, letten op elkaars spullen en halen je was binnen en ritsen je tent dicht als het regent. Erg prettig. Vaak zijn er ook veel door reizigers welke 1 of 2 nachten blijven. Heerlijk ook zo veel verschillende nationaliteiten en niet alleen maar Nederlands. De ligging is fantastisch, aan de rivier waar de kinderen urenlang kunnen spelen en ook de omgeving is magisch, met zeer veel activiteiten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Kim G29-07-2019

Sfeervolle camping op leuke locatie!

Camping op fijne locatie vlakbij meer van Bohinj. Leuk klein dorpje op loopafstand met 2 supermarkten. De camping doet aan als georganiseerde chaos. Wij vonden dit sfeertje wel leuk. Oud en jong en diverse nationaliteiten gemixt. De gereserveerde plaatsen zijn prettig. De lossen plaatsen wat rommelig en klein. Fijn bakkertje met heel veel lekker brood in de ochtend en een restaurant met heerlijk eten op de camping. Voor de kinderen wordt er weinig georganiseerd, maar dat vonden wij niet erg. Onze dochter van 3 jaar heeft zich prima vermaakt in het speeltuintje en het stromende riviertje. Erg leuk en fijn om even af te koelen op warme dagen! Prima uitvalsbasis voor uitstapjes in de omgeving. Het enige minpunt vinden wij het sanitair. Er wordt zeker schoongemaakt, maar ze lijken het niet onder controle te krijgen. Het is niet er fris en vooral steeds druk. Je staat regelmatig in de rij voor douche, toilet of afwas.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Esther19-08-2018

Goede camping in een prachtig dal

Gemoedelijke camping, goede sfeer. Allerlei nationaliteiten. Gereserveerde plekken zijn mooi ruim. Prachtige ligging in een mooi dal aan een rivier voor volop waterplezier . Dit jaar warm genoeg om in te zwemmen. Sportvelden op de camping, goed restaurant en prima bar. Rust op de camping na 23.00. Mooie fietspaden vanaf de camping. Bohinj meer is prachtig en fijn om in de zwemmen. Mooi wandeling langs de Korita Mostnice ( kloof). Een topweek hier gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Paul26-07-2018

Leuke camping met veel vertier voor de kids

Camp Danica is een leuke, mooi gelegen camping naast een riviertje. Op loopafstand van het dorp en mooi gelegen tussen de bergen. De camping heeft veel te bieden voor kids: voetbal court, 2 speeltuinen en natuurlijk het riviertje met steentjes, ook prima voor volwassenen om in te baden en af te koelen. Wij hadden een gereserveerde plek met voldoende ruimte. Dit is in het hoogseizoen aan te raden, anders moet je een plek op een van de vrije velden uitkiezen en daar kan het erg druk zijn. Sanitair is redelijk, wat krap en tijdens drukte niet altijd even schoon.

Restaurant bij de camping is goed en niet duur. Ook fijn: bakkerswinkeltje op de camping met verse broodjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7Alja03-07-2018

Prachtige omgeving

Camping ligt op loopafstand van het dorp, naast een sporthal. Je mag zelf een plaats op de velden uitzoeken, of tegen bijbetaling een genummerde plaats kiezen. Er zijn 3 sanitair gebouwen, het hoofdgebouw heeft vrij nieuw sanitair. Dat is in de andere gebouwen niet het geval. Daar zijn de douches hoognodig aan vervanging toe. Er is geen chemisch toilet, de afvalcassette moet worden geleegd in de camper uitstortgoot. Een vies karwei! De camping ligt centraal voor mooie wandelingen en fietsroutes. Bij de camping is een restaurant waar je lekker kunt eten.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

4Marikeij28-09-2017

de positieve punten van de camping verdwenen.

Mooi sanitair gebouw sloot. WiFi werd afgesloten. Ligging is fraai.

• 3Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2017

• 3Willem27-09-2017

Een tegenvaller

De camping is in een prachtige omgeving. Is het in de zomer vaak overvol, in het najaar is het behelpen op de camping. Het terrein is op veel plaatsen erg modderig bij flink regen en de eigenaar kiest er kennelijk niet voor zijn gasten het beste te bieden. Het hoofd sanitair gebouw gaat op slot. Douchen kan alleen nog in een soort keet, waar geen ruimte is voor je kleding en de douche te krap om je te bewegen. Korting in het restaurant eenmalig 10% weet de eigenaar goed om te zetten in zijn voordeel. Je hebt een groot glas wijn gekregen? Dus dubbele prijs! Met en prijs van meer dan 20 euro inclusief elektra geen koopje. Ik kan deze camping niemand aanraden.

• 1Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2017

• 8Robbert19-08-2017

Prachtig gelegen

Grote camping (bij max. bezetting ruim 1000 personen), maar komt niet massaal over door indeling in veel velden. Ligging aan rivier, vlak terrein, veel schaduw. Prachtig uitzicht op de bergen. Diverse sanitair gebouwen, sommige basic, maar het hoofdgebouw ronduit luxe. Veel sportfaciliteiten op/bij de camping. Restaurant. Elke dag vers brood en fruit. Winkels, restaurants en andere voorzieningen op loopafstand in het dorp. Vanaf tweede helft juli is de camping nagenoeg vol. Er komen elke dag ook weer tientallen plaatsen vrij, maar wie pas 's avonds aankomt heeft moeite om zijn tent/caravan nog ergens neer te kunnen zetten. Er zijn geen vaste plaatsen, dus waar nog een tent tussen past, daar is een plaats. Wat minder bekende attracties, die wij erg mooi vonden: de Mostnica kloof bij Stara Fuzina en de oude binnenstad van Radovlica. Een dagtocht naar Ljubljana is ook goed te doen (op vrijdag is er in de binnenstad een grote food market - een aanrader). Voor vakantie in de Sloveense Alpen is deze camping een goed uitgangspunt.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Sonja05-08-2017

Voor herhaling vatbaar

de camping heeft geen afgebakende plaatsen. Dit kan goed uitpakken als het rustig is maar kan vervelend zijn bij grote drukte. Wij verbleven hier in juni, door de week was de camping rustig, in het weekeinde waren er heel veel Slovenen . Wij vonden de camping prima, goed en mooi sanitair, in juni ruim voldoende, warm water geen enkel probleem. Op de camping 's morgens lekker brood te koop, restaurant bij de camping, dorp met supermarkt op loopafstand.Heerlijk riviertje om aan te zitten, te poedelen en de hond te laten zwemmen. Gezellige mix van veel nationaliteiten. Heel vriendelijke mensen op de receptie. In de ruime omgeving veel te zien. Er valt prima te wandelen en te mountainbiken.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

11 tips over Camping Danica

• Diane, 12-05-2014

Het meer van Bohinj is 'n aanrader. Als je daarnaartoe rijdt en links langs het meer rijdt, en bijna aan het eind van het meer rechtsaf afslaat (richting appartementen ed), dan moet je daar je auto neerzetten en even doorlopen . Loop over de grote houten brug en dan sla je meteen rechtsaf. Je loopt dan een beetje tussen de bomen en bosjes (er is wel een pad). Blijf doorlopen, dan kom je op een prachtig wit kiezelstrand. Daar kan je heerlijk zonnen en zwemmen tussen de prachtige bergen. Prachtig!

• F. Steenbergen, 01-08-2013

Het naastgelegen restaurant is ook een echte aanrader. Er staat o.a. forel uit de naastgelegen beek op het menu.

• japsertje, 05-09-2013

De forel bij het restaurant is heerlijk en goedkoop! (€10,-)

6 vragen over Camping Danica

• Eva, 23-06-2014

Kabelbaan

Wij zouden graag naar deze caming op vakantie gaan - maar vragen ons af hoe ver rijden we van de kabelbaan zitten? (we hebben kleine kinderen, dus gaan graag eerst met kabelbaan naar boven om dan naar beneden te wandelen.)

Lucien, 31-08-2014

Niet doen, gewoon de kabelbaan weer terug nemen. Lopen boven op de pistes, ik vond het niets, alleen maar scherpe kiezel steen. Door de aangelegde skipaden.

• Miranda, 16-06-2013

wandelen/hiking

Kan iemand ons vertellen hoe ver je bij het nationaal park vandaan zit. Zijn er wandelingen boven de boomgrens? Moet je met een gondel omhoog of kun je ook met eigen auto?

Diane, 12-05-2014

Je zit in het park zelf en achter de camping beginnen meteen de wandelpaden. In de hele omgeving zijn wandel en klimroutes. Bij het meer van Bohinj heb ik een mega klimwand gezien (met tuigjes ed). Er zijn veel mogelijkheden!

• Yvonne, 27-01-2013

tiener van 17

Mij lijkt dit een leuke camping in een mooie omgeving, maar ik weet niet of onze dochter van 17 hier leeftijdgenoten zal treffen. Iemand hier ervaring mee?

Camping Danica info

• Aantal sterrenstersterster