• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Moskou

Moskou is geweldig!

J., 30-5-2017

Ben er nu 2x geweest (voorjaar en najaar) en ga binnekort weer terug! De stad is over het algemeen schoon en groen. Mensen lijken idd stug, maar erg vriendelijk en bereid je te helpen als je daar om vraagt. Alle jongeren kunnen gewoon Engels! Metro is aan te raden, taxi alleen buiten die spits!

Winkels zijn er niet veel in straten zoals wij die kennen maar veelal in gigantische shoppingmalls verspreid over de stad. Aviapark (grootste van Europa) en Metro zijn enkele voorbeelden van shoppingmalls waar je je ogen zult uitkijken. Ik heb zelf bekenden in Moskou wonen. Zonder een bekende of een gids zou ik eerlijk gezegd niet weten of ik het ook zo geweldig zou vinden. Simpelweg omdat de stad te groot is om alle leuke restaurants, straatjes,cafes etc. in korte tijd te ontdekken! Dit maakt het natuurlijk wel lastig! Wat betreft veiligheid voel ik mij in Moskou absoluut veiliger dan een gemiddelde stad in NL!

Groepsreis Moskou, St. Petersburg (7 dagen)

Ruud, 19-5-2017
    Touroperator geef ik 10+ vanwege zeer goed georganiseerd. Fantastische ervaring met de Russen en hun cultuur. Alle lof voor de ingehuurde professionele gidsen Anja en Vladimir, die erg gepassioneerd, professioneel zijn! Met zulke mensen komt touroperator ver!

Ik zou er wel wel kunnen wonen

Olaf van Oosterhout, 13-5-2017

Moskou heeft zo ontzettend veel om te bekijken. Iedereen kent het Rode plein en de Basiliuskathedraal. Maar wat dacht je van de vele musea op loopafstand. Ik heb nog nooit zo veel schilderijen van Rembrand van Rijn bij elkaar gezien.

Ga ook eens naar Arbat street, bezoek de Tretjakov gallerie en geniet daarna van het zonnetje op een terras met een glas witte wijn of champanski.

De metro is prima te doen en be prepared, het Cyrillisch is lastig maar je hebt metrokaarten in het Engels. :)

In het centrum staan bordjes met de meest bekende attracties. Daarbuiten zul je je tropenhelm op moeten doen en het kompas in de zak. Lekker om zelf op pad te kunnen gaan.

Gorky Park is een echte aanrader. Ga op een bankje zitten en en geniet van wat er allemaal om je heen gebeurd. Wordt een Rus onder de Russen.

Rem Koolhaas heeft hier "de Garage" op zijn bekende wijze omgeturnd.

Hier bevind zich de grootste moderne kunst verzameling van Rusland.

Ik heb mij verbaasd over hoe groen Moskou's centrum is, maak maar eens een wandeling over de esplanade, de groene wandelring in het centrum.

Oh ja, vergeet niet om af en toe om je heen te kijken, de architectuur kan je soms verbazen.

Het klimaat is prima, denk niet dat het altijd koud is in Rusland. Neem wel een paraplu mee want in de zomer kan het erg warm worden en het onverwachte onweersbuitje kan je dan onaangenaam verrassen.

Grote geweldige stad

Baas, 28-8-2016
    Stad is verschrikkelijk groot met een flinke dosis bezienswaardigheden. Russen waren verrassend vriendelijk en zijn hulpzaam.

Mooie start van de Transsiberië Express

Marianne, 30-6-2016
    Wij verbleven 3 dagen in de stad voorafgaand aan onze treinreis. Alhoewel we ook een stadstoer met gids hebben geboekt, was het verrassend makkelijk om met de metro de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad te bezoeken, zonder een gids. Het is een beetje stoeien met de Russische letters, maar uiteindelijk is het goed te vinden.
Moskou scoort een 8,1 uit 10, op basis van 122 reviews