Toubacouta

Toubacouta

vakanties Toubacouta

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

We hebben een aantal aanbieders voor Toubacouta voor je op een rij gezet:

Reviews over Toubacouta

• 7Nanc21-02-2017

Gezellig

Toubacouta is een warm dorpje , vriendelijke mensen . Neem zeker wat kledij en kinderschoenen mee . Ook de schooltjes zijn blij met schriften en balpennen , ze zijn super dankbaar . Voor uitstappen vraag locale gidsen , ze laten u aan een goede prijs mooie dingen zien !!

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

mei 2016

• 8Marino Vandooren14-05-2015

typisch authentiek africaans dorpje

3600 inwoners , schooltje, hospitaal met materniteit( met Belgische steun), toch wel wat op toerisme voorzien met veel lokale ambachten . Meestal toch wel zeer warm maar bewolkt ( periode mei 30 a 35°C ) regenseizoen vanaf juni/juli

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 10Fab_vansteenkiste11-01-2015

Warme menselijkheid en gastvrijheid

Gedurende de kerstvakantie zijn we in Toubacouta te gast geweest in het gezin van Madi Diouf. De menselijke warmte en gastvrijheid zijn met geen woorden te beschrijven, veel Westerlingen kunnen hier nog van leren. We hebben mee geleefd met de familie en op die manier hun leven in Afrika leren kennen. Vele toeristen ontbreekt het aan enige vorm van emotionele intelligentie. Velen begrijpen niet hoe het leven zich daar afspeelt, dat voel en zie je niet van in de comfortabele hotelkamer. Stap naar mensen toe, ook al hebben ze een gsm en ipad en van die toestanden maar probeer ze te begrijpen en plaats jezelf eventjes in hun situatie. Praat met hen, luister naar hen, dat is mijn boodschap. We hebben een fantastische vakantie beleefd met heel veel menselijke warmte...

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2014

• 2annie, joop, virginie02-08-2014

heel wat contradictie

net Bokrijk, lijkt opgezet arm dorp De vrouwen zijn er arm en moeten er hard werken. De mannen hangen op de straat wat rond om er toeristen (vooral vrouwelijke) omdat ze denken dat die heel erg naief zijn, in te palmen en ze met allelei grote leugens medelijden doen te krijgen. Tonen heel wat onechte charme terwijl ze hun vrouwen op harde manier aanpakken. Mannen zijn uitgerust met i pods i phone spartphone tablets !!!!!!Wij beschikken nog niet over de duurste apparatuur. Als we vragen hoe ze eraan komen zeggen zo doodleuk : "door die domme toeristen" hebben wij heel wat luxe. De mannen welliswaar, de vrouwen krijgen van die luxe niets te zien. Zelfs kleertjes voor de bavy s werden achter onze rug verkocht om duurdere gsm mee te kopen ! Eigenlijk hebben wij er ook als toerist schuld aan om hen die spullen te geven, zo help je de bevolking niet en wordt de onderdrukking voor hun vrouwen nog erger. IPV te werken maken ze ganser dagen selfies en zitten ze op facebook.

• 2Sfeer in stad
    • 2Omgeving
    • 2Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 8Noel Philippe11-03-2014

Mooi om te zien.

Ver van de luchthaven,,maar is meer dan de moeite waard

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in maart 2014

• 4josiane timmermans17-01-2014

niets is er wat het lijkt in 't dorp

rustig, weinig te beleven valse vriendelijkheid, enkel uit paspoort Europa én geld palétuviers gezellig doch bij buitengaan altijd lastig gevallen door opdringerige "zogenaamde gids" zogezegd arm, schooit en troggelt geld af maar woont in dure villa van zijn broer van Zwitserland dus een grote komedie ook niet om te overleven enkel om dure gsm haarstukjes voor al hun vrouwen, uitgaan enz uit te geven echte opportunisten opgepast ze bieden meisjes aan tegen betaling ! veel losbannigheid mannen bieden zichzelf ook aan voor geld en paspoort

• 4Sfeer in stad
    • 1Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2013

• 4francie verbrugge16-01-2014

teleurstelling

onze campement vrij goed, gingen vaak wat drinken in Palétuviers heel gezellig doch bij buitenkomen steeds lastiggevallen door iemand die zich als gids uitgeeft, probeerde ons van alles op te dringen en heeft ons ferm bedrogen met uitstap boot Gambia Zijn cabanne is rechtover Palétuviers dus je kan niets rustig daar gaan drinken of hij ging rond ons, voelden ons niet vrij noch veilig niets van respect voor de natuur weinig te zien noch te beleven

• 4Sfeer in stad
    • 1Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8Gerry14-01-2014

Typisch West Afrikaans stadje

Ideaal om kennis te maken met de lokale bevolking, hun gewoontes en hun leven.

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2013

• 7Jan28-12-2013

Lijkt authentiek.

De mensen lijken op het eerste zicht heel vriendelijk, maar eigenlijk zoeken ze hun eigen voordeel. Velen zijn op zoek naar papieren om naar het westen te geraken. Een bepaalde gids, gaf ons het gevoel dat hij ons probeerde op te lichten. Doet zich behulpzaam en vriendelijk voor maar is enkel op geld en paspoort voor Europa uit. Overdag kleden ze zich armoedig en 's avonds gaan ze uit in mooie kledij en smartphone. Een grote set up, het geeft een verkeerd beeld van de vriendelijkheid en authenticiteit van het dorp...

• 6Sfeer in stad
    • 2Zorg voor natuur
    • 4Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 7marc_van_den_houwe24-08-2013

Andere wereld

Dit is geen bestemming voor ouderen of mensen met kinderen.De rit van de luchthaven van Dakar tot aan het hotel duurt meer dan 5 uur in een gammel busje en bij onverharde paden.Toubacouta is een stort,vuil en van milieu hebben ze daar nog niet van gehoord.De natuur en vriendelijkheid van de bewoners maken dan weer veel goed.

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving