Sorteren

Reviews over Culrain

In een echt kasteel

Ann
    10-5-2011

Na een lange busrit en een treinrit, komen we aan in Carbisdale Castle.

Er wachten ons goede en harde bedden in een pracht van een kasteel. Als ik de foto's van anderen bekijk, ziet het interieur er nog identiek uit als in 1993.

Na een wandeling brengen we een bezoek aan de Shin Falls. We hebben ogen te kort om de zalmen te zien springen, in hun tocht om stroomopwaarts hun kuit te leggen.

's Avonds konden we genieten van een Schotse folkavond.

Helaas kunnen we hier maar 1 nacht blijven.

Waarschijnlijk de mooiste jeugdherberg die er is.

urgert
    9-5-2010

Het kasteel dateert uit eind 19e eeuw. De eigenaar was verbonden aan de Schotse jeugdherbergstichting (SYHA) en heeft na zijn overlijden het kasteel aan hen geschonken. De stichting exploiteert het dus ook als jeugdherberg. Het is geen decadent hotel.

De prijskwaliteit en service zijn prima. Er is een speelruimte met pooltafel, een klassieke biblotheek, internet, zitruimtes, een doe-het-zelf-keuken met koelkasten voor vrij gebruik. Van medio april - september is er een 3-gangen maaltijd voor GBP 11,50 p.p. (kinderen 1/2 prijs). Voor dat bedrag hebben wij op twee avonden een prima maaltijd gegeten.

Wij hebben we een gemeleerd gezelschap voorbij zien gaan: rondrekkende jongeren, een schoolreisklas, echte Schotten en touristen (zoals wij).

Toiletten en douches zijn op de gang, eenvoudig maar schoon. Vloeren in een gebouw van deze leeftijd zijn van hout en kunnen wat gehoor opleveren.

De omgeving is geweldig; een natuurschoon die Schotland kenmerkt.

Ik ben hier tweemaal geweest, een geweldige ervaring! Het

Marianne
    8-5-2007

Ik ben hier tweemaal geweest, een geweldige ervaring! Het is een kasteel waarin je verblijft in kamers met max 6 bedden. De ligging is geweldig, midden in de bossen, er zijn enkele aangegeven wandelroutes. Een lokale pub is niet ver weg. In carbisdale Castle zelf is het ontbijt bij de prijs inbegrepen, voor een klein bedrag kun je ook 's avonds je maaltijd er gebruiken. Tevens is er een grote keuken aanwezig waar je zelf je prakje kan bereiden. De dichtstbijzijnde winkel is op 5 mile afstand, leuke wandeling. In de omgeving kun je prachtig wandelen en fietsen. De trein komt maar liefst 2x per dag langs (op zondag niet...), en het stationnetje is vlakbij het kasteel. De stad inverness is op 3 kwartier rijden met de auto. Check de website!