• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Toubacouta

Gezellig

Nanc, 21-2-2017
    Toubacouta is een warm dorpje , vriendelijke mensen . Neem zeker wat kledij en kinderschoenen mee . Ook de schooltjes zijn blij met schriften en balpennen , ze zijn super dankbaar . Voor uitstappen vraag locale gidsen , ze laten u aan een goede prijs mooie dingen zien !!

typisch authentiek africaans dorpje

Marino Vandooren, 14-5-2015
    3600 inwoners , schooltje, hospitaal met materniteit( met Belgische steun), toch wel wat op toerisme voorzien met veel lokale ambachten . Meestal toch wel zeer warm maar bewolkt ( periode mei 30 a 35°C ) regenseizoen vanaf juni/juli

Warme menselijkheid en gastvrijheid

Fab_vansteenkiste, 11-1-2015
    Gedurende de kerstvakantie zijn we in Toubacouta te gast geweest in het gezin van Madi Diouf. De menselijke warmte en gastvrijheid zijn met geen woorden te beschrijven, veel Westerlingen kunnen hier nog van leren. We hebben mee geleefd met de familie en op die manier hun leven in Afrika leren kennen. Vele toeristen ontbreekt het aan enige vorm van emotionele intelligentie. Velen begrijpen niet hoe het leven zich daar afspeelt, dat voel en zie je niet van in de comfortabele hotelkamer. Stap naar mensen toe, ook al hebben ze een gsm en ipad en van die toestanden maar probeer ze te begrijpen en plaats jezelf eventjes in hun situatie. Praat met hen, luister naar hen, dat is mijn boodschap. We hebben een fantastische vakantie beleefd met heel veel menselijke warmte...

Mooi om te zien.

Noel Philippe, 11-3-2014
    Ver van de luchthaven,,maar is meer dan de moeite waard

Typisch West Afrikaans stadje

Gerry, 14-1-2014
    Ideaal om kennis te maken met de lokale bevolking, hun gewoontes en hun leven.
Toubacouta scoort een 7,4 uit 10, op basis van 30 reviews