Blajel

vakantie Blajel

Reviews over Blajel

Blajel is een gastvrij dorp

Harry Kleijnen,
    25-8-2017

Blajel ligt op korte reisafstand (ca 1 uur) van Sibiu en Timisoara. Camping Doua Lumi heeft een breed aanbod aan overnachtings mogelijkheden en een fijn zwembad. Tegenover de camping is een kleine supermarkt om voor de dagelijkse benodigdheden te voorzien. in 15 minuten rijden kom je in Medias met een uitgebreider aanbod aan winkelvoorzieningen.

Gereisd met partner in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ideaal voot micro-tourisme

Bea Tilanus,
    26-7-2012

Een echt Roemeens dorp met enkele oude Saskische huizen. Waar 's avonds de boeren met paard en wagen huiswaards keren. Ideaal om te verblijven en daar vandaan de omgeving te verkennen. Sighusoara, Biertan en Valea Viilor, plaatsen op de UNESCO-werelderfgoedlijst, zijn goed (met het openbaar vervoer) vanuit Blajel te bereiken.
    Uitstekend voor micro-tourisme, mensen die niet alleen achter toeristische hoogtepunten aandraven maar oog hebben voor het 'echte' leven. Op de fiets hebben wij kleine dorpjes in de omgeving bezocht. De oude cultuur van de Saksen in ons opgenomen, met als hoogtepunt de vele kleine verbrokkelende weerkerkjes in de omgeving. Zolang dat nog kan. De Saksen die daar zijn overgebleven, maken graag contact met buitenstaanders, maar zijn oude mensen, de laatste dargers van 'n zeer rijke historische cultuur. Camping en pension Doua Lumi in Blajel is een ideaal verblijfadres en uitgangspunt voor dit soort tochten. De eigenaren helpen je graag met het leggen van contact.

Gereisd met partner in juni 2012
Blajel scoort een 7,3 uit 10, op basis van 18 reviews