Camping Vuurplaats (Camine)

Roemenie, Roemenie, Fundu Moldovei

9.9Fenomenaal

• 9.9Eetgelegenheden

Meer camping info

83 reviews over Camping Vuurplaats (Camine)

• 10Hans Tacq10-08-2011

Beste camping ooit

Kleinschalig, mooie ligging, perfecte voorzieningen en onderhoud, aardige eigenaars en goede maaltijden verkrijgbaar

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2011

• 9jannie en Bert06-08-2011

een warme plek ondanks het ontbreken van het vuur

Op onze eerste en zeker niet laatste reis door Roemenië, kan camping de Vuurplaats zeker als één van de hoogtepunten worden genoemd. Een vriendelijke en zorgzame leiding en veel gezelligheid tijdens het happy hour en de maaltijden. En dit alles in een adembenemende omgeving met prachtige kloosters in een indrukwekkend gebergte. Zeer bijzonder was de excursie (verzorgd door John en Engelien) per paard en wagen naar de hoog gelegen boerderij annex kaasmakerij van Marcel. Nu nog steeds na enige weken bekruipen ons de warme gevoelens die ons terug doen verlangen naar deze bijzondere plek. Kortom een plek om terug te komen.

Jannie en Bert

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Leny en Pieter21-07-2011

Een prachtcamping

Op onze camper staat 'Zwerfsteen' en al zwervend op weg naar de kloosters in Roemenie kwamen we hier terecht. Als 'camperaars' staan we graag vrij maar in Roemenie is dat wat lastig. Als we dan toch op een camping staan dan hoop ik dat ze allemaal op 'de Vuurplaats' lijken. Het vuur was tijdens ons verblijf niet aanwezig (geen vuurmeesters denk ik, waar ik zelf ook debet aan ben) maar het vuur was zeker aanwezig bij de beheerders. Niets was hun te veel om het hun gasten naar de zin te maken. Aanvankelijk wilden we 2 nachten blijven maar het werden er 5, wat voor ons buitensporig lang is. Hier komen we graag weer terug!

Gereisd met partner in juli 2011

• 9Anita en Jacques12-07-2011

prachtige camping

Een heel mooie camping op een prachtige plek. De eigenaren ontvangen je heel hartelijk en doen er alles aan om je een fijne tijd te bezorgen. Ze organiseren uitstapjes en wijzen je op mooie plekken om te bezoeken. Er wordt op de camping heerlijk gekookt. Het sanitair is buitengewoon mooi verzorgd. Al met al een camping die zeer aan te raden is.

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Eddy en Ria04-07-2011

Uitstekend in alle opzichten

Prachtige camping en zeer vriendelijke beheerders. Het eten was uitgebreid en zeer verzorgd.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2011

• 9Riet en Freek Christ01-07-2011

Wij komen zeker nog terug op de vuurplaats

Mooi gelegen en ten opzichte van de kloosters een prima plek. Wij waren dit jaar een van de eerste bezoekers van de camping dit jaar. Wij hebben genoten en gaan zeker nog eens terug naar John en Engelien om van hun kook kunsten te genieten.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in april 2011

• 9Nico & Leny22-06-2011

Fantastisch voor herhaling vatbaar

We hebben het Orthodoxe Pasen meegevierd. een bijzondere belevenis mede dank zij John en Engeline, 2 fantastrische mensen die geintergreerd zijn in Roemenie en in het dorp. De teksten van de grafstenen in Sapinta kunnen zij voor je vertalen, dan leven de teksten! Een fantastisch camping om de kloosters in de omgeving te bezoeken. Geniet van het Roemeense eten wat John en engeline voor je klaarmaken (uiteraard tegen betaling). Respecteer de huisregels die niet afwijken van elders (ook voor hondenbezitters!), dat houdt de camping schoon, vriendelijk en geen overlast van zwerfhonden. Neem deel aan de excursie die door John en Engeline worden georganiseerd. Dan leer je pas de omgeving en dit deel van Roemeni kennen. Zeer indrukwekkend. Wij hebben een bijzondere tijd gehad met Pasen 2011 en dat voor de 3e keer. Bedankt. Nico en Leny

Gereisd met partner in april 2011

• 9Fred31-05-2011

Een must voor Roemenië-gangers!

De Vuurplaats: Een perfecte camping onder bezielde (nederlandse) leiding. De ligging IN een dorp, gelegen in een fraai landschap laat u Roemenië in optima forma proeven. Neem daarbij het ongebreideld enthousiasme van de trotse eigenaars Engeline en John Manshanden èn de ligging aan de poort van de Bucovina, de streek die beroemd is vanwege de prachtige Roemeens-orthodoxe kloosters en -kerken, dan is de keuze niet moeilijk! Ons verblijf van 4 dagen behoort tot de hoogtepunten van onze ruim 3 weken durende verkennings(camper-)reis door Roemenië. De tips die we van Engeline en John kregen zijn hier zeker debet aan. Enne....: Dat we in mei nog in een Kerstfeest-achtig sneeuwlandschap stonden maakte het wel héél bijzonder. (Dit is overig erg uitzonderlijk)

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2011

• 9Jeanne en Ton R.28-05-2011

Zéér aan te bevelen.

Engeline en John zijn echte 'gastgevers'. Niets is teveel, alle informatie over de omgeving is voorhanden en hun gemoedelijkheid straalt naar alle kanten. Picobello sanitair; wat wil een rondreizende kampeerder in dit land in opkomst nog meer.

Gereisd met partner in mei 2011

• 6T.de Vries28-05-2011

nooit meer

Camping de vuurplaats heeft mooie accommodatie, maar het gras is heilig je mag niet rechtstreeks er over lopen naar je plaats maar alleen via de paadjes en de regels zijn van een kazerne. Voor ons eens maar nooit meer, ik rij liever een paar uur verder naar een minder mooie camping maar met normale regels

• 6Eetgelegenheden

John Manshanden- eigenaar, Eigenaar, 01-06-2011

Familie de Vries. Wij lezen uw beoordeling 1 jaar na uw bezoek. Wij zoeken continue de verbetering van onze camping en dienstverlening. Wij vinden het heel jammer dat u uw gevoel niet aan ons verteld heeft. De reden om toen te vragen om het pad te nemen lag in het feit dat er veel regen gevallen was en het groei seizoen van het gras nog maar net begonnen was. Iedereen wail graag op een goede grasmat staan, vandaar. Het doet ons een beetje pijn dat u zelfs de ligging van onze campinga ls matig waardeert. Al onze bezoekers vinden het hier een fantastsiche plek met een prachtig uitzicht.

Gereisd met partner in januari 2010

Camping Vuurplaats (Camine) info