Hotel Royal Saly

Hotel Royal Salystersterster

8Fantastisch

Senegal, Senegal, Saly

Op vakantie geweest naar Royal Saly?

8Fantastisch

• Animatie
  • Kinderopvang
Tonen op kaart

9 reviews over Hotel Royal Saly

• 7Laila28-09-2019

Goed hotel, lekker eten

Het hotel was schoon en het eten was erg lekker! De ligging is prima alleen is het strand niet erg denderend. Ook werd ik bij aankomst op het vliegveld niet opgehaald wat ik zelf niet fijn vond omdat ik alleen reisde als vrouw zijnde en midden in de nacht aan kwam (ik werd daar physiek lastig gevallen). Na wat heen en weer gebel werd ik opgehaald (voordeel was wel dat ik Frans spreek). Zorg ervoor dus dat ze je vervoer klaar staat met naambordje! Verder is het hotel erg behulpzaam en bieden ze veel excursies aan. Let wel op dat dit hotel geen musquito netten heeft maar als je aan de medewerkers vraagt of ze je kamer met insectenspray willen sprayen dan doen ze dit (elke dag). Al met al goed hotel en lekker eten.

Alleen gereisd in september 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 9Danielle08-03-2019

Heerlijk! Voor jong en oud

Heerlijk resort! Schoon, klant vriendelijk, levendig maar ook rustig. Internationaal gezelschap. Bij de receptie spreken ze naast frans ook redelijk engels. Groot zwembad met apart peuterbad. gevarieerd eten en heerlijke toetjes! Voor leuke lokale excursies en privé gids vraag naar Ziggy op t strand.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2019

• 8Ton15-02-2019

Mooi land, vriendelijke bevolking

Verblijf is super... we hadden all inclusive en dit is zeker aan te bevelen. Eten is perfect, voor ieder wat wils. Ik ben zelf vegetarier en er was meer dan voldoende keuze. We hebben diverse uitstapjes gedaan en dat was perfect geregeld. Leuk om de Afrikaanse sfeer in Senegal te proeven. Het is wel handig als je wat woorden Frans leert, al is het alleen maar hoe je ze moet groeten en als je evt. wat souvenirs wilt kopen. Mocht je nog wat ruimte in de koffer overhouden en je gaat excursies doen, wat spullen voor de lokale bevolking zullen ze zeker kunnen waarderen.

Gereisd met partner in januari 2019

Geboekt bij vakantiediscounter

• 2018
    7Gert10-02-2018

Goed hotel voor zonzoekers

Hotelkamers verzorgd en schoon. Douche ruimte aan de kleine kant. WC apart van douche. Kamer kan wat meer kleur hebben. Maaltijden goed verzorgd in buffetvorm. Personeel in restaurant en bar vriendelijk en behulpzaam. Ruimte oogt wat saai. Receptionisten zakelijk en weinig behulpzaam. Hotel ligt in mooi bos, honderden meters van openbare weg. Toeristen voornamelijk uit Frankrijk. Frans is ook de taal die het best gesproken wordt door personeel. Goed onderhouden zwembad met strandstoelen. Het hotel heeft en mooi strand, soms spoelen plantenresten aan. Die worden zo snel mogelijk opgeruimd.

Gereisd met partner in februari 2018

• 8Irene29-01-2018

Heerlijk hotel om te vertoeven

Heerlijk hotel aan het strand met open restaurant en bar met uitkijk op zee of zwembad. Gevarieerde maaltijden, verse heerlijke groenten en vis, zelfgemaakt gebak. Alleen vlees vaak niet mals. Jammer voor de thee drinkers is er alleen gewone thee tijdens het ontbijt, verder kan je hele mierzoete locale thee de gehele dag krijgen. Iedere dag je kamer schoongemaakt en gedweild, iedere dag schone handdoeken. Redelijke kamer met groot lekker bed. Leuke excursies worden aangeboden, doen! Eén groot minpunt ; vrouwelijk personeel, hebben over het algemeen geen vriendelijke uitstraling, staan strak en stug achter de bar en maaltijden te reserveren. Vooral de dames aan de receptie ......Ze kennen daar zogenaamd Engels, maar er ontstaat veel miscommunicaties door het gebrek aan, worden dan chagrijnig ...niet prettig.. Mannelijk personeel daarentegen zijn vriendelijk en erg behulpzaam.

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 9Jenny en Erik23-01-2018

Fijne vakantie in een super hotel

We hebben het erg naar onze zin gehad tijdens deze vakantie. Leuk hotel met erg vriendelijke bediening. Het eten was geweldig, elke dag wat anders, men deed erg zn best het ons naar de zin te maken. Zelfs het kopje koffie na het diner ontbrak niet (aan tafel geserveerd). We gaan zo weer!! Jenny en Erik

Gereisd met partner in januari 2018

• 10lia strunk21-01-2018

Geweldig

Wij waren blij verrast. Wat een heerlijk hotel. Mooie kamer, wij hadden een junior suite, dat waren 2 verdiepingen maar we hadden ook rustig 1 kamer kunnen hebben, Was ook goed geweest. Wel hadden wij uitzicht op het zwembad door een prachtige aangelegde tuin. Zwembad was wel koud maar elke dag toch gezwommen om af te koelen. Het weer was heerlijk. Naar het safaripark park Bandia geweest met de reisorganisatie, prima verzorgd door de aardige en vrolijke Mariët. Daarna hadden een aantal Nederlanders met elkaar een reisje geregeld door de lagunes en uitkomend bij het reggae restaurant. Was heel gezellig. Elke dag waren ze het strand aan het schoonmaken, werd er keurig van. Heerlijk eten keurig verzorgd. De eigenaar nog gesproken en hij zou zorgen dat het zwembad volgend jaar warmer zou zijn. Wij hebben een topvakantie gehad en willen zeker weer eens terug. Groeten van Fred en lia

Gereisd met partner in januari 2018

• 2017
    7marianne22-12-2017

viel tegen

Hotel en eten goed, de ligging van het strand viel tegen , elke dag vol met zeewier en plastiek, ook was het zeewater steen koud evenals het zwembadwater . De temperatuur is in de ochtend en avond fris, neem een vestje mee.Geen animatie in de avond, alleen in het weekend een liveband, overdag staat de muziek keihard, zodat rustig op het strand liggen er niet bij is. Er waren strandbedjes genoeg, wel een heleboel kapot.Saly op loop afstand, vismarkt in Mbour een aanrader, kijk uit bij de mangrove bij Somone, ze lichten je op !! laten je 10 euro pp betalen terwijl het 15 euro per boot is,was ook niet bijzonder,

Gereisd met partner in december 2017

• 7Willie20-11-2017

Aardig Hotel aan het strand

We, mijn partner en ik, hebben 2 weken verbleven in Hotel Royal Saly. Onze verwachtingen waren niet erg hoog gespannen gezien onze ervaringen met Afrikaanse hotels. Het is ons niet tegen gevallen hoewel er nog veel verbetert dient te worden. Zo zijn de borden en het bestek niet altijd schoon evenals de tafelkleedjes. Het drinkwater in de kannen was ook niet altijd helder en zaten vaak grijze vlokken in. Het hotel zei dat dit van het ijs kwam dat er in zat, maar dat klopt niet. Als het zo zou zijn dan zou het ijs niet deugen. Volgens ons is het gewoon een kwestie van de kannen beter schoonmaken. We hebben dit gemeld bij de hostess van touroperator, Mariette, wat een kanjer, die het bij de manager heeft aangekaart. De volgende dag was het dus wel goed, het was echter een paar dagen later weer hetzelfde. Je krijgt bij aankomst een fles water op de kamer maar vervolgens moet je de flessen kopen à 1400 CFA (+/- € 2,24) wat wij erg duur vonden. Het personeel vonden we erg aardig en van onderscheid tussen Franstaligen en anderen is ons niets gebleken. De ligging is prachtig en het strand werd goed schoon gehouden. Al met al hebben we een prettige vakantie gehad, en we hopen dat de manager iets aan de noodzakelijke hygiëne doet zodat het ook z'n 3 ½ ster waard is.

Gereisd met partner in november 2017

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
      • Privé strandAanwezig
      • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
      • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speeltuin

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
      • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
      • Receptie24-uurs receptie
      • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
      • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
      • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats

• WatersportKanoën, Surfen, Vissen, Waterskiën