Hotel aan zee, Luxe hotel, Kleine hotelsWeer vandaag30°25°

5 reviews over Hotel L'Archipel in het Nederlands

Prachtige, rustige ligging

Marion
18-11-2010

Wij waren hier tijdens onze huwelijksreis. Vanaf Mahé zijn we met een klein vliegtuigje hiernaar toe gevlogen. Het hotel is kleinschalig en de kamers liggen voornamelijk in een tropische tuin tegen een helling gebouwd. Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn, want het kan een hele klim zijn om je kamer te bereiken. Het uizticht vanaf je balkon maakt dat weer meer dan goed. Het restaurant is niet echt sfeervol en ligt gelijk aan het strand. De kamers zijn ruim en zijn voorzien van een klamboe. Nadeeltje is dat het hotel aan het eind van een redelijk lange, onverlichte en onverharde weg ligt. Deze weg moet je altijd aflopen / -fietsen om op de doorgaande weg te komen. Fietsen zijn bij het hotel te huur. Bij de receptie is men zeer behulpzaam met het regelen van bijv. taxi's en reserveringen voor andere restaurants.

Gereisd Met partner in augustus 2010
2008

Mooi hotel met leuk strandje

Mark en Coby
28-8-2008

Het hotel ligt direct aan een klein privestrand. Nadeel is wel dat bij laag water er veel zeewier is. Het ontbijt is prima verzorgd en kan zelfs op het strand genuttigd worden. De medewerkers zijn vriendelijk en de kamers bijzonder. Vanwege onze huwelijksreis werd onze kamer opgewaardeerd naar een suite...wat een luxe!!

Gereisd Met partner in september 2007

Prachtig aan een baai, liggen de bungalows tegen een Voor

Paul Kroes
24-4-2008

Prachtig aan een baai, liggen de bungalows tegen een helling. Voor mensen die moeilijk ter been zijn kan dit een probleem geven. Accomodatie is goed en het eten redelijk. Daar hadden wij echter meer van verwacht. Het diner heeft de sfeer van een hotel. Iedereen krijgt tegelijkertijd hetzelfde geserveerd. Ontbijt en lunch direct aan het strand. Bediening (vnl. Mauritianen) is vriendelijk. De excursies zijn zeer de moeite waard. Bv per fiets naar Valee de Mai (palmen) of per boot naar Cousin (vogels) en Curieuse (reuzenschildpadden) met na afloop snorkelen. Of je in een aquarium zwemt.

Gereisd Met partner in Sat Oct 01 2005 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

2007

Wij hebben op onze huwelijksreis in juni 3 hotels gedaan:

Verstraete
29-7-2007

Wij hebben op onze huwelijksreis in juni 3 hotels gedaan: La Réserve, Sainte-Anne en L'Archipel. L'Archipel is ons het meest bevallen: enorm persoonlijk en romantisch. Een beperkt aantal kamers (bungalows) die over de berghelling verspreid liggen. Eten was iets beter in de overige hotels, maar in L'Archipel nog steeds erg goed.

Gereisd Met partner in juli 2007
2006

Tijdens de huwelijksreis hebben wij 4 hotels Lemuría, Cove

Patricia van Gessel - Pasman
23-7-2006

Tijdens de huwelijksreis hebben wij 4 hotels bezocht:L'Archipel, Lemuría, Fisherman's Cove en Saint Anne.Dit hotel heeft de minste sterren maar wij vonden dit het leukst.Waarschijnlijk omdat het klein is en dus ook veel intiemer is.Het personeel is zeer vriendelijk en attent.Het ligt erg mooi en is perfect om excursies vanuit te plannen.De Franse keuken is erg lekker en het restaurant heeft uitzicht over het verlichte strand.Het ontbijt is gewoon goed en direct aan het strand. Op het dak kan je genieten van een fantastisch uitzicht (vooral met zonsondergang) en bij het zwembad hoef je nooit te vechten om een bedje.Daarnaast heb je een heerlijk privé-strand en als je echt privé wilt liggen wordt je met een bootje naar een afgeschermd en zeer idyllisch baaitje om de hoek gebracht.De kamers zijn koloniaal ingericht,erg ruim en zeer goed verzorgd.Echt een hotel waar je naar terug wilt!

Gereisd Anders in juli 2006

• Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m
  • Kleur van het strandLicht
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis handdoeken, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig

• Soort gerechtenFrans, Internationaal, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegan, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Post service, Strijkservice, Tours, Wasserette

• Reservering voor parkerenNiet verplicht
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Vissen
  • BuitensportenFietsen, Hiken
  • Sport & SpelBiljart

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel L'Archipel in Praslin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel L'Archipel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.