Camping Quinta Rural

68 reviews over Camping Quinta Rural in het Nederlands

Fantastische plek!

Joke
24-9-2018

Wij hadden een zalig ontspannen vakantie bij quinta rural. Een heel mooi plekje voor onze tent met een prachtig uitzicht! Samen met onze 4 jonge kinderen genoten we van de ongedwongen sfeer, de gezellige avonden op het terras, het lekkere eten, de ezeltjes, wandelingen, watervallen, de rust,... Timo en Natacha waren erg behulpzaam, hielpen ons wanneer onze dochter ziek werd en dankzij hen ontdekten we wondermooie plekjes. Echt een aanrader!

Fantastische plek!

Patrick en Pauline
18-9-2018

Hele sympathieke en vriendelijke gastheer en -vrouw. We hebben hier 4 dagen genoten van de rust, het fantastische uitzicht en de prachtige sterrenhemel. We waren de enige gasten en hadden de camping samen met de schattige ezeltjes voor ons zelf :-) Fantastische wandeling gemaakt in gezelschap van een van de honden. Al met al een perfect verblijf!

prachtige plek

sean en carolien
21-8-2018

We hebben ontzettend genoten van onze 8 dagen bij Quinta rural. We verbleven in het lemen huisje, prachtige ligging en sfeervol ingericht. Ons sprak de bohemian stijl van de plek van Timo en Natascha, spannend, vrij en ongedwongen, erg aan. De kinderen vonden de vrijheid voor hen en voor de dieren ook geweldig.

Als je van dieren ( de ezels , paarden en honden hebben regelmatig alle vrijheid , kunnen dichtbij komen of spontaan met je meewandelen ( de honden :) naar bv een waterval ) , avontuur, de vrije natuur en wandelen houdt, is dit een hele fijne plek!

Topplek

Marjel
20-8-2018

Prachtige plek, vanwege de terrassen overal mooi uitzicht. Zeer gastvrije ontvangst en heel veel tips voor leuke plekken. Het was knetterheet toen wij er waren, maar door het plonsbad op de camping, de buitendouche bij ons huisje, de waterval in de buurt en de vele rivierbaden in de omgeving was dat prima uit te houden.

Het stroleemhuisje was mooi, erg simpel met alle bedden en tafel en keukentje in één ruimte.

Heel leuk ook de rondlopende ezels en honden. Gezellig regelmatig kampvuur en samen eten en spelletjes doen.

Weidse bergen, dieren, cultuur en camping in 1.

Tom van der Linde
11-8-2018

Een maandje (juli-aug 2018) heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij Quinta Rural. Wat ik zeker ga missen is het prachtige en weidse uitzicht. Dat is echt fantastisch en zorgt ervoor dat ik heerlijk tot rust ben gekomen, ondanks dat ik daar ook aan het werk ben geweest. Verder vond ik het heel leerzaam om de visie van Timo en Natascha van dichtbij te mogen ervaren. Een camping waar natuur en cultuur uit de omgeving samenkomen. De ezels, paarden en honden die er rondlopen geeft wat mij betreft een heerlijke setting. Waar kinderen het in het begin spannend vinden, lopen ze na een paar dagen alleen maar achter de beesten aan. Het zorgt ook voor poep op het terrein (wat opgeruimd wordt kan ik uit eigen ervaring vertellen;-) en de honden die blaffen om het terrein te bewaken. En ook komen de hondjes bij je tent kijken of een ezel probeert mee te lezen als je in je boek zit.

Fantastische plek met vriendelijke eigenaren

Ewout, Lidewij & Ole
14-10-2017

de locatie is geweldig, mooi uitzicht. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De tenten zijn mooi, goed ingericht en voorzien van alles wat je maar kunt bedenken. De camping zelf is mooi aangelegd en heel gezellig. In de omgeving kun je fantastisch wandelen door mooie oude dorpjes en prachtige natuur. Een echte aanrader deze plek!

Telerstellend het juiste woord?

Ronald & Iris
16-9-2017

Tja, wat moet je hier nu mee. Pagina's vol met de meeste mooie superlatieven. Als er hoger gescoord kon worden dan een 10 was dat waarschijnlijk ook gebeurd. Nou wij scoren niet hoger dan een magere 4 en dat alleen omdat het sanitair kraakhelder is.

Als ervaren chauffeur met caravans en campers, eerst een waarschuwing,

Camping niet toegankelijk voor caravans en campers, een kleine buscamper uitgezonderd!!! Sanitair kraakhelder, enkel beetje knullig aangelegd allemaal, en golfplaten aan de muur, plafond niet afgewerkt enz. Erg steil hellend oneffen terrein waar je behoorlijke beenspieren moet hebben als je vanonder af naar het sanitair wil. In het donker helemaal een probleem. Overal op het terrein rondslingerende zaken, bouwmaterialen en helaas ook de poep van de ezels, maar nog veel erger van de honden. Ons inziens zeker niet geschikt om kinderen zonder toezicht veilig te laten spelen. En dan die natuur. In de flevopolder hebben wij windmolens, nou hier hebben ze pas windmolens, overal zie je ze in de volledig door de mens in cultuur gebrachte omgeving. Nee geen natuurschoon, zeker niet. Wij hebben hier noodgedwongen 1 nachtje doorgebracht op een soort parkeerplaats bij de weg tegen het niet mis te verstaan tarief en zijn de volgende dag teleurgesteld vertrokken in de wetenschap dat wij een camping met dit soort recensies die elke superlatief te boven gaat, wantrouwen. Wellicht zijn de recensies wat gekleurd? Nee dit is voor ons geen fenomenaal oord om te verblijven. Zeker niet. Maar natuurlijk, ga zelf kijken, wellicht vind u het, het einde!

Natascha, eigenaar, 18-9-2017

Beste Ronald & Iris,

spijtig om te horen dat jullie verblijf zo onaangenaam was.Graag reageer ik op jullie klachten:

1. Deze teleurstelling hadden we kunnen voorkomen als jullie eerst even hadden gebeld, gemaild of de site bekeken, want inderdaad: niet geschikt voor grote campers. Bovendien zijn we een AUTO-VRIJE camping. Voor hen die hier toch graag willen zijn ondanks camper, hebben we de parkeerplek aan de voorzijde. Zoals altijd duidelijk wordt gecommuniceerd.

2. Sanitair is allesbehalve knullig aangelegd, onbeperkt hete douches, sterke straal, schoon. Golfplaten is een gewaardeerd stijlelement, samen met de natuurstenen muren, de antieke wastafels. Plafond inderdaad nog onafgewerkt. Bij de jaarlijkse nieuwe investeringen geven we toch steeds weer de voorkeur aan iets waar de gasten direct meer plezier of comfort aan beleven.

3. Windmolens: dankzij onze ligging op een berg - hellend terrein - en het wijdse uitzicht zie je inderdaad in de VERTE bovenop andere bergketens windmolens staan. Portugals stroomvoorziening is voor 70% groen.

4. Natuur, eetvoorzieningen, spelende kinderen: jullie slaan de plank mis, Begrijpelijk daar jullie niet op wandeling zijn gegaan, niet in de bar zijn geweest, niet hebben gegeten, geen spelende kinderen hebben gezien (zomervakante voorbij).

5. Ezels: we doen mee aan een fokprogramma voor de Mirandes ezel (bedreigde soort). De oude manke ezelmoeder & baby (makkelijke prooi voor de wolven!!!) heeft deze zomer in de bescherming van de campinggasten geleefd, tot grote vreugde van velen. Wij houden het terrein schoon, maar soms zien we nog een 'landelijk cadeautje' over het hoofd. Excuses. Toch hoort het erbij, het is zelfs duidelijk in onze naam 'Quinta Rural' =landelijke boerderij. Of zie homepage 'Jan Steen huishouden'.

5.Goede reviews zijn van 'passende' gasten die wel blij worden van wat we hier te bieden hebben. Onze 'match-rate' is zo'n 97%. Die overige 3% ontmoedigen we zoveel mogelijk/verwijzen we door.

Lieve groeten

De Max!

Van Dorpe
2-8-2017

Wat een (h)eerlijk project van een fantastisch gezin.

Perfecte basis, natuur, lekker eten, spectaculair uitzicht, rust.

Niets moet, niksen mag!

Topplek!

Harold Eggens
26-7-2017

Vanaf het eerste welkom tot en met de dag dat we weer vertrokken hebben wij enorm genoten van de gastvrijheid van Timo en Natascha (en kleine Tiago)! Extra leuk waren de pasgeboren ezel Mila en de andere dieren. Dat de kinderen mochten helpen bij de voorbereidingen voor een bbq of zelfs bij het hooien was ook erg leuk! Een plek die het waard is om terug te komen!

Wat een top plek!

Kirsten
23-7-2017

Heerlijke plek in de natuur, waar je helemaal tot rust komt. Hele vriendelijke eigenaren. Meerdere malen per week wordt er gekookt, echt heerlijk gegeten.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Quinta Rural in Cabeceiras de Basto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Quinta Rural zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.