Tirgu Mures

We hebben een aantal aanbieders voor Tirgu Mures voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Tirgu Mures voor je op een rij gezet:

Reviews over Tirgu Mures

Een prachtig land met heel veel mogelijkheden !

Oog in het zeil
    13-6-2016

Roemenië is een land met een rijke historie en veel natuurlijke bezienswaardigheden en op veel plaatsen een adembenemende rust ! Het is bijzonder aan te raden voor mensen die enigszins van avontuur houden . Er zijn nog veel binnenwegen die niet of nauwelijks verhard zijn . Het is aan te bevelen om water om te drinken en koffie of thee van te zetten te kopen in flessen z.g. plat water (Apa Plata) . Op het platteland en in dorpen komt het meeste water uit ondiepe putten waarin bacteriën voorkomen waar we als west Europeanen niet aan gewend zijn en daarnaast komt er veel zout of zoutachtig water voor wat niet smakelijk is . In de natuur echter zijn regelmatig stroompjes en bron(netjes) te vinden waaruit je zo kunt drinken . Er zijn ook verschillende zoutmijnen ondergronds te bezichtigen , zoals in Turda. Ook op korte afstand verschillende zwembaden met zowel zout als zoet water. En wat te denken van een van de mooiste wegen van Roemenië door de Karpaten de Transfăgărășan route. Ook de dichtbij gelegen Stad Târgu Mureș of de op 60 km afstand liggende Burcht Sighişoara

Gereisd met vrienden in mei 2016

Leuke stad

rc.amsterdam
    4-11-2014

Multiculturele stad met Roemeense, Roma en Hongaarse invloeden. Daarnaast is ook nog wel Duitse invloed te bespeuren. Prettige terassen en lekker eten. Kijk vooral waar de terassen zijn, niet altijd op de plek waar een Nederlander ze verwacht. Soms een beetje achteraf in een tuin.

Gereisd met vrienden in Wed Jan 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Aardig, maar niet spectaculair

Ton
    17-8-2013

Aardige stad, maar niet veel bijzonderheden. Kom je er langs, dan n.m.m. de moeite om even een rondje te lopen en weer verder te rijden, omdat ik persoonlijk de omgeving en plaatsen als bijvoorbeeld Sighisoara en Cluj Napoca mooier vindt.

Gereisd met vrienden in april 2013

Een stad met een verleden.

Gerard
    7-9-2012

Deze Roemeense stad is voornamelijk hongaars talig. Het heeft daarom ook een bijzonder verleden omdat tijden het communistische bewind van Nicolae Ceaușescu de hongaars talige Roemenen niet meetelden. De verschillen tussen arm en rijk zijn daarom ook duidelijk zichtbaar in deze stad.

Gereisd met partner in Tue Aug 14 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie stad in overgang naar kapitalisme

Marnix
    4-7-2012

Tirgu Mures is met zo'n 150.000 inwoners een middelgrote stad in hart van Transsylvanië. Het is een drukke levendige stad met veel verschillende bevolkingsgroepen, sociale klassen en een scherp contrast tussen arm en rijk. Een van de drukst bezochte plekken in Tirgu Mures is het 'Weekend' complex. Een groot water park met meerdere zwembaden, veel eettentjes en een heleboel drukte van jongeren in de zomerperiode. Reken in de stad voor een goede maaltijd op zo'n 5 tot 10 euro per persoon voor een drankje ongeveer 1 euro. Geen stad om meerdere dagen door heen te lopen, maar zeker het bezoeken waard. Vergeet dan vooral niet de Spa op het dak van het Business Hotel even buiten het centrum, prachtig uitzicht en heerlijke baden en wellness voor nog geen 10 euro p.p.

Gereisd met vrienden in juni 2012
Tirgu Mures scoort een 7,3 uit 10, op basis van 12 reviews