Sibiu

Reviews over Sibiu

Wauw, zeer mooie stad

CB
    4-12-2014

Wauw een zeer mooie stad, erg aangename sfeer met mooie historische gebouwen. Mensen zijn vriendelijk en stad geeft een hart verwarmend gevoel. Ergens heel historisch, maar ook een mooi simpel gevoel. Kunt er goed eten voor (onze begrippen) lage prijzen. Heerlijke ijssalon op 'Piata mare' (de grote markt), het centrale plein. Loop je wat verder, dan loop je zo de winkels tegemoet. 'Foarte frumos' (zeer mooi)

Gereisd Alleenreizend in juli 2011

Mooiste stad van Roemenië

Erica
    4-1-2013

Wat een heerlijke stad is Sibiu! Rijk aan historie, volledig opgeknapt en sfeervol. De stad doet Zuid-Duits aan met een flinke vleug Mediterannee. De pleinen en gebouwen zijn mooier dan elders in Roemenië. Zelf verbleven wij in Pensiunea Casa Lucas in Guru Raului, 20 km buiten Sibiu in het Cindrel gebergte. De perfecte uitvalsbasis voor een paar dagen slenteren door Sibiu en 's avonds afkoelen in de bergen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Mooie stad, vriendelijke en behulpzame mensen

heer van der Waal
    12-4-2012

De centrum van de stad is mooi, de buitenwijken hebben nog (veel) onderhoud nodig. De bevolking is in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam. De prijzen in restaurants e.d. zijn voor onze begrippen laag; de kwaliteit is goed.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Mar 31 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige plaats, duur touristinformatie programma

Roozen
    14-11-2011

Prachtige stad om te bezoeken. Maar doe dat vooral op eigen gelegenheid of huur eventueel een taxi in voor een rondrit. De vvv bied ook stadsrondleidingen maar de prijzen zijn op het afzetterige af in vergeleiding met het inkomen van de Roemenen.

Gereisd Met partner in Sat Oct 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Sibiu, gezellige oude stadskern.

mevrouw Rombouts Roest
    13-10-2011

SIBIU is een oude Roemeense stad, waar de duits oostenrijkse invloed merkbaar is, in de oude stadskern geen winkels etc, maar de oude gebouwen huisvesten restaurants, drinkgelegenheden etc. De trip daarnaar toe (pitesti > sibiu) gaat door het laag gebergte.

Gereisd Met partner in oktober 2011
Sibiu scoort een 8,7 uit 10, op basis van 13 reviews