Camping Arco

76 reviews over Camping Arco

• 2019
    9Stijn26-08-2019

Gaan!

Zeer mooie camping in een bergachtig gebied met mooie uitzichten. De camping is tip top in orde als ook het appartementje en het huisje (4km verderop) dat we van hun huurden. Maar zeker een plus, is de gastvriendelijkheid van Geert en Martine. Top! Zeker nog eens teruggaan :)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Michiel en Danielle20-07-2019

Een echte camping

Mooie plaatsen met schitterend uitzicht. Authentiek dorpje, te voet makkelijk te bereiken. Ideaal gelegen om de ruime streek te verkennen. Toegangsweg valt al bij al nog mee, maar bij twijfel Geert even contacteren, dit heeft hij nog het liefst. Hij staat graag in voor een goede service. Je voelt je snel thuis op deze camping, o.a. door de kleinschaligheid en de gemoedelijke ontvangst. Wij hadden er een zeer fijne tijd.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Bart & Inez Muller15-06-2019

Een geweldig prettige camping

Dat de camping niet bij Braga ligt naar ca 70 km verder.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Nancy07-08-2018

Ongelooklijk, doen!

Zalige sfeer, lekker gegeten, super behulpzaam, fantastische campinguitbaters! Bedankt Geert en Martine .

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 8Marjoke06-08-2018

Prima camping!

Laat je niet tegenhouden door de wat lastige toegangsweg. Bel Geert en hij haalt je op en begeleidt je met caravan of grote camper naar beneden. Terug sleept Geert je caravan met zijn eigen jeep naar boven. De camping heeft een prachtig uitzicht over de vallei, sanitair schoon, mooi zwembadje. Het stadje ligt op loopafstand, diverse supermarkten en eenvoudige restaurantjes. Erg leuk was de fietsroute vanaf het stationnetje van Arco de Baulhé. Het prachtige brede fietspad ligt op het tracé van de voormalige spoorbedding en dat 40 km lang, langs diverse kleine stationnetjes.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Jansen28-07-2018

Gezellige en nette camping!

Echt een super tijd gehad op camping Arco! De camping heeft een mooi klein zwembad, schoon en degelijk sanitair en staanplaatsen die je zelf mag kiezen. Een extra toevoeging zijn de uitstapjes die Geert heeft voorbereid waardoor je alles gemakkelijk kunt vinden. Wij hebben vanuit de camping ook Porto bezocht en dat is zeker goed te doen. Broodjes en supermarkt is op loopafstand van de Camping. Eigenlijk is er niks aan te merken op deze camping, maar als we dan echt wat moeten bedenken is dat de wc’s geen wc-bril hebben en dat is even wennen. Deze camping is absoluut een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

10Anton17-10-2017

Heel gezellig

We hebben ons goed vermaakt.. Prachtig uitzicht mooie fiets en wandelroutes. Vis en vleespotje zijn aan te bevelen. Geert is een uitstekend gastheer met een gulle lach.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2017

• 9Vanessa, Dominique en Lotje20-09-2017

Onvergetelijk!

We verbleven eind juli 2017 en begin augustus 2018 in het huisje (Casa do Belgo) die een eindje verder van de camping te huur is. Het huisje ligt op 10 min rijden van de camping zelf. Als huurder mag je gebruik maken van alle faciliteiten van de camping, wat zeker aangenaam is omdat je de privacy hebt van het huis maar ook de gezelligheid van de camping kan opzoeken indien gewenst. Je mag ook mee aanschuiven voor de héérlijke cataplana en je kan er een biertje drinken met de vrienden van de camping zelf. We voelden ons niet uitgesloten van het "camping-gebeuren", integendeel! We mochten aanschuiven bij een BBQ en ons dochtertje van 4 werd er verwend door alle mensen van de camping en ook door Geert zelf. Geert was zo lief om ons dochtertje mee te nemen wanneer hij zelf verfrissing opzocht in het zwembad en gaf haar zelfs enkele zwemlessen. We zijn nu twee maand verder en ons dochter is nog aan het babbelen over "Geert van de camping in Portugal". De tips die hij geeft over de uitstappen of suggesties zijn van onschatbare waarde. Je hebt als het ware een privé-gids bij de hand! Vergeet die trotter en leg je oor te luister bij Geert. Neem één van zijn "geplastificeerde" kaartjes mee en ontdek Noord-Portugal op een originele manier! We hebben ons hartje een beetje verloren ergens op de heuvels rond Arco! Vergeet Zuid-Frankrijk, Spanje en andere over-toeristische bestemmingen! Hier ga je terug naar de roots, naar de essentie van het leven : familie, tijd, hapje eten, heerlijke porto, vriendschap... Niet twijfel en zeuren over de afstand, gewoon doen en je zal zien, je keert terug!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Gert en Kim07-08-2017

Gezelligheid troef in een prachtige omgeving

De grootste troeven van deze camping zijn het uitzicht over de vallei, de gastvrijheid van Geert en Martine, en de vriendschappelijke sfeer die ze hebben weten te creëren. Ook de door Geert voorbereide informatie voor daguitstappen (op gelamineerde kaartjes die je mag meenemen) is super! Wij waren er een week en hebben elke dag gewoon één van zijn uitstappen kunnen uitkiezen om te doen. Perfect dus als je niet zelf de tijd wil of kan nemen om alles uit te zoeken en voor te bereiden, en toch graag wat van de omgeving ziet tijdens je vakantie.

De camping ligt op terrassen tegen de helling waardoor je overal een gevoel van ruimte hebt, en het zicht op de vallei is mooi. Het toegangsweggetje is met auto alleen perfect te doen, maar ik kan me voorstellen dat het met caravan of camper wel spannend is. Aangezien Geert je met plezier komt assisteren vanuit het centrum van het dorp als je even belt, zou het echter zonde zijn je daardoor te laten tegenhouden.

Het sanitair is perfect in orde: geen defectje te vinden, altijd zeer proper, heerlijke douches met zelf te regelen én constante temperatuur. Er is geen apart gedeelte voor mannen en vrouwen maar aangezien de cabines ruim groot genoeg zijn om je om te kleden en je kleren droog te houden tijdens het douchen, is dat geen punt.

Op het terrasje bovenaan de camping is het heerlijk zitten en iets drinken. Er zitten dan ook altijd wel mensen te genieten van een lekker pintje en een babbeltje (toen wij er waren waren de gasten hoofdzakelijk Belgen en Nederlanders, je hoeft dus ook geen talenknobbel te zijn om leuke contacten te hebben). 's Avonds kan je aanschuiven wanneer Geert kookt. Het is een goede kok, en de Cataplana (vispannetje) is absoluut niet te missen. Het is wel eten wat de pot schaft, en je kan in de omgeving goedkoper eten als je even rondzoekt, maar de prijs is zeker redelijk en na het eten (en eventueel nog wat drinken) niet meer met de auto moeten is ook wat waard.

Het zwembad is niet erg groot maar ruim voldoende om lekker af te koelen, en ook goed onderhouden.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Jelle en Kristof01-08-2017

top locatie als je van pure natuur en rust houd

deze camping ligt in een dorpje waar je de puurheid van het noordelijke Portugal in zijn volle echtheid kan ervaren. ben je opzoek naar rust en prachtige natuur is dit zeker de plaats waar je naartoe moet. het is een uurtje van Porto gelegen met de wagen en je kan vanop de camping gemakkelijk alle omliggende bezienswaardigheden bereiken. het dorpje ligt vlak naast de snelweg wat gemakkelijk is voor ergens naar toe te rijden als je niet van de vele kronkelende baantjes houd. van verkeer of drukke straten merk je op de camping niks. je word hier in de ochtend wakker met de fluitende vogeltje en de krekels. de camping ligt op een heuvel vlak aan het dorpsplein. (vroegere druivenkwekerij) dus je hebt een prachtig uitzicht door de terrassenbouw over de vallei. in het dorp vind je zowel authentieke als nieuwere zaakjes voor inkopen, een drankje en een hapje . de camping laat caravans, woonwagens en tenten toe. is ook ideaal voor motorvakanties.

als je met een grotere woonwagen/caravan komt en je bent een niet zo geruste chauffeur op een redelijke helling kan je best even de eigenaars Geert en Martine verwittigen. door even te bellen of naar beneden te lopen. ze zullen je dan graag helpen om naar beneden te rijden. laat deze helling je zeker niet afschrikken om hier te verblijven want je mist naar mijn inzien één van de mooiste uitzichten in de omgeving om elke morgen mee wakker te worden. wij zelf hebben al in het appartementje gelogeerd en er met de tent gestaan. er is ook mogelijkheid om een kamer te nemen of het nabij gelegen huis.

ons zien ze hier zeker nog meermaals terug. al is het al voor de charmante gastvrouw Martine die je in het hoogseizoen voorziet van een drankje en je helpt als je vragen hebt. ook de gastheer Geert is een zeer bezige bij met de meest smakelijke lach die je ooit zult gehoord hebben. hij is steeds aanwezig het hele seizoen door. ondanks dat hij het soms heel druk heeft en altijd met van alles en nog wat bezig is. zal hij in de maten van het mogelijke je steeds helpen met vragen over bezienswaardigheden of een lekker restaurantje. ik heb zelfs al geweten dat hij met je naar de dokter rijd als het nodig is of naar de lokale autogarage of dierenarts moest je een hond bij hebben die ziek is geworden.

ook op de camping zelf kan je een lekker stukje eten voor weinig geld. Geert laat je weten wat er op de menu staat als hij kookt in de avond. mijn lievelingsgerechtje is de cataplana (vispotje). door de dag kan je rustig genieten op het terras aan de bar/restaurant met zwembad. wat een beetje het hart van de camping is. hier hangt altijd een gezellige sfeer samen met de andere camping gasten wordt er gelachen en gezwanst onderling. hou je zeker niet tegen om mee aan de tafels te schuiven als er hier in de avonds een super bock (bier van Portugal) wordt gedronken. je leert er altijd toffe nieuwe mensen kennen. Martine de gastvrouw schuift in de avond graag bij voor een borreltje en een babbeltje. ze serveert je steeds met een lach je drankje. Geert komt er in de vooravond na het koken ook al eens bij zitten en verteld dan over zijn camping en portugal vol passies. hij staat meestal In de ochtend al vroeg paraat om het zwembad klaar te maken en inkopen te doen.

de camping is terrasbouw zoals ik al zei, dus je ziet over elk plateau over en kijkt dus niet pal op een tent of andere caravan. er staan wat bomen her en der voor wat schaduw te creëren. de douche en toiletten zijn kraak net en gratis. hier zorgt Tina voor.(een vrouw uit het dorp) je kan er handwas doen of tegen betaling doet Martin je was in de wasmachine. het zwembad is zalig op temperatuur met douche, kinderbad en voetbad. er staan een aantal ligbedden. je kan ook altijd op het grasveldje/helling gaan liggen. de Camping is kindvriendelijk en Geert maakt graag tijd om al eens samen te dollen in het zwembad samen. er is ook gratis wifi voorzien.

kort om een mooi plaatsje om je vakantie door te brengen zou ik zeggen.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

14 tips over Camping Arco

• Mo, 27-07-2013 Rapporteren

Porthuis bezoeken is een aanrader. Omgeving rondtoeren is leuk.

• Wil Louwers, 26-05-2013 Rapporteren

Bezoek zeker de natuurgebieden in de omgeving met de stuwmeren. Het dal van de Douro De stad Guimaraes

• j .v. Drongelen, 05-03-2013 Rapporteren

Wel even bellen voor je aankomt want de weg is een eenrichtiingsweg en aan de smalle kant, dusbij tegemoetkomend verkeer heb je een probleem want omkeren (met een caravan er achter) is niet mogelijk.

2 vragen over Camping Arco

• A.e, 11-04-2018 Rapporteren

Website

Hallo, heeft u een website voor ons. En eventueel bungalows of huisjes?

• Milous Heunks, 18-07-2016 Rapporteren

kampeerplek over ?

Beste eigenaar van deze mooie camping. Wij hebben een vraag .is er nog plaats tussen 6 en 13 augustus? Hoever ligt Porto van de camping ? wij horen graag vriendelijke groet Familie Heurter(4 personen)

Camping Arco info

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50