Aparthotel Solverde

Meer aparthotelinfo

14 reviews over Aparthotel Solverde

• 2017
    7Rien Welbergen06-05-2017

Appartement hotel, ruim, uitzicht op zee

Ligt aan de boulevard, tegen centrum van het stadje. Veel mogelijkheden voor uitstapjes zoals Porto, Braga, Guimaräes.

• Oude reviews

10Frederiek van Rhijn12-11-2016

Gigasuper.

Lokatie van het hotel: ideaal! Vlak tegenover het strand, met een straat ertussen ook aan de boulevard en helemaal fantastisch: op een paar minuten lopen van het station, met een goede verbinding naar Porto. Ik dacht twee keer per uur. Maar het kan ook 1 keer per uur zijn. Ik kwam met een gezelschap van plm. 42 mensen, waardoor wij op de bovenste etage zowel 's ochtends en 's avonds aten. Dus niet in de gewone eetzaal op de zevende verdieping. Vriendelijk personeel, heel erg behulpzaam, ook bij de receptie. Met speciale dieten wordt rekening gehouden. Zoals ik al zei, kan je met een "sprinter" naar Porto. Porto is niet alleen de leukste en de gezelligste stad, maar ook de mooiste stad van Portugal. Maak een ritje met een oude tram helemaal naar de kust voor maar (schrik niet!) €2,50. Stap op de terugweg uit bij het World of Discoveries-museum. Een heel interessant en visueel aantrekkelijk museum over de vele Portugese ontdekkingsreizigers. Met aan het einde een vaartochtje. Leuk voor kinderen! Doen dus! Een retourtje Espinho-Porto kost een paar euro en is nog goedkoper als je boven de 60 (of 65?) bent. Het station waar je aankomt is São Bento. Van binnen is het helemaal betegeld met azulejos, die Delfts blauwachtige tegels. Kost moeite om het niet te fotograferen. Het station ligt in het centrum en op zo'n 20 minuten lopen naar de rivier de Douro en de befaamde Luis I-brug. Wel is er 's avonds in de buurt van het hotel nog wel eens live-muziek. Vervelend als je vroeg wilt gaan slapen.

• 7Arco den Boer12-08-2016

Heerlijke plek, verouderd appartement

Aparthotel Solverde ligt aan het strand in het centrum van badplaats Espinho, 20 km ten zuiden van Porto. Onze kamer 1105 was ruim, maar aan modernisering toe: harde matrassen, stapelbed voor onze tieners tekort, waardeloze (slaap)bank in de woonkamer. Inrichting keuken is karig maar voldoet. Sanitair prima. Service goed: dagelijks bedden opgemaakt en schone handdoeken. OV naar vliegveld €3 pp, taxi €45. Accommodatie op 300 m van station, elk kwartier binnen het half uur in Porto. Dagkaart OV naar Porto €7 euro pp, gewoon te koop op het station. Temperatuur gemiddeld 25 graden in de zomer, door frisse wind van zee, perfect voor mensen die wel van zon houden, maar niet tegen warmte kunnen. Espinho is niet toeristisch: maar een paar hotels, wel veel horeca voor eten en drinken, zeer betaalbaar. Verder veel winkels en een enorme maandagmarkt. Minder geschikt voor kleine kinderen. Zee is koud en wild. Gemeentelijk zwembad op loopafstand. Heerlijke vakantie gehad, zou hier kunnen wonen.

Met oudere kinderen

• 3dv07-08-2015

Geen aanrading

Wij kwamen 's nachts aan en konden al geen parkeerplaats vinden, het personeel deed hier erg makkelijk over en vertelde ons dat we tegenover het appartement konden parkeren, maar hier stond het helemaal vol. Na een half uur rondjes rijden hadden wij eindelijk een parkeerplaats gevonden. 'S ochtends zagen we hoe alles eruit zag en we wisten niet wat we zagen. Alles was even smerig. Stoelen, banken en de vloerbedekking zaten vlekken in, sperma vlekken op de bank, nagels lagen op de grond, handvatten van kasten waren stuk, kattenvoer tussen de bank, een vieze oven, vieze borden/bestek. Die dag er gelijk werk van gemaakt en na 4 dagen konden wij eindelijk daar weg. De volgende dag zouden wij schone banken krijgen, dit hebben we uiteindelijk nooit gekregen.

De eerste nacht waren er allemaal dronken jongeren rondom het appartement en hadden we erge overlast van het casino. 'S nachts konden we rond 4 uur slapen tot 07.30. Dit was elke nacht zo.

• 8E.B. de Bruijn22-04-2013

Ruime appartementen

Ruim appartement, vriendelijk personeel.

• 8R. van 't Einde05-07-2012

Prima Hotel voor een redelijke prijs.

We hebben hier een prima vakantie gehad. Hotel was netjes en goed schoongemaakt. De kamers zijn qua inrichting gedateerd en het e.e.a. functioneerde ook niet meer goed. Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Voldoende winkels, eetgelegenheden op korte loopafstand. Voor € 10,00 per persoon kun je hier een goede warme maaltijd vinden. De omgeving rond het hotel is wat rumoerig i.v.m. het casino en af en toe met wat evenementen op het plein. Trein op loopafstand 300mtr. Treinverbinding is inderdaad prima en goedkoop. We hadden een huurauto maar met trein en bus is heel veel goed en goedkoop bereikbaar. treinkaartje retour naar Porto is bijv. nog geen 4 euro.

• 8Peter Rutgers12-05-2012

Gastvrijheid op zijn Portugees

De accommodatie is wat gedateerd maar ruim en schoon. Ligt dicht aan het strand en dorp en ondergronds treinstation. Het parkeren van de huurauto kan vlakbij het hotel op een parkeerplaatsje met slagboom voor de deur gratis,of onder het complex a 5 euro per dag. Het personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam. De kamers werden goed schoongemaakt,sanitair zag er goed uit,met bad en douche. Wij hebben geen gebruik gemaakt van restaurant hebben zelf het ontbijt geregeld,er zijn genoeg broodjeswinkels in het dorp met lekkere broodjes en er is een grote Continente supermarkt op 10 minuten lopen Treinen naar Porto,Aveiro,Coimbra en Lissabon stoppen in het ondergrondse station dat 300 meter van het complex ligt.. De omgeving is kindvriendelijk en er liggen ook genoeg restaurants. Restaurant Zagalo is een echte aanrader qua eten/service/prijs, Zijn zelfs door de eigenaar tijdens hevige regen per auto teruggebracht naar Solverde zodat wij de 4 a 500 meter droog overkwamen.

Met oudere kinderen

• 8B. Kiestra07-10-2009

Uitstekend aparthotel, prima lokatie.

Aparthotel Solverde* in Espinho is ons uitstekend bevallen. Personeel is vriendelijk en behulpvaardig. Elke dag schoonmaak en nieuwe handdoeken, 3x in de week schone lakens. Ruime apartementen (zeezicht), prachtig uitzicht over boulevard, strand en oceaan. Prima lokatie, ruime keuze aan restaurants vlakbij, supermarkt op 100 m afstand. Casino naast de deur. Mooie uitvalsbasis voor tochtjes naar Porto, Coimbra, Lamego, Viseu, etc. BenC, Ommen

• 8Mahala09-08-2009

Geweldig goed

Het treinstation is inmiddels volledig afgebouwd. De geluidshinder waar over geschreven wordt in 2007 is NIET meer aanwezig. Wel gebleven is de vriendelijkheid en hartelijkheid van het personeel van het Apartamento Hotel alsmede van de bewoners van Espinho. Ik heb zojuist wederom het hotel geboekt, zoals trouwens ieder jaar sinds 2006 !

• 7P Nijenhuis09-08-2007

Mooie plek, maar geluidsoverlast van de disco beneden. Aan de andere kant was geluidsoverlast van een grote bouwput en de trein. Het appartement was ruim.

1 tip over Aparthotel Solverde

• Peter Rutgers, 12-05-2012

Porto is voor 1.70 per enkele reis heel goed bereikbaar met de trein. In ongeveer 25 minuten is Staion Bento bereikt en sta je midden in het centrum. Geen druk stadsverkeer en geen parkeerproblemen. Coimbra is een oude mooie Universiteitsstad en met de trein binnen een uur voor ongeveer 24 euro retour bereikbaar(ongeveer 90 km) Aan tol kost deze reis per auto 12.50

0 vragen over Aparthotel Solverde

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Beperkt menu
    • Op het terreinBagageruimte, Rookruimte
    • EntertainmentCasino
    • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• ParkerenBetaald
    • Reservering voor parkerenNiet mogelijk
    • ParkeermogelijkhedenAfsluitbare garage, Openbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportSurfen, Vissen
    • BuitensportenGolfbanen, Hiken