Camping Quinta Valbom

8,7

150 reviews over Camping Quinta Valbom in het Nederlands

Totale ontspanning

Chellie en Niek, 15-10-2017

Wij zijn heel zorgvuldig ontvangen door Els. We waren dit niet gewend bij andere campings. Begeleid door een glas wijn (dat smaakt toch zó lekker na een lange rit door de binnenlanden van Portugal) werden de ins en outs van de camping met ons besproken.

Waar wij wel van schrokken, was de steile helling op de camping zelf. Herman komt je ophalen (beneden, in het dorpje) met zijn 4x4 als je met een aanhanger komt, zoals een caravan. En dat is echt geen overbodige luxe, want de weg naar de camping is steil, smal en bochtig. En lokale Portugezen rijden hard...

Wij hadden een kleine aanhanger, waren zelf tot aan de camping gereden en dachten zelf wel de laatste helling naar onze plaats te kunnen nemen. Niet dus. Dat lukt niet met een gewone auto. Enigszins beschaamd lieten we Herman het laatste stukje overnemen. Herman heeft een droog gevoel voor humor, dat merkten we al snel.

Wij hebben ruim een week met onze tenten (zoon van begin 20 was ook mee) hier gestaan. We kregen - ongevraagd - een dubbele plek, en hoefden daar niet extra voor te betalen. En dat inclusief uitzicht en sinaasappelbomen, die we mochten plunderen - mits we de boom zelf lieten staan. Iedere dag verse sinaasappels... we missen ze nog. Wat we ook niet eerder meemaakten, maar ook nog met weemoed op terugkijken, is het vriendelijke Portugese bakkertje dat iedere ochtend van de week langskwam met fantastische, verse - en ik bedoel ook echt vers! - broodjes en banket. (En goedkoop.....!)

Wat kunnen we verder nog zeggen over ons verblijf? Een heel mooi zwembad, een fysiotherapeute die langs kwam voor massage, simpel maar ruim en schoon sanitair, een barretje, een terrasje met machtig mooi Portugees uitzicht.

O ja, en de gezamenlijke etentjes! Hartstikke leuk en lekker, Els kookt en is gastvrouw. Je kunt tegen betaling aanschuiven en kennismaken met anderen. Laat ik vooropstellen, het is een voornamelijk Nederlandse camping. Houd ervan of niet. De weinige Fransen of Portugezen die er ook waren, zul je niet aan deze tafel ontmoeten. Maar leuk is het wel, eten en drinken en discussiëren in de zonsondergang op een Portugese berg.

We hebben Els en Herman leren kennen - voor zover dat mogelijk is in ruim een week - als ontzettend aardige, behulpzame mensen. Ik weet niet of we nog een keer die kant op gaan, het is een flink eind rijden, maar als we in de buurt zijn gaan we zeker terug. En dan maar hopen op een plaatsje, want het is geen grote of massale camping! Bedenk trouwens wel, als je graag in de buurt van drukke terrasjes en supermarkten zit, dan kan je beter elders zoeken. Het is een eind rijden naar de dichtstbijzijnde grotere plaats (maar dan heb je ook wel de luxe van een stuk of 5 grote supermarkten).

Wat een heerlijke plek!

Willeke en Mijke, 25-9-2017

Wat een fantastische plek om helemaal tot rust te komen en te genieten van al het moois in de omgeving. Er is voor iedereen wat. De rust en stilte van de camping maar ook de gezelligheid van stadjes in de omgeving. We hebben mooie wandelingen gemaakt. Herman en Els namen uitgebreid de tijd om ons te vertellen over de leukste plekjes en vertelde ook nuttige info over gratis parkeerplaatsen bv bij Guimaraes. Herman en Els zorgen er voor dat je je thuis voelt. Wij hebben een aantal keren meegegeten waarbij we moesten oppassen dat we niet de borden gingen aflikken (want ja, dat doe je niet waar andere bij zijn hihi). De camping heeft ook een fijn terras waar Els en Herman lekkere hapjes en drankjes serveren. Plekken zijn zeer ruim en keuze zat tussen zon/schaduw/uitzicht. Wij komen terug!

Genieten!

Sietske, 2-9-2017

Wij hebben gebruik gemaakt van de ingerichte tent op camping Quinta Valbom.

De tent was ruim genoeg, alles was aanwezig en stond op een mooie plek in de boomgaard tussen de sinaasappelbomen. Om de dag kookte de eigenaren voor de campinggasten. Goed eten en gezellige avonden aan de lange tafel. Het zwembad was heerlijk, ook voor onze kleine kinderen van 3 en 5. We hebben genoten van ons verblijf op deze camping en willen Els en Herman nogmaals bedanken voor de gastvrijheid en goede zorg.

Aanrader

Gijs, 23-8-2017

Mooie camping in prachtige omgeving. Midden in natuur met voldoende rust. Gastvrijheid eigenaren vonden wij minder optimaal.

Superheerlijk relaxed!

Sandra en Engbert, 23-8-2017

Prachtige kampeerplekken, heerlijk eten, mooi uitzicht, goede uitvalsbasis voor tripjes.

wat een prachtige plek

ad en anja, 6-8-2017

een hartelijk welkom door Els en Herman. daarna kregen we een prachtige ruime plek met mooi uitzicht op het dal. Het sanitair is simpel maar schoon. Op warme dagen kun je heerlijk afkoelen in het zwembad. Voor uitstapjes hebben Herman en Els veel tips en routes. Heel fijn dat Els een paar keer per week een maaltijd kookt en je daar met anderen gezellig van kunt genieten. Dichtbij de camping zijn niet veel mogelijkheden om uit eten te gaan.

Deze camping is echt een aanrader!!

Helaas hadden we maar vijf dagen.....

Els en Ton van Berkel, 6-7-2017

Zeer hartelijke ontvangst. Ligging van deze terrassencamping is zeer mooi. Vertrouw er wel op, caravanrijder, dat Herman (de eigenaar) je ophaald om je spullen veilig de berg op te krijgen. Als je vertrekt brengt hij je naar beneden. Niet zelf met auto en caravan de berg op rijden! Eenmaal op je plek is het zeer de moeite waard. Fietsen is alleen voor de zeer sterke, of de minder sterke met een E-Bike. Wandelen dat is een aanrader.

Els de eigenares kookt enkele keren per week voor haar gasten. Tip; schrijf je in. Het is lekker, betaalbaar en gezellig.

Wij reisden met vrienden, 2 caravans en twee auto's.

kamperen zoals kamperen bedoeld is.

Rini en Jet, 29-6-2017

het is een prachtig gelegen camping met een fantastisch uitzicht, erg rustig en mooi onderhouden zowel de camping als het sanitair gebouw. Er is een mooi en groot zwembad waar het heerlijk toeven is. De eigenaren Els en Herman zijn gastvrij en zorgzaam. Je kunt bij Els en Herman hele goede beschrijvingen krijgen voor de verschillende uitstapjes en wandelingen. Op loopafstand weinig restaurantjes maar er wordt een paar keer in de week gekookt door Els en Herman en dat is heel goed verzorgd en gezellig.Ook is er de mogelijkheid tot ontbijt. Wij hebben ontzettend genoten van ons verblijf op deze camping en zeker een aanrader!

Paradijsje

Marella en Lean Smits, 27-6-2017

Dik een week geweest Op Quinta de Valbom van Els, Herman en de mooie Juna en wat hebben we het heerlijk gehad in dit mooie paradijsje. Camping is goed verzorgd en heb je dagplannen ? vertel het tegen Els of Herman en ze hebben goede tips of routebeschrijvingen. Schuif aan op het terras als Els kookt, echt dat wil je niet missen. Heerlijk was het na een dagtocht "thuis" te komen en even met een cocktail Valbom op het terras neer te strijken en te genieten van het uitzicht of de rust op je eigen plek. Je zit precies midden tussen het Penada Geres, Douro vallei en net ver van Porto. Soms wel een stukje rijden, maar over prachtige routes. Genoeg te doen en te zien. Ik zag in vorige reacties ergens staan hier valt niets te beleven...........Tsja als je vermaakt wilt worden moet je naar de toeristische plekken aan de kust. Hier beleef je het authentieke Portugal met zijn ongerepte natuurschoon. Het is maar waar je oog voor hebt. Dank jullie Els en Herman, jullie hebben onze vakantie heerlijk gemaakt

Fantastisch!!

Tonny & Ivette, 25-6-2017

Op de bonnefooi (via internet gevonden) naar Quinta Valbom en wat een plaatje!

Hartelijk ontvangen door de eigenaren Els en Herman en een mooi plekje uitgezocht tussen de sinaasappelbomen met elke ochtend verse sap! Ruim en heerlijk rustig met prima sanitair, een heerlijk zwembad en een uitstekende ligging voor dagtripjes en wandelingen. Els en Herman weten veel van de omgeving wat erg fijn is, hebben zelf wandelingen uitgezet en zijn altijd bereid om te helpen. Een aanrader: aan te schuiven bij het 3-gangen menu van Els! Wij hebben dit 2 x gedaan en vonden het heerlijk en erg gezellig om samen met de andere campinggasten en Els en Herman te eten op het terras. Kortom: een heerlijke kleinschalige camping met zorg en aandacht gerund door de eigenaren.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Quinta Valbom in Ribas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Quinta Valbom zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Quinta Valbom scoort een 8.65 uit 10 op basis van 157 reviews.