Abene

Abene

vakanties Abene

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

Reviews over Abene

• 9Chantal27-02-2018

Ik kom zeker terug!

Het is een mooi dorp vlakbij de oceaan. Er zijn mooie hotels, fijne guesthouses, leuke strandtenten en voldoende goedkope restaurants. De Heilige Boom is een attractie, maar je kan in het dorp ook souvenirs kopen, kleding op maat laten maken in de stof die jij wil, een fijne massage krijgen of een waarzegster bezoeken, ... 's Avonds is er veel te doen in het dorp. Er was iedere avond wel ergens live muziek, een dansavond of een reggaeparty.

Van hieruit kun je ook 1- en 2-daagse excursies maken of zelf je dagprogramma samenstellen en bijvoorbeeld een workshop batikken of djembe volgen of een fietstocht maken. Taxi's (auto/motor) brengen je in no time naar het nabijgelegen stadje Kafountine met een prachtige vissershaven en veel leuke winkeltjes. Daar tref je ook veel goede restaurants aan.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8Meagan04-11-2017

Prettig verblijf in typisch Afrikaans dorp!

Mooi huis op een rustige locatie aan de rand van een dorp met een relaxte, Afrikaanse, reggae sfeer. Het strand ligt op nog geen 10 minuutjes lopen afstand, tevens als de dorpskern. Je kan een lekkere strandwandeling (8km) maken naar het wat grotere en meer zuidelijk gelegen dorp Kafountine en ook verdere uitstapjes zijn mogelijk op aanvraag bij eigenaar/eigenaresse. Erg behulpzaam.

Het huis is erg netjes en is van alle gemakken voorzien. Goed bed, nette keuken, ruime huiskamer, badkamer is netjes en mogelijkheid om te relaxen in de grote aanwezige tuin rondom het huis. Ook het ontbijt was goed verzorgd.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2017

• 8wil Jansen26-02-2017

Geweldig wat een mooi avontuur te beleven in Abene

De rust en de natuur en de mensen zijn er geweldig vanuit mijn compound B&B Contany Counda verbleef ik bij Antonia ze helpt je met alles zo kon ik overal naar toe de zee was op 300 mtr geen terrasstoelen geen massa toerisme maar kleine barretjes en vissersboten, iedere dag hoor je ergens wel djembe muziek tot in de avond, genieten van de sfeer als je van uitgaan en disco houd ben je hier verkeert elke dag is een nieuw avontuur ik werd geweldig leuk opgenomen in de bevolking en kreeg overal hulp als ik ergens heen wilde met de taxi Bakkary of met de motor Bonaro ze brachten mij naar de Carnaval in Kafountin een geweldig Festival en een leuke stad en naar de eilanden. Genieten kun je van het eten voor zo weinig heel veel ervaringen rijker nam ik afscheid met Djembe muziek bij het kampvuur vrienden achterlatend die ik nooit zal vergeten met dan aan Lamin en Mousa Bedankt Abene in Senegal

• 7Zorg voor natuur

Heel vriendelijke mensen!

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 9ingrid10-11-2013

Niet echt toeristisch wel het echte Afrika!

Doen! Op slechts 6 uur vliegen en twee uurtjes in de auto kom je op een plek waar je onderdeel van het dagelijks leven in Afrika mag zijn. Wat een warmte (letterlijk en figuurlijk) en wat een vriendelijke mensen!

Ellen en Ingrid

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in oktober 2013

• 10Leen10-05-2013

Een echt unieke ervaring

Azou wachtte ons op in de luchthaven. We herkenden hem direct, want via de website "kenden" we hem al wat. Hij is echt een schat, altijd attent en vaak grappig. Hij is ook een Diola, een fier en zeer sociaal volk, maar ze zijn ook arm. De kennismaking met hun cultuur ervoeren wij als zeer waardevol. Met een woordje Frans (of Engels) begrijp je gauw hoe ze leven. Sàmen-leven staat voor hen voorop, en zo is ook het samen eten een feest. Sogna en Yai zorgen elke dag voor twee heerlijke "warme" maaltijden. Verse vis of kip, rijst en/of aardappelen of echte frietjes, veel groenten en lekkere sausen en tussendoor vers fruit te over. Door het leidingwater konden we ook rauwe groenten eten zonder zorgen. Met het heerlijke klimaat, de zee op wandelafstand, de mooie en vriendelijke mensen, was het echt verlof. Een fris biertje op een terras, vissers op zee zien vertrekken, 's avonds rond het kampvuur, met een 4x4 naar een naburig dorp of naar de mangroven. Azou wijst je de weg. Echt énig.

Gereisd met partner in februari 2013

• 10Hamels Guido08-05-2013

MayeMeye = authentiek Afrikaans. Hartverwarmend

De bevolking van Abéné bestaat vooral uit Diola, een volk dat zeer fier is op zijn cultuur en ook zeer sociaal. En terecht. Maar ze zijn ook arm. Tijdens ons verblijf bij MayeMeye konden we van zeer nabij kennismaken met hun dagelijks leven. Gecombineerd met het zalige klimaat, de rust, de nabijheid van de zee, én niet in het minst met de begeleiding van de gebroeders Coly met als absolute top Azou, maakten ons verlof tot een echte belevenis. Door het - ook voor ons Noorderlingen - drinkbaar leidingwater konden we volop genieten van het verse fruit en de verse rauwe groenten. Maar Sogna en Yai zorgden ook dagelijks voor twee heerlijke en gezonde "warme" maaltijden. Maniok is niet langer meer alleen armeluis eten, het is ook echt lekker bij de verse vis of kip. Wat citroen erbij, rijst of echte frietjes, een waaier van groenten en lekkere saus, en gekruid door Sogna ... lekker en gezond. En of het ons smaakte ... Eten is er niet alleen een gemeenschapsgebeuren het is er ook een feest.

Gereisd met partner in februari 2013

• 10nancy Roberts12-10-2012

abene is beautiful

very friendly and relaxing

Alleen gereisd in januari 2012

• 10Monique23-08-2012

Een Paradijs!

Abéné is een heel pittoresk dorp in het zuiden van Senegal. Er is een is veel aan cultuur te beleven, muziek, dans. Elk jaar, eind december, is er een groot festival. Abéné ligt aan een prachtig strand, er zijn geen grote hotels zoals in het nabij gelegen Gambia. Voor Senegal heb je geen visum nodig

• 10Omgeving

Gereisd met partner in januari 2012

• 9elly21-06-2012

Relaxed voor lichaam en geest

Magnifiek strand, heerlijke oceaan, gezellig dorpje, fantastische sfeer.

• 10Omgeving
    • 7Cultuur