Stirling

Vakantie in Stirling

vakanties Stirling

Reviews over Stirling

• 8ger_823-08-2014

Historische stad met schitterend kasteel

Stirling is een oude stad, gebouwd op een heuvel, bekroond met een kasteel wat toeristisch gezien een geweldige trekpleister is. Een bezoek is meer dan de moeite waard. Met ons gezin (twee jongens 10/12 jaar) hebben we een week in Stirling gelogeerd. Er zijn genoeg restaurants en pubs om te vertoeven. Met jonge kinderen zijn pubs echter beperkt toegankelijk in Groot Brittanië.

Stirling is geschikt voor alle leeftijden wat ons betreft. In augustus 2014 start men als proef met een hop-on hop-off bus. Dat brengt je in een kleine twee uur bij de belangrijkste plekken in en rondom Stirling. Bij voldoende succes wordt dit in 2015 vervolgd.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

augustus 2014

• 5Bob29-12-2013

Kun je overslaan

Stirling heeft niets te bieden. Snel voorbij rijden.

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2013

• 7suzanne palmen16-12-2012

ok

leuk voor tussendoor n nacht en of dag

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Cultuur

januari 2012

• 8Rinus18-05-2011

Stad met historie

Stirling is een mooie stad, als men er arriveert vallen er onmiddellijk de grote verzorgde gazons en rozenperken op. De topattractie van de stad is het imposante Stirling Castle dat op een heuvel boven de stad is gelegen en zeer bezienswaardig is, maar ook het even buiten de stad gelegen Wallace monument is de moeite van een bezoek waard, vanaf de parkeerplaats is het nog wel een fikse klim naar deze prachtige toren die op de top van een heuvel is gelegen. In de toren vind men een uitstalling van borstbeelden van beroemde Schotten en als men de 242 treden omhoog neemt naar het uitzicht platform dan heeft men een subliem uitzicht over de fraaie omgeving.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in juli 1991

• 9Cindy23-12-2008

My home away from home

Ik heb het genoegen gehad enige tijd in Schotland en dan vooral Stirling te mogen doorbrengen. Stirling heeft een perfecte ligging naar mijn mening. Je bent zo in Glasgow, Edinburgh, de kust of de gebergten. Je kunt er lekker shoppen, uiteten & stappen. Wallace monument is interessant om naartoe te gaan. Bovenin heb je een prachtig uitzicht van de hele omgeving. Stirling Castle is een kleiner kasteel dan Edinburgh castle maar niet minder mooi. Er worden gratis tours verzorgt door het kasteel die erg interessant zijn. Al met al, zou ik er zo kunnen wonen. De Schotten zijn een vriendelijk volk & ik kan niet wachten tot met volgende bezoek.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2008

• 8Kirkegaard06-10-2008

Fin base som udgangspunkt i midt Skotland

Historisk by, måske lidt kedelig i forhold til andre byer på den størrelse f.eks. Perth.

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in september 2008