8,5

24 reviews over Camping De Oude Wilg in het Nederlands

Super

Megathon,
5-9-2017

Heerlijk rustige en eenvoudige camping. Geen overbodige luxe, maar gewoon alles wat je nodig hebt. Ik was op rondreis met de motor en verbleef er ongeveer een week in m'n tentje. Douches waren eenvoudig en in aantal zeer beperkt, maar verder gewoon goed (ik stel niet veel eisen). Er was Wi-Fi en een kleine keuken/zithoek waar je op je gemak kon lezen, zitten of iets simpels kon koken of je telefoon kon opladen. Ook buiten een zithoek met stroom, Wi-Fi, en BBQ (deels overdekt). De stekkerdozen op de camping kon ik gebruiken om mijn tablet enz op te laden, zonder extra kosten. Betalen kon ik (voor het eerst in 2016) met de pin. Zelfs wassen was geen probleem, wasgoed even afgeven en 's avonds weer ophalen (tegen een kleine vergoeding). Ik vond het heerlijk en kan het iedereen aanraden, maar wil je echt luxe, dan is dit niks voor jou. De Nederlandse eigenaresse helpt je waar nodig. Een kleine supermarkt zit in het dorp (loopafstand). Aan de voet van de Transfgarasan, dus zeker voor motorrijders een uitstekend startpunt !

Gereisd alleenreizend in juni 2016

de ligging is mooi,sanitair is schoon,mensen zeer behulpzaam, camping hebben wij twee keer gestaan 2015 en 2016. geen last van de buren gehad maar wel positief contact. zeker een aanrader ook voor de bergen en de trein reis naar Boekarest die voor ons werd verzorgt inclusief hotel. zeer begaan met vakantiegangers. de man van de camping weet je veel te vertellen van de omgeving. een echte aanrader

Gereisd met partner in juli 2016

Een trekkerscamping

Arjen
14-8-2016

Wij hebben deze zomer enkele dagen op camping de Oude wilg door gebracht. De eerdere recensies komen niet meer overeen met de realiteit en dat is jammer.

De ligging van de camping is ok en ook het terrein zelf is prima. Sanitair is ook zoals beschreven. Echter van gastvrijheid of betrokkenheid bij de kampeerders is eigenlijk geen sprake meer. De omschrijving van de website klopt overigens ook niet met de werkelijkheid.

De camping is een echte trekkerscamping geworden. in de late middag en avond kan het gebeuren dat de camping wordt overspoeld door trekkers. Iedereen mag zijn eigen plaats (niets is afgebakend) bepalen. Dit is in Oost Europa geen handig concept, want voor je het weet staat er iemand voor je mooie uitzicht..... Daarnaast maken kampeerders die één nachtje blijven veel herrie, dat is onvermijdelijk. Opbouwen, afbreken, draaiende motoren,enzovoort gaat nou eenmaal gepaard met lawaai. Helaas zijn aankomsttijden en vertrektijden nogal ruim.

Zeker als er veel trekkers zijn komen er nog andere problemen bij: Wachten voor het toilet, wachten voor de douche en onvoldoende warm water. Een gevolg van de te lage capaciteit is dat het sanitair snel vies wordt

Na drie dagen in het gedruis gezeten te hebben waren wij het zat en zijn we vertrokken.

Wat voor ons onbegrijpelijk is, is dat er geen apart veld was voor de trekkers. Er is ruimte genoeg en in principe is de camping niet verkeerd!

Gereisd met vrienden in augustus 2016
Manette, eigenaar, 5-7-2017

Kleine toelichting. In 2016 maakte wij voor het eerst gebruik van het nieuwe kampeerveld waardoor de ruimte op de camping met 1/3 werdt vergroot. Bijkomend was de onverwachte drukte in kampeer seizoen 2016 die ons verrasde dit hebben wij toen niet goed begeleid. Helaas moet ik dan op de zoover pagina lezen dat mijn gasten geen warmwater hadden dit is mij nooit gemeld tijdens hun verblijf. De oplossing is er gelukkig, wij zijn druk aan het bouwen zodat er meer sanitair komt en er is een 2e boiler gekomen om het ww probleem op te lossen, maar wij hadden dit liever van u vernomen dan dit te lezen in een review op het internet. wij zijn geen hokjes camping en dat gaat al 17 jaar goed ook in oost Europa. Een groot probleem bij dit soort kamperen is communicatie zowel met de mede kampeerder als met de camping eigenaar waarom is het zo moeilijk om even bij de reseptie te melden dat de toiletten vies zijn of het wc papier op is? U kunt het wel aan de zoover lezers melden maar niet aan ons :-( Ondanks dat bedankt voor u review want dit helpt ons om onze camping te verbeteren.

Op zich een leuk veld met een hoop groen en wat aardige plekjes op de camping om te koken, lezen of een spelletje te doen. Maar van het sanitair was ik niet kapot: lekkende wc en hoge deuren vanaf de grond. Wat ik nog het vervelendste vond, was dat het hoge toegangshek de hele dag gesloten is. Dan vraag je je toch af waarom. Niet erg uitnodigend. De eigenaresse zie je niet op het veld, maar ze is wel behulpzaam als je even bij haar aanbelt. Het heeft een goede ligging voor uitstapjes naar de Transfagarasan, Libearty bear sanctuary en diverse steden. Het dorp zelf vonden we niet leuk: weinig charme.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015
Manette, eigenaar, 5-7-2017

Het hek van de camping is vaak dicht (maar nooit op slot) omdat er anders veel honden en los lopend vee de camping op komen. Het dorp heeft nog een kleine kudde vee die 's morgens en 'savonds door onze straat lopen en het is niet fijn als deze koeien en paarden ineens de camping aantrekkelijker vinden dan de dorpsweide. Wat betreft dat ik niet veel op de camping kom helaas is het voor mij geen vakantie en komt er veel papier werk kijken bij het hebben van een camping. Bedankt voor u resentie met vriendelijke groet Manette

Uniek plekje !!

Thomas
23-8-2014

We zijn net terug maar zouden er graag weer heen gaan. Wat een heerlijke camping met lekker veel groen om je heen, ruime plaatsen en gastvrije eigenaren. Sanitair is allemaal netjes voor elkaar en schoon voor nederlandse begrippen.

Gewoon goed.

Gereisd met partner in augustus 2014

Een plek om altijd weer naar toe te gaan!

Jannie Koops
17-8-2014

De oude Wilg is een unieke camping, niks is standaard en altijd is er wel weer wat veranderd en/of vernieuwd. Het sanitair is op een kunstzinnig manier meer gezet en is bijna geen jaar hetzelfde. Vaak zijn er andere muurschilderijen want de man van de eigenaresse is naast leraar ook kunstschilder.Een unieke gezellig humoristisch man. Bij de eigenaresse kun je terecht voor informatie over de prachtig omgeving. Er zijn leuke dagtochten te maken.

Gereisd met oudere kinderen in Mon Jul 14 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

had iets meer verwacht

Nico Ouburg
27-6-2014

Door verschillende reviews met hoge verwachtingen naar deze camping vertrokken en misschien door de iets te hoge verwachting viel het wat tegen. De ligging is fantastisch, een van de mooiste van de in totaal 8 bezochte campings, maar het sanitair is bijvoorbeeld een van de mindere. De spiegel hangt haaks op de wastafel, je kunt je kleding en toilettas nergens kwijt en er is ook geen warm water om bijvoorbeeld te scheren. Douches zijn wel fijn. De mogelijkheden om een maaltijd te gebruiken op de camping waren er niet doordat de eigenaar druk met het afronden van een studie bezig was en waarschijnlijk om dezelfde reden was er ook weinig echte aandacht (wel de professionele). Voor wat betreft dit laatste hebben wij waarschijnlijk alleen maar een beetje pech gehad en het is al met al een camping die het bezoeken zeker waard is.

Gereisd met partner in Sun Jun 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

tegenvaller

zsani
11-9-2013

Tijdens onze zomervakantie afgelopen jaar kwamen wij bij camping 'de oude wilg' aan. We hadden op internetsite gelezen dat er tenten, caravans of appartementjes te huur waren. Een vriendin van ons wilde er ook heen, die had een week daarvoor nog opgebeld en te horen gekregen dat er inderdaad tenten te huur waren. Aangezien wij geen eigen tent bij ons hadden leek ons dit ideaal. Maar helaas bleek dit niet het geval te zijn. Bij aankomst werd ons verteld dat we alleen op de camping terecht konden met eigen tent of caravan. Er was niks te huur, er lagen alleen wat tenten voor in geval van nood, als bij iemand midden in de nacht de tent kapot zou gaan ofzo. Echt een tegenvaller! Erg misleidend ook om op de site te zetten dat er wel tenten of caravans te huur zijn.

Gereisd anders in augustus 2013

mooie camping

jan hostens
14-6-2013

Deze schitterende camping mag niet gemist worden tijdens een Roemenie reis. Het uitzicht over de karpaten is adembenemend. Het Dorp Carta of Cirta is een mooi klein dorpje aan de oever van de Olt rivier hier kun je net als in de bergen heerlijk wandelen. De eigenaren zijn erg behulpzaam en hebben veel info over de omgeving. Ook de nabij gelegen weerkerken zijn een bezoek waard.

Gereisd met partner in Sat Jun 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

De beste van de vier bezochte!

Skippies
11-8-2012

Wij hebben deze camping in juni bezocht. Mooie en goed verzorgde locatie! Dit was de beste van de vier campings die we in Roemenië bezocht hebben. Heel gezellige gastvrouw en heer, die aan de camping een eigen creatief tintje hebben gegeven. Genoten van het heerlijke diner wat klaargemaakt was door de gastheer. Een leuke rondleiding gehad door de plaatselijke school, waar de gastheer ook nog leraar is. Ook de prachtige iconen bewondert die de leerlingen daar maken. Een Camping waar ook we graag nog eens terugkomen!

Gereisd met vrienden in juni 2012

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping De Oude Wilg in Carta, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping De Oude Wilg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.