Camping Quinta Valbom

Camping Quinta Valbom
8,7

166 reviews over Camping Quinta Valbom in het Nederlands

Heerlijke camping met fantastische uitzichten.

Birgitta
14-8-2018

Mooi gelegen camping, grote plaatsen met zowel zon als schaduw. Goed sanitair, zwembad. Alles in de prettige , goed georganiseerde sfeer. Veel kennis van de omgeving en gedetailleerde routebeschrijvingen.

Je kunt je niet meer wensen!

Jenny en Huub
14-8-2018

In juli hebben we 2,5 week met de tent op de camping gestaan. Iedere dag was het weer genieten.

We hadden een schitterende plek, schoon sanitair, en de bakker aan huis.

4 Keer hebben we genoten van de kookkunsten van Els. s'Avonds zat je dan met z'n allen aan een lange tafel. Super gezellig en iedereen was welkom.

Els en Herman hebben een schat aan tips voor de belangstellenden. De ene tip is nog beter dan de ander. We hebben heel erg genoten van de levada.

De camping ligt een beetje in de bergen. Dat komt heel goed uit voor de vele wandelingen die vanaf de camping beginnen. Iedere wandeling op zich is weer schitterend.

Herman en Els, jullie hebben het echt prima voor elkaar. Wij komen graag nog een keer terug

Warm welcome and fantastic view.

Coen van Esser
14-8-2018

Els and Herman are very decent and correct owners with a very well managed camping. They are very willing to help you. It has a superb view and it is a strategic location for trips.

Paradijs op aarde!

Job, Rick en Wieke
14-8-2018

Super camping, een groene oase met ruime kampeerplekken met veel schaduw. Els en Herman zijn super gastvrij en behulpzaam. Voor elk uitstapje is er informatie met een routebeschrijving. En wat is er veel te doen in de omgeving (Bijvoorbeeld Porto, Braga, Amarante, Guimaras en een geweldige fietstocht gemaak)

Sanitair wordt goed schoon gehouden met heerlijke ruime douches. De gezamenlijke etentjes zijn een aanrader. Els haar kookkunsten zijn uitmuntend. Wij hebben het kookboekje van Els mee naar huis genomen. Maar zonder de liefde van Els smaakt het toch anders!

Wij zijn het unaniem met elkaar eens (inclusief de 2 puberzonen van 12 en 15 jaar): Wij willen nog een keer terug!

Heerlijke camping op prachtige plek

Audry van Vulpen
14-8-2018

In juli/augustus 12 dagen gestaan op deze prachtige camping. Het uitzicht is adembenemend. Eigenlijk heeft deze camping alleen maar pluspunten. Kleinschalig, geen auto's op het terrein, heerlijk stil na 23 uur, superschoon sanitair, prachtige fruit- en olijfbomen en andere flora en een lekker zwembad. De Nederlandse eigenaren Herman en Els zijn ongelooflijk actief en behulpzaam. Voor elke plek in de omgeving kun je bij hen wel een plattegrond of routebeschrijving lenen. Een paar keer per week koken ze voor wie mee wil eten een heerlijk driegangenmenu. De omgeving biedt van alles: wij bezochten veel steden, andere gasten wandelen er of doen andere actieve dingen. Wij waren voor het eerst zonder kinderen op stap, maar ook met hen was het een prima camping geweest, omdat jong en oud er zeer gemoedelijk en gezellig met elkaar om gaat. Enige minpunt is de WiFi, alleen in de ochtend op centrale plek. Wij raden deze camping absoluut aan!

Heerlijk rustige camping voor herhaling vatbaar

Nico Beun en Tineke Meijer
14-8-2018

Een heerlijke camping waar we voor het tweede jaar een fijne vakantie doorbrachten. Mooie schone camping. Prachtige uitzichten. Plekken zijn groot. Ontvangst is zeer gastvrij. Met veel plezier denken we ook terug aan de maaltijden die Els verzorgde. Aan een lange tafel met leuk gezelschap heerlijk eten met een prachtig uitzicht op het dal.

Voor wie rust zoekt in een mooie omgeving een prima plek.

Heel prettig

Eef
11-8-2018

Een mooie, schone en rustige camping met zeer ruime kampeerplaatsen. Wij hebben met onze grote tent nog nooit zo ruim gestaan. Onze kinderen van 13 en 11 jaar hebben zich goed vermaakt bij het zwembad en met de andere kinderen. Het terrein van de camping is prachtig. Els en Herman hebben er iets schitterends van gemaakt. Ook de omgeving is mooi en er valt veel te bezoeken en te wandelen. Els en Herman staan klaar om je te adviseren wat je in de omgeving kunt doen. Er is veel informatie voorhanden. Zeker een plek om terug te komen.

un véritable petit paradis où nous retournerons !

ULLERN MANGUIN Muriel et William
11-7-2018

Le lieu est magnifique avec sa vue sur la vallée et les montagnes environnantes, ses terrasses couvertes d'orangers. Les propriétaires sont aux petits soins et discrets. Propreté garantie. Nous n'avons pas pu profiter de la piscine début mai mais nul doute qu'une fois l'eau réchauffée par les longues journées de beau temps, le site de baignade est apprécié.

Seul bémol, l'herbe des emplacements envahie par une plante aux minuscules graines extrêmement piquantes qui empêche de profiter pleinement de la pelouse. Ceci n'est pas du fait des propriétaires qui ont tout fait pour s'en débarrasser.

Ingrid
19-5-2018

We zijn 5 nachten op deze camping geweest. We hebben een geweldige tijd gehad. De eigenaren, Els en Herman, hebben ons aller hartelijkst ontvangen en ons een zalige vakantie bezorgd. Deze camping is kleinschalig en ligt op verschillende, idyllische, terrassen. Het uitzicht over de vallei is fenomenaal! Als je het dorp inrijdt is het aan te raden om de navigatie uit te zetten en de bordjes van de camping te volgen. Aangekomen bij de begraafplaats is het handig om Herman te bellen om de caravan de laatste meters naar de camping te brengen. Wij waren met een vouwwagen en konden zelf prima boven komen. Met een caravan is, het laatste stukje, een ander verhaal. Els heeft ook nog 1 avond voor alle campinggasten gekookt. Dit was was heel lekker en gezellig. Aan een lange tafel hebben we tot ‘s avonds laat lekker gegeten en zitten borrelen. Kortom, Els en Herman, dedankt voor de goede zorgen!

Totale ontspanning

Chellie en Niek
15-10-2017

Wij zijn heel zorgvuldig ontvangen door Els. We waren dit niet gewend bij andere campings. Begeleid door een glas wijn (dat smaakt toch zó lekker na een lange rit door de binnenlanden van Portugal) werden de ins en outs van de camping met ons besproken.

Waar wij wel van schrokken, was de steile helling op de camping zelf. Herman komt je ophalen (beneden, in het dorpje) met zijn 4x4 als je met een aanhanger komt, zoals een caravan. En dat is echt geen overbodige luxe, want de weg naar de camping is steil, smal en bochtig. En lokale Portugezen rijden hard...

Wij hadden een kleine aanhanger, waren zelf tot aan de camping gereden en dachten zelf wel de laatste helling naar onze plaats te kunnen nemen. Niet dus. Dat lukt niet met een gewone auto. Enigszins beschaamd lieten we Herman het laatste stukje overnemen. Herman heeft een droog gevoel voor humor, dat merkten we al snel.

Wij hebben ruim een week met onze tenten (zoon van begin 20 was ook mee) hier gestaan. We kregen - ongevraagd - een dubbele plek, en hoefden daar niet extra voor te betalen. En dat inclusief uitzicht en sinaasappelbomen, die we mochten plunderen - mits we de boom zelf lieten staan. Iedere dag verse sinaasappels... we missen ze nog. Wat we ook niet eerder meemaakten, maar ook nog met weemoed op terugkijken, is het vriendelijke Portugese bakkertje dat iedere ochtend van de week langskwam met fantastische, verse - en ik bedoel ook echt vers! - broodjes en banket. (En goedkoop.....!)

Wat kunnen we verder nog zeggen over ons verblijf? Een heel mooi zwembad, een fysiotherapeute die langs kwam voor massage, simpel maar ruim en schoon sanitair, een barretje, een terrasje met machtig mooi Portugees uitzicht.

O ja, en de gezamenlijke etentjes! Hartstikke leuk en lekker, Els kookt en is gastvrouw. Je kunt tegen betaling aanschuiven en kennismaken met anderen. Laat ik vooropstellen, het is een voornamelijk Nederlandse camping. Houd ervan of niet. De weinige Fransen of Portugezen die er ook waren, zul je niet aan deze tafel ontmoeten. Maar leuk is het wel, eten en drinken en discussiëren in de zonsondergang op een Portugese berg.

We hebben Els en Herman leren kennen - voor zover dat mogelijk is in ruim een week - als ontzettend aardige, behulpzame mensen. Ik weet niet of we nog een keer die kant op gaan, het is een flink eind rijden, maar als we in de buurt zijn gaan we zeker terug. En dan maar hopen op een plaatsje, want het is geen grote of massale camping! Bedenk trouwens wel, als je graag in de buurt van drukke terrasjes en supermarkten zit, dan kan je beter elders zoeken. Het is een eind rijden naar de dichtstbijzijnde grotere plaats (maar dan heb je ook wel de luxe van een stuk of 5 grote supermarkten).

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Quinta Valbom in Ribas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Quinta Valbom zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Quinta Valbom scoort een 8.74 uit 10 op basis van 166 reviews.