Bed and Breakfast Baobab Belge

• Onvoldoende: 1 - 5

Unieke ervaring

Beeboy
4-7-2018

We hebben een hele leuke tijd gehad in Baobab Belge. Kamers zijn verzorgd en heel kleurrijk! Doudou was een aangename lieve gastheer. We voelden ons ook echt deel uitmaken van Afrika!

We zijn net terug van onze vakantie in Senegal en hebben 10 dagen gelogeerd bij Baobab Belge. We hebben een fantastische vakantie gehad. De kamers zijn wat gedateerd. Het ontbijt was prima! De gastvrijheid en vriendelijkheid zorgde ervoor dat er een gemoedelijke sfeer was. Doudou, Paulien, Abou en Hadi deden er alles aan om het ons naar de zin te maken. Was er iets (of juist niet) dan konden we het altijd vragen. Dankzij Moussa hebben we veel van de omgeving gezien en de Senegalese cultuur kunnen beleven. Het strand lekker dichtbij en voldoende eetgelegenheden in de directe omgeving.

Als je luxe niet het belangrijkste vindt maar het "echte" Senegal wilt zien en ervaren, kunnen we Baobab Belge zeker aanraden.

Vergane glorie

Vergane glorie
2-1-2018

Positief: de accomodatie op zich is mooi, de ligging is uitstekend (niet ver van strand, nabij restaurants, ...)

Negatief: eigenares niet ter plekke en was voorafgaandelijk niet kenbaar gemaakt, is al geruime poos zo blijkt achteraf (1 dag voor vertrek naar Senegal werd dit ons gemeld) bijgevolg geen aanspreekpunt ter plekke waardoor de communicatie zeer gebrekkig verliep, klein zwembad met ijskoud water, muisje op de kamer, uitstappen zijn relatief duur, ligzetels kapot, ontbijt verliep niet altijd even vlot (zelf aangeven wat ontbrak, leeg was, ...) ...

Dit is niet meer de sprankelende b&b die je zag op TV.

Naam b&b niet waardig

Schouppe marina
    23-11-2017

Niet onderhouden , veel beloven , niets doen

Niet wat we verwacht hadden...

Joke
    16-6-2017

- Locatie van de B&B:

o op 200m van het strand in een onverharde straat

o op 2,5 km van het centrum van Saly (te ver om te voet te doen in de hitte)

o in de buurt van enkele kleine restaurantjes (500m-1km)

o bij afwezigheid van een zwembad gingen wij geregeld op het strand naar links en na 200m bevindt zich een hotel met zwembad en bar, de ligstoelen en het zwembad mogen gebruikt worden als je iets consumeert. Heel democratische prijzen.

- B&B zelf:

o Zwembad is een kleine ‘plonsput’ waar (tijdens onze vakantie) geen water in stond…

o De eigenaars hebben 2 zeer schattige honden maar zij hebben ons verschillende nachten wakker gehouden met hun geblaf. Uiteindelijk heeft Hibou, de bewaker van de B&B, ze meegenomen naar zijn huis zodat wij rustig konden slapen.

o Evelyn heeft telkens het ontbijt verzorgd voor ons. Super vriendelijke dame die een eitje of pannenkoeken voorziet op aanvraag samen met vers fruit

o Het Bongo appartement

§ Ruim

§ Badkamer: wasbakje zéér klein, douche OK, WC bril stuk (deze was al even stuk want de bril was op verschillende plaatsen gebarsten), doorspoelen ging niet waardoor we uiteindelijk de WC op een andere kamer hebben moeten gebruiken (gelukkig waren er geen andere gasten).

§ Beneden geen airco maar ventilator => zeer warm, de airco boven functioneert maar maakt heel veel lawaai

§ Zeer weinig licht, bijna geen buitenlicht Maar ook veel te weinig lichtpunten

§ WIFI werkt super…

Wij hadden deze B&B voornamelijk geselecteerd omwille van de Belgische eigenares, die ons had laten verstaan aanwezig te zijn tijdens onze vakantieperiode. Helaas was zij in België wanneer wij daar waren. Later vertelden de Senegalese mensen die helpen in de B&B dat het sowieso niet gepland was dat de eigenares terug naar Senegal kwam voor oktober. Er werd ook gezegd dat er andere gasten zouden zijn, zodat uitstappen eventueel samen konden gebeuren om kosten te delen. Wij waren er uiteindelijk alleen. Spijtig dat hier niet eerlijk over gecommuniceerd werd.

Authentiek maar de B&B heeft volgens ons een grote opknapbeurt nodig, het was voor ons niet de vakantie dat we verwacht hadden. Alhoewel wij het steeds appreciëren om niet in een groot hotel te zitten zonder iets te zien van het land.

- Uitstappen:

o Wij hebben verschillende uitstappen gedaan via de taxi-man & gids waarmee B&B werkt. Super sympathieke vriendelijke, eerlijke kerel, zeker aan te raden.

o Île de Gorée is zeker een aanrader, reken hiervoor zeker 1 dag uit

o Schelpeneiland, leuk om te zien, halve dag

o Lac Rose, was niet roze als wij er waren maar is wel de moeite om te bekijken

o Grootste Baobab, is groot maar er staan er zeker nog andere (bijna) even groot op andere plaatsen + hier wordt je lastig gevallen door verschillende verkopers die je vanalles willen aansmeren

o Dierenpark Bandia, mooi maar de prijs was veel te hoog

o Lagune De Somone, een aanrader, prachtig!

Aanrader !!

Veerle
    2-6-2017

Ideale locatie vlakbij het strand en het dorpje met restaurantjes en kleine winkeltjes.

Supervriendelijke ontvangst door Dominique en haar man.

Niets moet, alles kan... .

Taxi, uitstapjes, advies over leuke restaurantjes... Je vraagt, en zij zorgen ervoor.

Heerlijk kennis maken met de couleur locale in een B&B vol charme, waar je je direct thuis voelt !

Leuk verblijf!

Lieve
    5-5-2017

Rustig gelegen . Ook al bevindt zich hier geen zwembad toch was er de mogelijkheid om elders gratis te kunnen genieten van een heerlijk zwembad met ligstoelen. Vriendelijk personeel, ook zeer behulpzaam!

Goed gelegen om de buurt van hieruit te verkennen.

Zeer gastvrij fantastische mensen

Moens Linda
    5-5-2017

Sober goed bed verzorgt en netjes . Misschien een makkelijke stoel voor de ruglijders . Je voelt je welkom en thuis

kleurrijk en gezellig

Marnix
    22-3-2017

Bij het binnenkomen kom je onmiddellijk terecht in de kleurrijke Sénégalese sfeer.

Dominique en Ismael verwelkomen je op een heel enthousiaste manier en bieden je onmiddellijk een cocktail of een biertje aan.Ik voelde me direct thuis.

Ik sliep er in de kleinste maar gezellige kamer "balafon" met aanpalende keuken als je zelf iets wil klaarmaken.

Lekker ontbijt met een vriendelijke bediening door Eveline die je onmiddellijk vraagt of je een omelet of een eitje à la plat wilt.Soms bakt ze pannenkoeken of zijn er crossants.

De ligging kan niet beter zijn, rustig en zeer dicht bij het strand.

Kortom,een adresje om te onthouden.

Zalige vakantie !!

Verduyn Trui
    15-3-2017

Een vakantie in B&B Baobab belge is een echte aanrader. De Belgische gastvrouw Dominique en haar Senegalese man Ismael doen er alles aan om het naar je zin te maken. Aangename kamers, lekker ontbijt, de ligging was ideaal om mooie uitstappen te doen. Strand en zee is op 2 minuten wandelen van de B&B. Alles wordt voor jou geregeld. Alles kan, niets moet. De avonden waren ook heel aangenaam. Dominique en Ismael zingen samen in de groep Benne Bayfall en treden regelmatig op de buurt, ambiance verzekerd.

Kortom, onze eerste Afrikareis was een voltreffer. Wij zijn overtuigd en gaan er zeker terug.

We hebben een aantal aanbieders voor Baobab Belge voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Baobab Belge in Saly, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Baobab Belge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Baobab Belge scoort een 8.52 uit 10 op basis van 53 reviews.