Sorteren

Reviews over Tirgu Mures

Een prachtig land met heel veel mogelijkheden !

Oog in het zeil
    13-6-2016

Roemenië is een land met een rijke historie en veel natuurlijke bezienswaardigheden en op veel plaatsen een adembenemende rust !

Het is bijzonder aan te raden voor mensen die enigszins van avontuur houden .

Er zijn nog veel binnenwegen die niet of nauwelijks verhard zijn .

Het is aan te bevelen om water om te drinken en koffie of thee van te zetten te kopen in flessen z.g. plat water (Apa Plata) .

Op het platteland en in dorpen komt het meeste water uit ondiepe putten waarin bacteriën voorkomen waar we als west Europeanen niet aan gewend zijn en daarnaast komt er veel zout of zoutachtig water voor wat niet smakelijk is .

In de natuur echter zijn regelmatig stroompjes en bron(netjes) te vinden waaruit je zo kunt drinken . Er zijn ook verschillende zoutmijnen ondergronds te bezichtigen , zoals in Turda.

Ook op korte afstand verschillende zwembaden met zowel zout als zoet water.

En wat te denken van een van de mooiste wegen van Roemenië door de Karpaten

de Transfăgărășan route.

Ook de dichtbij gelegen Stad Târgu Mureș

of de op 60 km afstand liggende Burcht Sighişoara

Leuke typisch Roemeense stad.

Gerard
    3-7-2015

gezellig centrum met veel goede eetgelegenheden.

Leuke stad

rc.amsterdam
    4-11-2014

Multiculturele stad met Roemeense, Roma en Hongaarse invloeden. Daarnaast is ook nog wel Duitse invloed te bespeuren. Prettige terassen en lekker eten. Kijk vooral waar de terassen zijn, niet altijd op de plek waar een Nederlander ze verwacht. Soms een beetje achteraf in een tuin.

Tirgu Mures scoort een 7,5 uit 10, op basis van 12 reviews