Hotel Dostoevsky

7.6Goed

Rusland, Rusland, St. Petersburg

Op vakantie geweest naar Dostoevsky?

7.6Goed

• Sauna

22 reviews over Hotel Dostoevsky

• 6Riechelle29-10-2014

Prima hotel, maar geen gastvrijheid

Wij kwamen met een gezelschap van 7 personen, net uit de nachttrein vanaf Moskou, aan in dit hotel. We mochten pas om 14.00u inchecken, en er viel absoluut niet te discussiëren over een kamer. Het was laag seizoen, dus er was genoeg ruimte, maar we mochten zelfs geen eens 1 kamer om ons even rustig op te frissen. Geloof me, dat heb je nodig na zo'n nachtelijke treinreis. Ook bij het ontbijt waren we niet welkom. Het was 9.00 u in de ochtend. Erg jammer en teleurstellend. De wifi was ook heel slecht. Overdag voornamelijk wifi van winkels er om heen. Het hotel zit vast aan een winkelcentrum. Veel kamers hebben een uitzicht over het winkelcentrum met als gevolg, een raam dat niet open kan. Kamers stinken naar eten en zijn erg benauwd. Airco deed het ook niet.

De ligging daarin tegen is mooi in het centrum, dus restaurants etc. zijn er in de buurt. De kamers waren schoon, alleen het doucheputje spoelde niet door. Dit kan pech zijn, want andere hadden hier geen last van.

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 7Bakels17-01-2013

zeker voor herhaling vatbaar

niks mis met dit hotel, gunstige ligging, de belangrijkste dingen op loopafstand, metro dichtbij

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 6richard_keus06-05-2012

Hotel bevind zich heel centraal

Het hotel is zeer centraal gelegen de service is ronduit slecht te noemen en de kamers zijn redelijk en zijn weggewerkt in een winkelcentrum. Het eten stelt niet veel voor.

Gereisd met partner in mei 2012

• 8maartenwigman25-04-2012

Goede locatie

Keurig hotel, wel (te) warm op de kamers. maar ruime kamers en keurig sanitair.

Zakelijk gereisd in oktober 2010

• 7Emiel05-01-2011

prima betaalbaar en centraal gelegen hotel

hotel goed bereikbaar met metro en dichtbij Prospekt, DE winkelstraat van de stad. Prima ontbijt en prima kamers. Onder het hotel ligt een winkelcentrum met supermarkt. Een beetje vreemd is het dat je vanuit dit centrum zo het trappenhuis van het hotel in kunt zonder langs de receptie te moeten. we hebben de stad bezocht met een nederlandse gids Cazina.nl welke al 30 jaar in Rusland woont. Dat is een aanrader. De stad en haar historie gaat dan meer leven. We hebben o.a. de Peter/Paulus kerk bezocht op het eiland, maar dit viel ons tegen. Hermitage is natuurlijk mooi, maar beperk je tot een aantal afdelingen. De stad vonden wij veilig (let wel op het verkeer), ook sávonds geen problemen ervaren. Een aanrader dus, maar wellicht toch de volgende keer liever in het voorseizoen. Eind oktober begint het al flink af te koelen en is het lang en snel donker.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

• 8koos28-12-2010

prima

Goede slaapplaats voor al het moois in st Petersburg. Restaurant is kwalitatief goed maar wat ongezellig. Ontbijt is goed. Voordeur hotel wat verstopt naast ingang winkelcentrum en eerst konden we hem in een sneeuwbui niet vinden.

Nooit onveilig gevoeld. We waren er in december en het was koud en glad maar zowel in het hotel als in de stad was het nergens druk zodat alles goed was te zien. Veel Russen (maar niet allemaal) zijn aardig en behulpzaam. in de winkelstraat wordt het trotoir sneewvrij gehouden, maar verder was het nogaleens ploeteren De metro is het vervoermiddel bij uitstek, ook van en naar het vliegveld, kost nauwelijk iets, en sommige lijnen zijn zelfs een bezoek waard. Het prijspijl in de winkels en restaurant is op Europees niveau (wat voor een goede Nederlander minder leuk is). Zelfs tijdens sneeuwbuien waren er schoonmakers in de stad bezig zodat er erg schoon is. Ongeloofelijke ijspegels aan de dakranden (tot 4 m lang) dus let op.

Gereisd met partner in december 2010

• 9Rita19-02-2010

Zeer goed!

Hotel Dostoevsky in Sint Petersburg ik zeker een aanrader! Het heeft een perfecte ligging, niet ver van de hoofdstraat van Sint Petersburg en zeer goed te bereiken met de Metro (die ligt hier namelijk tegenover) Binnen 30 min met bus 13 en de metro sta je voor dit hotel. De service is ook zeer goed, handdoeken worden elke dag schoon klaar gelegd en onze kamer is zelfs in zijn geheel opgeruimd terwijl wij hem in enorme troep hebben achtergelaten. (bedden onopgemaakt en overal kleren op de grond). Doordat wij hem met een aanbieding geboekt hebben is de prijs de kamer ook zeker waard! Het eten is voor Russische maatstaven goed. Verwacht geen compleet Europees ontbijt. Maar het is zeker goed te eten (kleine broodjes, toast, wat beleg, ei, olijven, tomaat, fruit, yogurt, pannenkoekjes etc.) Ik zou naar dit hotel zeker nog eens gaan!

Gereisd met partner in februari 2010

• 8Tinus Hoogenberg06-02-2010

Zeer tevreden

Wij zijn van 29/01/2010 4 dagen in hotel Dostoevsky geweest. Alles heel keurig en schoon. Hotel is naast metrostation Dostoevskaya en is boven een hele grote supermarkt die 24 uur per dag open is. In het hotel in in de supermarkt kun je roebels pinnen. Vanaf het vliegveld naar het hotel eerst een stukje met de bus (lijn 13 of 39) naar metrostation Moskovskaya en verder met de metro. Heel goed te doen en niet duur. Wij waren erg tevreden.

Tinus Hoogenberg en Johan Bakker

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 8jeroen witsenboer19-01-2010

Prima hotel in het nabije centrum

Voor een weekend is dit een prima hotel om te verblijven. Zoals vaak in hotels staat ook hier de kachel erg hoog aan. De 24-uurs bar is geweldig.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 7Danny Peters19-01-2010

Net hotel vlakbij centrum

Het hotel ziet er netjes uit. Kamers zijn klein, maar netjes en schoon. Gangen zijn erg lang waar nog wel eens luidruchtige gasten overheen denderen. Minpunt: erg warm en raam op kamer kan niet open. Klagen bij receptie lijkt uiteindelijk wel iets te helpen. Neem zomerkleding mee voor ontbijt. Ontbijt is voor Russische begrippen prima. Voor Europese begrippen simpel. De prijs die wij betaald hebben voor de hele trip maakt dit hotel een goede uitvalsbasis. Volgens de prijslijst in het hotel zou je 124 euro per nacht moeten betalen, dat is het niet waard. Wij zijn voor een paar euro met bus en metro naar hotel gereisd. Als je dit van te voren uitzoekt en namen arceerd zodat je die ter plaatse kunt vergelijken is het prima te doen (namen haltes staan alleen in Russisch). Busreis kost 26 roebels, ongeacht waar je uitstapt. Sommigen rekenen nog 20 roebels voor bagage. De metro kost ook zoiets. Voor een taxirit van vliegveld naar dit hotel vragen ze rond de 1500 roebels (± 35 euro).

Gereisd met partner in januari 2010

2 tips over Hotel Dostoevsky

• Mira, 29-08-2012 Rapporteren

Veel te zien vooral de bijzondere Baselieken. Petershof, Nesky Prospekt, De Hermitage, boottocht enz enz. Heerlijk gegeten. Er is ook een Mc Donald en KFC. Wij waren er 5 dagen en nog te kort. Wij zijn altijd heel erg vriendelijk behandeld en ze waren zeer behulpzaam.

• Riechelle, 29-10-2014 Rapporteren

In de lobby van het hotel, kan je zo binnendoor het winkelcentrum in. Als je de trap omhoog gaat, kom je in een heel leuk en goed restaurant, waar ook goede wifi is. Je kan hier goed werken achter de laptop o.i.d.

0 vragen over Hotel Dostoevsky

Hotel Dostoevsky info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Eten en drinkenLunch

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
    • Room Service24 uurs service, Aanwezig
    • Op het terreinBagageruimte, Disco
    • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald