Hotel Royal Horizon Baobab

Hotel Royal Horizon Baobab

8Fantastisch

Senegal, Senegal, Somone

Je kunt vanaf nu meer dan 1.500 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 1.044p.p.
  • Inclusief vlucht
  • Met All inclusive
  • Vertrekt vanaf Amsterdam
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

8Fantastisch

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
  • Kinderopvang

Royal Horizon Baobab ligt aan de rand van het natuurgebied Somone. Spreek je een beetje Frans? Dan komt dat hier goed van pas, want de animatie is Franstalig. Er zijn twee zwembaden en ook vind je hier goede en uitgebreide buffetten. Royal Horizon Baobab in Senegal heeft een privéstrand en ligt bij een lagune. Varen is een aanrader.

113 reviews over Hotel Royal Horizon Baobab

• 7Jan Smit05-03-2020

Kwaliteit wordt minder

In ben er nu 5 keer geweest maar de kwaliteit van het hotel wordt steeds iets minder. De ligbedden aan het strand en bij het kleine zwembad worden door resort medewerkers gereserveerd voor betalende klanten. Vanaf 8 uur s'mogens zijn alle bedjes op het strand voorzien van handdoeken. De ligbedjes bij het kleine zwembad zijn nog wel vrij, maar er zijn veel te weinig parasols. In de tijd dat ik er was was het heet in Senegal en zonder parasol kon je eigenlijk niet op een bedje liggen:te heet. De parasols werden beheerd door "Baobab" medewerkers (betalen en reserveren). Was je s'morgens vroeg en vond je een bedje met parasol dan was na het ontbijt je bedje nog wel vrij maar de parasol verdwenen.... Ook hinderlijk was dat bij de bar van het kleine zwembad 8 dagen achter elkaar vanaf 16.00 uur het tapbier op. Je kreeg dan bier van een lager kwaliteitsniveau uit een 0.66 l fles die niet gekoeld was en het bier 'dood" was geslagen.

Gereisd met partner in januari 2020

• 9Nico24-02-2020

Morgen weer

Bij aankomst in Senegal, waar zijn we aan begonnen ! Maar super hotel mooi aangelegd. Schoon en keurig onderhouden, vriendelijk personeel. Bijzonder goed eten. Goede afwisseling bv wat wij gezien en gegeten hebben van het het buffet. Zeetong, oesters, tarbot biefstuk, varkenshaas. En een X extra bij geboekt om kreeft te eten op je blote voetjes op het strand aan opgedekte tafels !! Een belevenis. Ongekend goede verzorging en komen zeker terug. Buiten het Resort veel armoede en vuilnis . Kamers prima schoon gemaakt en er werd zelf gevraagd om te spuiten tegen muggen

Gereisd met partner in februari 2020

• 7Rene Bult07-02-2020

Mooi hotel, heeft onderhoud nodig, wij nooit weer!

Mooi hotel, prachtige ligging, mooie kamers en heerlijk eten. Maar nooit weer! Het is een groot complex direct aan zee. Als je zoals wij helemaal achter in het terrein je kamer krijgt moet je dagelijks veel lopen (heeft ook z’n voordelen). 2 mooie zwembaden met veel ondiepe delen ideaal voor kleine kinderen. Je moet smorgens wel knetter vroeg een bedje reserveren en handdoekje leggen want die zijn er maar heel beperkt. Ben je na 8.00 uur heb je alleen maar een stoel bij de bar :-/ Wat volstrekt onverantwoord is: er zijn maar een paar parasols beschikbaar en wat er al is is kapot. De hoteldirectie vind het waarschijnlijk geen probleem haar gasten net boven de evenaar met een UV index van 10 geen bescherming te bieden! De houten voer bij het achterste zwembad is in slechte staat, kortom jammer dat het daardoor een armoedige uitstraling krijgt. Zou niet nodig zijn in zo’n mooi complex.

Gereisd met vrienden in januari 2020

• 9Marja22-01-2020

Het resort was echt fantastisch!

Prachtig resort en het is ons erg goed bevallen. Heerlijk eten, vriendelijke mensen, mooi weer, prachtig zwembad....kortom: zeker voor herhaling vatbaar! De armoede in Afrika is wel heel groot, ook rondom het luxe resort. TIP: Het is altijd welkom als mensen spulletjes meenemen uit Nederland om daar uit te delen aan de kinderen ( pennen, kleurpotloden, kleding etc) TIP: leuke excursies onder leiding van “ Hatchie”, een Nederlands sprekende Senegalees.

Niet voor herhaling vatbaar is vliegen met TUI! Voor mij de eerste en de laatste keer. De heenvlucht zou een directe vlucht zijn maar er waren opeens 2 tussenstops en we waren bijna 4 uur langer onderweg. Ook de terugweg moesten we via Dakar -Banjul-nog een keer via Dakar naar Amsterdam vliegen. Van veel andere mensen op het resort hoorde we dezelfde verhalen over het vliegen met TUI.

Gereisd met vrienden in januari 2020

• 2019
    8Brigitte De Laet22-11-2019

Goed hotel

Top hotel Drank aan achterste bar mag vlotter (zwembad) Stoelen en parasols goed maar aan vernieuwing toe

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9Fam.De Sadeleer08-06-2019

fantastisch

Hotel was prima! Eten was lekker. Kamers proper.Zwembad proper en water warm. Geen enkele negatieve opmerking te melden. Dagelijks uitstappen gedaan met plaatselijke gids.(paco le sage) die de klanten aanspreekt op het strand naast het hotel en zeer tevreden (een aanrader).

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

• 8Constantijn van De Ven07-04-2019

Uitstekend hotel voor een verblijf van 1 week

Hotel: gelegen aan een schoon en breed strand. Mooie tuin met veel paden, zodat je telkens een andere route door het hotel kan nemen. Kamer (standaard beneden): grote kamer met apart toilet en grote badkamer met inloop regendouche. Zeer ruim en schoon. Zwembaden: prima gelegen met warm water. Jammer dat ook hier 'handdoeken leggen' op grote schaal plaatsvindt. Restaurant: het eten is van zeer goede kwaliteit. Na een week wordt het wellicht wat eentonig. Buffetvorm is daar wellicht de oorzaak van. Omgeving: echt Afrikaans. Stel je hier op in.

Overall: TOP!

Alleen gereisd in maart 2019

• 4Andrew Opsommer26-03-2019

Hotel in verval

Dit hotel is absoluut geen 4 sterren waard, zelfs niet naar afrikaanse normen. Het pluspunt is het eten, voor een all-in zeker een van de betere. Het hotel heeft zijn beste tijd gehad. De trapleuningen zijn heel instabiel, het houten zonnedek zit vol splinters, de parasols zijn tot op de draad versleten, er sneuvelen er dagelijks met risico van het verwonden van mensen. Het personeel is door de band zeer vriendelijk. Enkel aan het tweede zwembad, bar Flamboyante, waar de corruptie welig tiert. Hier zijn het niet de hotelgasten die een ligbed reserveren, maar het personeel zelf. Die ligbedden kun je dan afkopen, doe je dat niet heb je pech. Ook de bar aan dit zwembad heeft niet veel zin om te werken, liever lui dan moe. Ze draaien er hun hand niet voor om om u 10 minuten te laten wachten, zonder dat ze iets aan het doen zijn. Dit komt wellicht door de beperkte controle van hogerhand vermits het afgelegen is. Kamers zijn luidruchtig.

Gereisd met partner in maart 2019

Geboekt bij neckermann
  • 9Jo25-03-2019

Wij waren van 07-03-19 tm 21-03-19 in Hotel Baobab in Senegal.

Het was een fantastische vakantie, het hotel ligt in een prachtig aangelegde tuin. Er zijn veel soorten bomen, palmen en vogels, ik schat de tuin een jaar of 30 oud waardoor alles volgroeid is. Het personeel is erg vriendelijk.

Elke dag was het eten weer een feest, veel variatie in verse vis en fruit. Wij hebben vaak All Inclusive, tot op heden was dit het beste.

Het enige wat tegen viel was dat men haast geen engels spreekt.

Gereisd met partner in maart 2019

• 7Fam Smit24-02-2019

Is aan het versloffen.

Of Baobab inderdaad nog hetbeste all-iclusiv hotel in Senegal is: dat weet ik niet. We zijn er nu voor de 4e keer geweest, maar ik heb de indruk dat de kwaliteit minder aan het worden is. Zo zouden alle rode bedjes wel eens vervangen mogen worden, want het zitcomfort wordt steeds minder (dunner). Dat geldt ook voor de stoelen op het plein voor het restaurant. De aanduiding: snacks om 16.30 uur moet je wel met een korrel zand nemen. Je kan kleine pannenkoekjes krijgen met poedersuiker of warme chocolade en dat is het. Er staat 1 man te bakken, dus een wachtrij. Gelukkig gaan de ervaren Baobab bezoekers er niet heen, want anders zou het wel druk worden. Ook het entertainmentprogramma is minder dan andere jaren. Datelfde gevoel heb ik ook bij de buffetten: net iets minder, net iets minder keus. Jammer, want de ligging is goed en het personeel vriendelijk.

Gereisd met partner in februari 2019

Hotel Royal Horizon Baobab info

• Eten en drinkenLunch
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 75 m, < 5 minuten met de auto
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speeltuin

• Gratis wifiLobby

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinDisco, Recreatieruimte, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages, Schoonheidsbehandelingen

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats