Saly

Zeewatertemp (℃)24°23°22°22°23°25°27°28°29°29°29°27°
Dagen regen20101151210311

Reviews over Saly

• 10Geeraad15-04-2019

Hartverscheurend-hartverwarmend en we moeten terug

Hallo, ok ben kinderverpleegkundige en samen met nog enkele collega’s en mijn man besloten we naar Senegal te gaan om onze gepensioneerde collega verpleegster daar een hart onder de riem te steken .we bezochten daar het ziekenhuis in mbour en de kinderafdelingen, soms hebben kinderen geen laken en geen knuffels, gelukkig hadden we een 100tal knuffeldiertjes mee om uit te delen . We gingen ook kijken in een eerste hulppost. Daar was het eigenlijk nog triestiger. We hadden ongeveer met ons 5 in totaal 100 kg ziekenhuismateriaal mee en medicaties die bij ons weggegooid worden. Bij het bezoek aan het schooltje was er 1 klas dat nog geen dak boven het hoofd had, kostprijs slechts 900€, dat bedrag hebben we nu al opgehaald met paaseitjes te verkopen. En in het weeshuis kwamen tientallen kindjes met kapotte vuile kleedjes huilend naar ons gelopen om gepakt te worden . Daar hadden we massa’s tweedehands kleding bij.kortom ons hart bleef daar .

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 10Peter15-04-2019

Een must voor iedereen

Het was overweldigend en we waren al vaak in Afrikaanse landen, maar dit is echt Afrika, hoe de bevolking leeft is heel speciaal om mee te maken ,en de natuur is ook heel prachtig heel veel water en ik denk dat alle vogels die bestaan, daar te spotten zijn , ik heb er alvast tientallen in mijn fotoboek staan. Over fotos gesproken, dit is het land om je fotoboek prachtig in te kleuren, iedereen draagt kleurrijke kleding, de markten zijn vol van kleur en je kan er ook alles wat je bedenkt, kopen. Het slaveneiland goree is daarentegen een droeve belevenis maar misschien iets dat iedereen eens moet aanvoelen om te beseffen wat onze vrijheid betekent. Vanuit het slavenhuis was er nog maar 1 one way deur naar de aanlegsteiger voor de slavenboten en geen weg terug, opstappen en naar Amerika om als slaaf te leven , heel droevig verhaal. Elke jongere zou eens het leven in Senegal moeten aanvoelen en beseffen hoe gelukkig en rijk we hier zijn

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 8Edwin06-03-2018

Fantastisch alternatief voor Spanje, Turkije e.d.

Senegal is als een paradijs. De mensen zijn vriendelijk, het weer fantastisch en het eten is goed. Ik heb één opmerking, doordat de meeste toeristen in een all inclusive resort zitten profiteerd de lokale bevolking nauwelijks van het toerisme. Dus ga je naar dit prachtige land verlaat dan zo nu en dan het resort en eet en koop lokaal.

• 6Zorg voor natuur
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

Alleen gereisd in maart 2018

• 9Yvonne van rossum06-03-2018

Super land en super lieve mensen

Niets .... het is een land vol verrassingen

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Stranden

Alleen gereisd in oktober 2017

• 8Veerle07-01-2017

Leuke plek

Leuk stadje, veel sfeer. We gaan alvast in maart terug... Wel soms opdringerige verkopers, maar dat is te begrijpen gezien hun leefsituatie.

• 9Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 8Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in november 2016

• 8MenJ01-05-2016

Leuk om rond te lopen en te winkelen

Dit is een echte expatstad en leuk om te winkelen, eten en te drinken. Je hebt hier de franse winkels maar ook de toeristenwinkels, supermarkten. Wij hebben hier heerlijk geshopt in een de fixed price winkels; we konden hier heerlijk rustig rond kijken en niet duur. Wel word je op straat continue aangesproken en word er meegelopen; bij ons liep de toeristenpolitie met ons mee en zorgde ervoor dat we niet van de hoofdweg af gingen.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in maart 2016

• 7Désirée22-12-2015

Klein plaatsje aan de kust, gericht op tourisme

Ligt mooi aan de kust. Leuk om de vissers aan het werk te zien. Iets opdringerige verkoop bij toeristenwinkeltjes. Prima uitvalsbasis voor bezoek binnenland.

• 6Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 6Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in mei 2015

• 7sita neutel05-06-2015

mooie plek voor een week

een paar leuke restaurants met ligstoelen op het strand. Het centrum van Saly is lopend te bereiken over het strand (2km) Je vind er supermarkten waar alles te koop is. Er is een mooie vogeltuin in de buurt waar je met de taxi naar toe kunt. Ok de lagune is een bezoekje waard maar ga niet met een georganiseerde tour de lagune op. Stelt niets voor en kost heel veel ( naar verhouding) Ga naar de lagune en vraag daar aan iemand met een bootje voor hoeveel je een rondje over het water kunt maken. Je kunt ook langs de lagune wandelen of door het water gaan lopen. Heel leuk, doen de Senegalesen ook

• 7Sfeer in stad
    • 7Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met vrienden in februari 2015

• 7jean paul21-05-2015

Senegal is een echte belevenis, Saly is dit minder

net terug van 16 dagen Senegal. Eerste keer zwart-Afrika, dus echte belevenis. Saly zelf viel me tegen: kleine plaats die krioelt van het volk, bijna geen blanke toeristen dus iedereen klampte ons aan. Zo vriendelijk en behulpzaam de Senegalezen over het algemeen waren, zeker in het hotel, zo irritant, opdringerig en plakkerig waren ze in Saly. Ik ga zeker nog terug naar Senegal of buurland, mar Saly houd ik voor bekeken. Wel geode uitvalsbasis voor een aantal boeiende excursies in 4x4

• 8Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in april 2015

• 7Marino Vandooren16-05-2015

Saly , druk stadje

Druk stadje maar je wordt er wel veel aangesproken voor taxi, allerhande verkoop van waren, bezoek aan hun shops enz.

• 7Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur