• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Praslin

fantastisch

Roland, 10-3-2017

Een klein vliegtuigje en een nog kleiner bagagebandje op de luchthaven, 2 medewerkers. Een lach, groen, 29 graden. Praslin is een heerlijk relaxed eiland. Er zijn heel veel stranden en baaitjes. Wij zaten aan het Grande Anse. Heerlijk omdat het, het woord zegt het al, lekker groot is. Je kunt een lang stuk wandelen. Andere strandjes zijn hiervoor te klein. Let wel op welk jaargetijde je gaat. In januari is de westkant prima. De 2e helft van het jaar is er veel wind/zeewier. Wij zaten in het Dhevatara hotel. 10 kamers en werkelijk Superrr. We hadden HP. Het was top ! 5 gangen iedere dag ! Super vriendelijk personeel. Zwembad, aan het strand, ruimschoots voldoende ligbedden.

Verwacht geen uitgaan, shoppingmalls etc, dat is er niet. Verwacht mooie stranden, vriendelijke mensen, heerlijk eten, natuur, heerlijk mooi water. Bootje varen en snorkelen.

Natuurlijk moet je naar Vallee de Mai, met de beroemde Coco de Mer en een ontmoeting op het (ex lepra) eilandje Curieuse hebben met de reuzenschildpadden.

Mag ik morgen weer heen ?

De Noord-Oost kust van Praslin is het mooist!

Berend Botje, 30-1-2016
    Zoek een locatie aan de noord-oost kust van het eiland i.v.m. het zeewier aan de westkust. Anse Georgette is het mooiste strand. Anse Lazio viel ons tegen in vergelijking met eerder genoemd strand.

eind vliegen voor redelijk mooi eiland

Derk Jan, 22-12-2015
    iets minder paradijselijk als verwacht. Voor mooi strand moet je aan westzijde van het eiland zijn. Mooi natuurpark midden op eiland. Geen massatoerisme.

Mooie plek maar weinig in de buurt.

jurko, 24-3-2015
    Een paar restaurants en een paar kleine supermarkten. Een pinautomaat in de buurt maar allemaal niks bijzonders. Strand is wel helemaal top!

Paradijs

Cyntia, 11-9-2014
    Prachtige planten, stranden en dieren. Snorkelen is prachtig, met name de omringende eilanden. Alle stranden zijn mooi. De vogels klinken heerlijk tropisch. De mensen zijn heel vriendelijk overal. Weinig groenten te koop, in restaurants heerlijk eten overal en wel met groenten. Verder is het rustig. Op zaterdag sluit alles om 13 uur en zondag is nog een klassieke rustdag. Mensen gaan prachtig gekleed naar de kerk. Een absolute aanrader voor mensen die van natuur en/of strand houden en niet hoeven uit te gaan.
Praslin scoort een 8,3 uit 10, op basis van 28 reviews