Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo

Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo
9,3

We hebben een aantal aanbieders voor Pousada do Porto-Palácio do Freixo voor je op een rij gezet:

8 reviews over Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo in het Nederlands

Genieten in een mooie ambiance

Hans Erik M.
17-8-2017

Dit was onze eerste Pousada in de rondreis langs Pousada 's in Portugal. De receptie en het restaurant zijn in het uit 1742 daterende paleis en de hotelkamers zijn in de oude aardewerkfabriek, die omgebouwd is tot luxe hotel. We hadden een mooie ruime kamer met uitzicht op de Douro, heerlijk uitgebreid ontbijt en prima zwembad direct langs de rivier gelegen. Vriendelijk personeel.

Het hotel ligt een paar kilometer buiten het centrum van Porto. Het is 1 uur lopen naar het centrum, maar met de taxi is het ook goed te doen (6 à 7 euro, afhankelijk van de plek waar je je af laat zetten). Het hotel belt op verzoek een taxi en binnen een paar minuten staat deze voor. Het ontbijt is in diverse ruimtes, de een wat aantrekkelijker dan de andere. Al met al een goed hotel in een mooie ambiance!

Paula Coutinho - Duty Manager, Guest Services Manager, 5-10-2017

Dear Hans Erik M.,

Thank you very much for your comments; it was a great pleasure to welcome you at our beautiful Palace.

We wish you a great day and until next time!

Warmest regards,

Paula Coutinho

Fantastische plek

Corrie de Bruine
7-6-2015

Prachtig verbouwd paleis, mooi uitzicht, mooi zwembad met terrassen en uitzicht op het water!

Deze pousada is gelegen aan de rand van het centrum van Porto. Onze (standaard) kamer zag uit op de Douro: wat kan je meer wensen? De hele pousada ademt geschiedenis en is tezelfdertijd erg comfortabel. Het ontbijt en het avondeten (in half pension) zijn top en de wijnkaart uitgebreid (ook met betaalbare wijnen). Je kan gratis met een shuttlebusje van het hotel naar het centrum of je neemt een taxi (5 euro tot aan de befaamde brug Dom Luis I).

Het personeel - dat in grote getalen aanwezig is - is heel vriendelijk en erg behulpzaam.

Voor ons is dit hotel zonder meer één van de beste.

Luxe verblijf in Porto

Yvonne
30-6-2014

Wat een mooi hotel. En wat een service. Bij aankomst kregen wij al een glaasje port. De kamer was mooi ruim, helaas geen uitzicht op de rivier. Het zwembad was mooi en je keek zo over de rivier. Er was een bar bij het zwembad, maar je moest wel zelf je drankje gaan bestellen. Het eten was fantastisch. Het enige minpuntje is dat het hotel verder van het oude stadscentrum vandaan is en je dus een taxi moet nemen. Maar die kost niet zoveel.

Uniek verblijf in een Portugees Palacio. Gasten die in de Pousada verblijven, worden ondergebracht in de gerestaureerde Harmonia meelfabriek, niet in het paleis zelf. In het palacio zelf bevinden zich onder andere de ontbijtruimte (zeer uitgebreid ontbijt) en het restaurant (zeer lekkere kaart, hoewel je goedkoper en even lekker kan eten in Porto stad). Mooi binnen én buitenzwembad met zicht op de Douro.

Ligt ietwat buiten Porto stad, maar ligt zeker nog op wandelafstand van het centrum. Of je kan ervoor kiezen om de bus te nemen die op 20m van het hotel stopt.

Zeer ruime kamers , badjassen en slippers beschikbaar alsook handdoeken aan het zwembad.

Ponton over het water met lounge en terrasmeubelen.

Aan de receptie kan je terecht voor het boeken van excursies en uitleg over de omgeving.

Erg mooi hotel met een mooi uitzicht

Myriam Blom
3-8-2012

Een goed hotel iets buiten Porto gelegen aan de Douro. Een fijn binnen en buitenzwembad. De kamers zijn groot en geluiddicht. Het ontbijt is goed. De openbare ruimtes in het hotel zijn prachtig gedecoreerd.

Service en luxe

Tom Jansen
13-8-2010

Het in 2009 geopende hotel biedt alle comfort en luxe. Het paleisje is schitterend gerenoveerd en geeft ruimte en de gemeenschappelijke ruimten (restaurant, receptie, bar, zitruimten). De bijzonder mooi verbouwde fabriek geeft over 4 etages de luxe en van alle gemakken voorziene kamers. Buiten is er een schitterend zwembad met wirhpoolbanken en uitzicht over de Duoro.

De kamers zijn groot en hebben heerlijke bedden. Ook de badkamer is ruim. Er wordt veel service geboden en het personeel is bijzonder vriendelijk. Enige opmerking is dat de kamers niet slaapklaar worden gemaakt.

Het ontbijt is uitgebreid en goed. Het heeft echter geen bijzondere hapjes (zoals bijvoorbeeld bij een Westin hotel). Het hotel is geen kinderhotel en dat verlang je ook niet van een stadshotel.

De ligging is mooi aan de Duoro, maar slecht per openbaar vervoer bereikbaar (een auto is gewenst).

Alte Bausubstanz in neuem Glanz, toll gemacht

D. Aeberhard
10-3-2010

Die Pousada do Porto-Palacio do Freixo ist in bekannter Pousada Qualität erst 2009 eröffnet. worden. Das Haupthaus mit Esssaal, Bar, Reception bietet enorm viel Platz und wurde wunderschön renoviert. Sehr hohe Räume mit wunderbaren Decken-

verzierungen etc. Die Zimmer befinden sich im Nachbargebäude und lassen keine Wünsche offen. Das ehemalige Lagerhaus wurde mit viel Sachverstand und noblen Materialien umgebaut. Die Zimmer wie die Infrastruktur der gesamten Anlage sind Top.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo in Porto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Pousada do Porto-Palácio do Freixo scoort een 9.3 uit 10 op basis van 8 reviews.