Hotel Oban Bay

vergane glorie...

Pete,
11-5-2018

Leuk op plaatsje.

Ik moet een review over het hotel geven Hadden anderen zich daartoe beperkt dan had dat ons een teleurstelling bespaard.

Matig allemaal, kamers, maaltijden en bediening. De gasten waren vrijwel allen op leeftijd en dat was de inrichting ook. Droevig dat niks meer aansluit bij de huidige tijd.

De ligging was oké maar om daarop te teren?

Gereisd met vrienden in mei 2018

stoffig drama in Oban

L.,
1-5-2018

Goed is het uitzicht op zee als je tenminste een kamer met uitzicht krijgt. Wij helaas niet terwijl ze wel vrij waren.

Voor de rest...oud , stoffig en sleets.

De inrichting dateert uit lang vervlogen jaren en is zeer stoffig, bruin van kleur en niet helemaal schoon meer. Overigens, het toilet functioneerde ' af en toe'

Het schort van de kelners bij het ontbijt (!) was ook allesbehalve fris en wij waren de 1e gasten. De ontbijttafel was sleets.

Het basis ontbijt is duur (€15) voor koffie, jus, toast met jam alsmede yoghurt. Voor een paar euro meer is uitbreiding mogelijk.

De kwaliteit was oké.

Personeel was ( a typisch ) niet echt vriendelijk.

Jammer dat een reisorganisatie die zich richt op Brittannië (en Scandinavië) hier geen betere optie voor kan vinden. Voor de prijs moet het toch kunnen.

Gereisd met partner in mei 2018

Geweldige omgeving, en een schitterende baai.

Arie ekkelenkamp,
29-7-2017

De plaats Oban is prachtig gelegen aan de westkust. Een aanrader is om de boottocht te maken; the three islands tour.

Je gaat dan een hele dag weg en bezoekt per bus en per boot de eilanden: Mull , Staffa en Iona.

Een mooie belevenis die je van pappagaaiduikers tot het oidste abdij van schotland laat zien.

Ook zagen wij zeehonden en dolfijnen.

Op de terugreis kun je in Oban heerlijk genieten van de plaatselijke lekkernijen vers uit zee.

Aanrader is de plaatselijke visboer direct aan de haven....heerlijk!

Gereisd met vrienden in mei 2017

Leuk hotel

I.Ouwehand
13-10-2011

Leuk hotel, naar schotse begrippen vrij moderne inrichting van kamer en badkamer, schoon en goed onderhouden. Onze kamer was niet erg ruim. Nadeel zijn de eindeloze gangen waar je met je bagage door moet om van het ene naar het andere gebouw te komen, niet echt geschikt voor minder validen. Diner in restaurant is prima. Bij het ontbijt moet je alles apart bestellen, zelfs een sapje. Aanrader is de hot tub met uitzicht over de baai. Houd rekening met het zeer beperkte aantal parkeerplaatsen bij het hotel en betaald parkeren in Oban.

Gereisd met partner in september 2011

Okay hotel met mooie ligging aan het water

Chris Jetten
16-4-2009

Hotel Oban Bay is een stuk groter dan je op het eerste gezicht zou zeggen. De kamers zijn verspreid over twee gebouwen die met elkaar verbonden zijn. Daardoor hebben lang niet alle kamers uitzicht op het water. Maar vanuit de ruime serre bij de bar kun je er met volle teugen van genieten.

De kamers zijn verzorgd maar op geen enkele manier bijzonder. De tv was weliswaar een modern flat screen, maar zo klein als een monitor van een pc. Verwarming in de kamers is prima, en als je het warm hebt kan het raam open. Douche is ook goed qua druk en temperatuur (thermostaatkraan).

Het hotel doet veel boekingen inclusief diner, waardoor het vrij druk is in het restaurant en je vooraf een tijdstip moet reserveren. Het eten komt snel en is okay, maar wederom niet echt bijzonder. Idem voor het ontbijt.

Gereisd met vrienden in april 2009

Buro Scanbrit

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Oban Bay in Oban, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Oban Bay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.