vakanties Boekarest (Bucuresti)

Reviews over Boekarest (Bucuresti)

Eerst indruk bedriegt. Bucuresti is top.

Fred, 26-4-2018

De stad is aanzienlijk veranderd de afgelopen jaren (veel kroegjes, hippe eetgelegenheden etc). Het is een auto stad, er worden wel fietspaden aangelegd maar is nog een beetje gevaarlijk. Neem Uber, weet je zeker dat je een eerlijke prijs betaald. De taxi's plussen de meter ook bij Roemenen (dus het is niet dat je een toerist bent;))

Bezoek de standaard plekjes (uit de reisgids). De musea zijn niet top. Ik vind het geweldig rond te lopen en te zien hoe men langzaam wat probeerd te maken van de stad. Vergeet niet dat men een minimum nettosalaris heeft van 250‎ eur . Het leven is voor deze mensen erg lastig en duur. Hierdoor komen sommige wat nors/bits over. (2 baantjes of 12/14 uur werken per dag is niet vreemd). De mensen zijn in mijn optiek ongelooflijk vriendelijk. Nooit problemen gezien (ik kom er inmiddels 5 jaar voor 1.5- 2 maanden per jaar), meeste spreken Engels. De stad is veiliger dan Amsterdam of Rotterdam.

Lekker eten en goed uitgaan!

Remko, 30-5-2017
    Lang weekend via touroperator met 9 gasten (30+) naar Boekarest geweest. Ik kan er kort over zijn. Veel uitgesteld onderhoud. Goedkoop. Lekker eten en goed uitgaan. Veel barretjes, maar ook veel clubs. De stad is grauw en niet mooi om te zien. Je kan er wel goed wandelen. Paar mooie parken. Ov is goed. Taxi is goedkoop. Shoppen is niet bijzonder. De standaard winkels. Leuk om een keer geweest te zijn, maar ik ga er niet nog eens naar toe.

Geen topper

geertselsy, 26-10-2014
    Is een 'auto'stad met weinig initiatieven voor de wandelende toerist

Echte socialistische sfeer

Marco, 31-7-2014
    Deze stad voelt aan de ene kant alsof de tijd 30 jaar heeft stilgestaan, de mensen zijn nors en geven weinig blijk van plezier in het werk en de huizen zijn veelal slecht verzorgd en er zijn aardig wat sociaal onveilige plekken te vinden. Aan de andere kant heeft de stad de 21e eeuw ook wel gevonden. Sommige brede autowegen worden inmiddels ingericht zodat je er ook kunt lopen en het kapitalisme begint op te komen in de zin van vele verschillende winkeltjes (en vooral ook de grote westerse keten) De stad is duidelijk in opbouw en over 10 jaar denk ik dat deze stad er heel anders uit zal zien.

echte oostblokstad

Laurence, 2-4-2014
    een echte stad uit het oostblok om te zien maar de mensen zijn zeer verwestert
Boekarest (Bucuresti) scoort een 7 uit 10, op basis van 81 reviews