Bed and Breakfast Baobab Belge

Meer bedandbreakfast info
Tonen op kaart

53 reviews over Bed and Breakfast Baobab Belge

• 10Anne01-08-2013

Een stukje paradijs op aarde

De ideale plek om tot rust te komen, centraal gelegen om van uit deze plaats verschillende oorden te ontdekken. Super toffe gastvrouw die steeds klaar staat voor haar gasten. Kortom iedereen die naar Senegal gaat MOET daar een keertje logeren. Je zal er geen spijt van hebben .

Gereisd met vrienden in juni 2013

• 6willy de tender20-01-2013

huis gehuurd

het was voor ons de tweedde maal dat we naar baobab belge gingen maar ditmaal hebben we een huis gehuurd langs dominique om juist achter de hoek en dat is ons niet echt zo bevallen we verbleven daar een maand er was geen zetel ,geen t v kon mij niet scheren in de badkamer want er was geen stopkontakt en er zaten buidelratten .Dominique heeft wel haar best gedaan om ons de nodige dingen te bezorgen en zei dat ze het huis niet verder zou verhuren en de overeenkomst met de eigenaar zou stopzetten als we nog terug gaan willen we in de residance verblijven daar is het mooi en is alles aanwezig we hebben daar meestal zelf gekookt of gaan eten

Gereisd met partner in december 2012

• 10debaenst-coopman25-12-2012

De 2de maal nog beter

De accomodatie is perfect, en op elk gebied geeft de gastvrouw begeleiding en ondersteuning. Wij zijn er voor de 2de maal geweest en zijn nog meer tevreden dan in 2011. We gaan zeker terug en hopen dat het nog beter word

Gereisd met partner in november 2012

• 9de visser - Van Bergen10-12-2012

een plek om in weg te dromen

Het is prachtig in zijn omgeving door zijn natuurlijk leven. éénmaal je de mentaliteit van de mensen daar kent , kan je daar wel een gelukkig leven hebben als toerist en mischien als vaste bewoner. De gastvrouw is lief , maar wil er toch de nadruk opleggen , dat heel het familieleven daar met de gastvrouw liefdevol vertoeven is. Ze mogen ons daar wel vlug terug verwachten,maar dan in december maanden. Nog veel liefs ginder en tot later.

KIM - ANITA

Gereisd met partner in november 2012

• 9Veerle Smet16-08-2012

Schitterend!

Vlak bij de zee (+-200 meter) en als je de eerste keer in Afrika bent (of in Senegal) maakt Dominique, de gastvrouw, je wel wegwijs!

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 10Marleen De Clercq08-08-2012

Een geweldige vakantie!

Voor wie Senegal wil leren kennen en dus geen zin heeft in 14 dagen ressort, is deze bed & breakfast een echte aanrader. Baobab Belge is gelegen in een rustig dorpje tussen het meer toeristische Saly en MBour, in een straatje vlakbij het strand. Het is een klein en supergezellig hostel met 4 mooie kamers, een tuin en plonsbad. Gastvrouw Dominique zorgt elke dag voor een lekker ontbijt en op vraag voor mojito en avondmaal. Zo hebben we lekkere kreeft gegeten! Ze maakt je direct wegwijs in de buurt en organiseert voor wie dat wil ook uitstappen om de streek te leren kennen. Door het feit dat zij daar woont en leeft , leer je mensen kennen, wat de normale tarieven zijn, de beste restaurantjes om te gaan eten( het eten in Senegal is trouwens erg lekker!) en vooral waar s'avonds de orkestjes spelen om te gaan dansen! Mijn kinderen van 18 en 13 ( met lief) waren mee - niet evident met de mama- en vonden het de vakantie van hun leven!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 9rsmail01-donotreply08-08-2012

Uitstekende dienstverlening

We verbleven hier een week. Als aanvulling op de vele positieve commentaren wil ik hier vooral de uitstekende dienstverlening vermelden. Dominique organiseert een uitstap naar de markt in MBour, combineert uitstappen van de gasten om kosten te drukken, bestelt taxi's, kookt, laat muzikanten optreden en geeft advies over de mogelijke activiteiten. Zo konden we optimaal genieten, zonder zorgen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 9Hedwig Maldoy04-07-2012

een oase, een belevenis

Senegal.......supervakantie. We werden gastvrij ontvangen door Dominique en haar 2 kinderen. Ons verblijf in Baobab Belge was een topper. De kleinschaligheid en de charme van deze B&B gelegen in een straatje dicht bij het strand was voor ons de juiste mix om Afrika te ontdekken. De uitstappen die voor ons op maat werden georganiseerd gaven ons verblijf een extra dimentie; zo leerden we de plaatselijke bevolking een beetje kennen en hebben we heel wat kunnen zien van het land. Naast de excursies hebben we ook volop genoten van af en toe een dagje aan het strand of aan het zwembad vlakbij de B&B. Een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

• 10Marijke den Hollander11-05-2012

Allen daarheen!

Wij waren met onze kinderen (6, 7, 11 en 12 jaar oud) nog nooit in Afrika geweest en deze eerste kennismaking vanuit Baobab Belge was ronduit fantastisch. Deze B&B is niet gelegen in het meest toeristische deel van Saly, maar in het rustigere Niakhniakhal. Het strand bevindt zich op enkele honderden meters afstand, maar een bezoekje aan één van de zwembaden in de buurt behoort ook tot de mogelijkheden. Onze kinderen werden vanaf dag 1 mee op sleeptouw genomen door Duarte (13) en Niobe (11), de kinderen van gastvrouw Dominique die in heel de buurt gekend zijn en die zich kunnen redden in de lokale taal. Op die manier voel je je meer een gast van 'een local' dan een anonieme toerist. Vanuit Baobab Belge kun je heel wat daguitstappen doen. Dominique is je lokale reisorganisator: ze neemt al je zorgen uit handen en regelt naar ieders wens vervoer en gidsen aan de meest scherpe prijzen. Wij hadden allemaal graag langer gebleven.

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

• 9Luc en Myriam06-04-2012

rustig genieten in afrikaanse sfeer

Dominique, de Vlaamse uitbaatster van de Baobab weet door haar jovialiteit en spontaniteit samen met haar kinderen een heel positief gevoel te creëren. De comfortabele kamers, smaakvol ingericht in Afrikaanse stijl, zijn afzonderlijk toegankelijk vanaf de mooie tuin waarin bomen voor schaduw zorgen. In de omgeving kan je heel lekker eten voor weinig geld in plaatselijke restaurantjes. Uitstapjes met taxi of calèche regelt Dominique ook zonder problemen.

Gereisd met partner in maart 2012

9 tips over Bed and Breakfast Baobab Belge

• Liesbeth en Simon v.d.Helm, 19-03-2014

Senegalese avond met zang en dans

• willy de tender, 20-01-2013

wat betreft eten zie wat u besteld er is veel diaree en imodium werkt daar niet koop plaatselijk de medicamenten die helpen goed

• Marleen De Clercq, 08-08-2012

Best niet later gaan dan juli, ivm regenseizoen

0 vragen over Bed and Breakfast Baobab Belge

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, Koffie en thee, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
    • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats