Sighisoara

Reviews over Sighisoara

Schilderachtige plaats

Rinus
    19-11-2011

Fraai vestingstadje dat grotendeels gelegen is op een ommuurde burchtheuvel waarvan de muren en hoektorens nog voor een groot gedeelte intact zijn, via een fraaie poorttoren betreedt men het stadje. Binnen de vesting staat de bergkerk en is er een beslist aardig Historisch Museum, vanaf de burchtheuvel heeft men een prachtig uitzicht op de lager gelegen gedeelten van de stad en op een schitterende, nog vrij nieuwe orthodoxe kathedraal.

Gereisd Met partner in juli 1998

Mijn lievelingsstad in Roemenië

Brendan
    11-1-2011

Ik ga al 20 jaar jaarlijks een keer of 2 naar Roemenië. In al die tijd bezocht ik wel behoorlijk wat plaatsen, maar de sfeer die je in Sighisoara kan opsnuiven blijft voor mij het leukste. In de winter is het er vaak veel rustiger dan in de zomer waardoor alles helemaal anders aanvoelt. Als je Roemenië bezoekt zou deze stad zeker op je lijst moeten staan. Elke keer ik de kans krijg stop ik er even voor een wandeling door de oude stad.

Gereisd Met partner in Wed Jul 29 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi middeleeuws stadscentrum

Arija
    18-12-2010

Sighişoara was de eerste op toerisme afgestemde plaats die ik in Roemenie vond. Maar dat hoort het ook te doen: de stad gaat terug tot Romeinse tijd. Dan de Saksen. Het werd een van de belangrijkste steden van Transsylvanië, waarna handwerksmannen vanuit het hele Heilige Roomse Rijk de stad bezochten. Duitse handswerksmannen hebben de economie van de stad laten bloeien en bouwden (en verdedigden!) ook nog de stadsmuren. Nu is het oude Middeleeuwse centrum opgenomen op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Ieder jaar in juli, is er een Middeleeuwen Festival in de citadel. En de mythe van Dracula is er levend gehouden. Leuke restaurants en hotels. Het bezoeken meer dan waard.

Gereisd Alleenreizend in Sat May 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastisch mooi stadje

Marnix
    19-1-2010

In Sighisoara ( duits Ziebenburgen - Zevenburgen ) is een heleboel cultuur te vinden. De stad is ook de geboorteplaats van graaf Vladimir Dracula. In dit stadje zijn een heleboel gezellige terrasjes, mooie winkeltjes en een prachtige kerk plus kerkhof te bezoeken te bereiken met een indrukwekkende oude overdekte trap. Deze stad is bij een bezoek aan Roemenië eigenlijk een verplichting. Erg mooi!

Gereisd Met vrienden in juni 2008

Prachtig oud centrum

Ton
    16-5-2009

Sighisoara heeft een prachtig oud centrum, waar onder andere de woning van Dracula te zien is en enkele mooie kerken. De sfeer wordt bepaald door de oude huisjes en de sfeervolle wegen die met grote kiezels zijn belegd.

Gereisd Met vrienden in Fri May 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Sighisoara scoort een 8,8 uit 10, op basis van 12 reviews