Velikiry Novgorod

Vakantie in Velikiry Novgorod

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Velikiry Novgorod

Reviews over Velikiry Novgorod

• 8Maurits 07-01-2011

Een prachtig kremlin

Ook in Novgorod is een heel mooi Kremlin. Helemaal ommuurd. De moeite waard om te bezichtigen. Aan de andere kant van de rivier is gebied met wel zeven kerken heel dicht bij elkaar. Novgorod zelf is saai, maar het Kremlin en het gebied met de kerken zijn hierop een positieve uitzondering. Beiden gelegen aan deze en gene zijde van de rivier die wordt overspannen door een monumentale brug. Novgorod is een prima tussenstop voor degenen die reizen van Moskou naar Sint Petersburg of omgekeerd.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2007

• 10Ritchie Bokma06-08-2008

Krasiwi Velikiy Novgorod 2002 en 2005

Het mooiste vind ik dat er dwars door het centrum een grote rivier stroomt die net 5km buiten de stad ontspringt in het Ilmenmeer. Aan de Kremlinzijde van de rivier zijn brede zandstranden. Binnen en om het Kremlin zijn enorme parken. Binnen het Kremlin zie je oude kloosters, kerken en andere gebouwen die dateren vanaf de 11e of 12e eeuw. Ook vind je daar Restaurant Dvorets. Heerlijk Russisch eten in een sfeervol gebouw in de Kremlinmuur. 'Nocnie Okean' is een trendy disco buiten het centrum. Andere nachtclubs waar ik geweest ben zagen er meer uit als een Russisch eetcafé met een dansvloertje. Dit is een stad waar je rustig kunt bijkomen van het drukke Moskou of St. Petersburg. Ik heb me er een week lang prima vermaakt, maar als je minder tijd hebt en zo veel mogelijk wilt zien, dan heb je aan anderhalve dag ook genoeg.

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Stranden

Alleen gereisd in augustus 2008

• 7Lelieveld03-09-2007

Novgorod is een leuke, kleine plaats. De 'monastery' lijkt op veel andere in Rusland. Wij zijn naar het wooden architecture museum geweest, erg leuk. Verder hebben we aan het strand aan de rivier gelegen, erg leuk! Water zag er alleen niet fris uit. Een echte aanrader is het restaurant in de muur rond de monastery: heerlijk, Russisch en niet duur!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur