Bungalow Quinta das Eiras

Meer bungalow info

21 reviews over Bungalow Quinta das Eiras

• 9jamaicaman7006-01-2011

Heerlijke 2 weken

Mooie plek op Madeira, je moet wel een auto hebben om ergens te komen anders is het geen goede plek. Wij waren in april en ook toen veel regen eigelijk geen 1 x buiten kunnen zitten. Het is hoog gelegen en voor mooi weer moet toch bij Funchal zijn. Als het hier regende pakte je de auto en reed je naar Funchal en dan zat je in de zon.

Gereisd met partner in april 2006

• 6Dirk Middelkoop14-11-2009

Zeker in herfst of winter nooit meer

Quintadaseiras ligt in hoog in de heuvels. Van de 10 dagen (1 tot 11 november) regende het 's avonds en 's ochtends er negen. Dwz dat je iedere dag weg moet. De mooie omgeving van het huisje is dus niet te benutten. Gelukkig is het aan de kust dan meestal droog en tamelijk zonnig. Alles is bijna uitgebloeid, dus veel minder mooi dan voorjaar of zomer. De bergen zijn bewolkt, mistig of regenachtig. De kust levada's goed te belopen. Huisje knus met minimale verlichting en eenvoudige inrichting, tv 1 kanaal met sneeuw; dvd speler; keuken minimaal ingericht.

Gereisd met partner in oktober 2009

• 10Kim28-09-2009

We vonden het helemaal geweldig

Een geweldig appartement, heerlijk romantisch en we willen zeker terug. Je moet alleen echt eigen vervoer hebben hier want in het "hotel" blijven heeft geen nut want er is niks te doen. Maar gewoon een goede kaart kopen en erop uit gaan. Personeel (als je ze zag) was erg vriendelijk. Huisjes was erg netjes schoon en het was wel erg leuk om in de ochtend je deur open te gooien en over het terrein te kijken. Wij hebben genoten. 1 nadeel is dat t zwmbad niet verwarmd is en zoveel zonuren heeft ie niet dus wordt ie niet warm

Gereisd met partner in september 2009

• 9Remco en Rosalie13-04-2009

Zeer speciale hutjes!

Leuke, kleine, romantische blokhutjes waar je helemaal tot rust komt! Heerlijk rustig gelegen. Aankomst was een beetje vreemd, geen receptie o.i.d. De schoonmaakster gezocht en zij wees ons ons hutje. Kleine maar fijne en fraaie kamer met alles wat je nodig hebt. Eigen keukentje met voldoende keukengereedschap voorradig. Kleine maar goed functionerende douche. TV met DVD-speler in onze kamer, hebben we overigens niet gebruikt. TV-zenders niet te ontvangen. Huisjes werden zeer goed opgeruimd door de schoonmaakster. Zwembad was aanwezig maar in oktober te koud om te zwemmen. De ligging is, mits met huurauto, goed tot zeer goed. Warm water (en dus ook kachel) was bij ons uitgevallen, maar dat was na een dag weer verholpen. Al met al een fantastische vakantie beleefd op een fantastische lokatie op een fantastisch mooi eiland!

Gereisd met partner in april 2009

• 6M Lares25-06-2008

foute keuze

wij hebben 12 dagen auto gereden, er is werkelijk niets te beleven,als je van rust en wandelen houdt en geen hoogtevrees hebt ,een prachtig eiland

Gereisd met partner in juni 2008

• 9merlijn27-02-2008

We hebben een schitterende vakantie gehad in deze paalwoning. De woning is simpel, maar erg gezellig en ligt in een mooi aangelegde tuin. Fijn als je van natuur en rust houdt en ideaal voor een auto/wandelvakantie. Het huisje werd elke dag (behalve op zondag) schoongemaakt en zelfs de afwas en kleding werd gewassen! Het plaatsje is erg karakteristiek, zit tussen de locale bevolking, maar ze zijn erg ingesteld op toeristen en erg aardig. We hebben met de auto in 1 week eigenlijk alleen het westen van Maidera bezocht en dan is Santo da Serra een ideaal vertrekpunt ook meteen vanaf de woning zijn er wandelmogelijkheden.

Gereisd met partner in februari 2008

• 8Arjan26-09-2007

Mooie lokatie maar het weer was er veel minder mooi dan aan de kust. We hadden een tweekamer bungalow en die was niet zo praktisch want de keuken was in de slaapkamer boven en de woonkamer had geen koelkast/water/etc. Van beneden naar boven moest je via buitenom lopen wat niet handig is als het regent.

Gereisd met partner in september 2007

• 8Tilly14-08-2007

Het vrijstaand huisje is qua inrichting eenvoudig maar wel schoon. Je went snel aan de eenvoudigheid. Ruimte beneden is een beetje onpraktisch ingericht. De douche is zeer klein. Zeer grote veranda en een hele grote tuin tot je (prive) beschikking. TV doet het niet. Een nadeel is, dat vroeg in de avond de bewolking zeer snel komt binnenwaaien. Hierdoor is het direct kil en koud en kun je niet meer buitenzitten en heb je de kachel zeer zeker nodig.(Trui!!!) Pas 's ochtends rond 10.00 uur trekt het weer weg. 2 Eetgelegenheden in Santo de Serra. Ideale omgeving voor het wandelen. Wil je echter veel gebruik maken van de bus en lang van de zon genieten, dan is Funchal beter. Dit is nl. het verzamelpunt voor alle bussen. Maar al met al een zeer ruim opgezet park(je) waar het goed toeven is en waar je heerlijk tot rust komt. Alles is aanwezig, verwacht echter geen overbodige luxe.

Gereisd met partner in augustus 2007

• 6Ilse07-07-2007

we hadden de tweekamerbungalow, maar zelfs die was heel klein! Doordat het in een dal gelegen is, ergens in het midden op het eiland, stapelen de wolken zich daar op, we hebben er een week geweest, en 4 dagen daarvan was het 14 graden en bewolkt, de laatste 2 dagen werd het wat beter en was het 18 graden. We zijn altijd weggeweest, in het zuiden kon je meestal wel beter weer vinden. Er was wel een soort receptie, maar daar had je alleen maar contact met de poetsvrouwen, die hebben ons ook de sleutel gegeven van ons huisje. Ze waren wel heel vriendelijk. Ik dacht ook iets gelezen te hebben dat ze er een minimercado hadden ... helaas, je moest altijd naar het "centrum" om brood te halen 's morgens. Veel mieren in de badkamer, ze zijn maar 2 keer komen schoonmaken, ik kon nergens vinden wanneer, dus het was altijd maar afwachten of je al dan niet schone handdoeken zou hebben. Het park waarin de huisjes liggen ziet er prachtig uit en wordt goed onderhouden.

Gereisd met vrienden in juni 2005

• 6Barbra Versijde03-07-2007

De ligging van deze huisjes is mooi, maar daarmee hebben we het qua positiviteit wel mee gehad. Twee keer per week werd onze stenen bungalow schoongemaakt, of liever gezegd bezocht, want echt schoon werd het er niet van. Mierennesten in de piepkleine badkamer met heel een douche met heel slap straaltje. Toilet lekte, daardoor natte matjes op de badkamervloer. Huisje was zeer vochtig en klam. Keukentje bijna niet te gebruiken, zat in een kast, had geen aanrechtje. Verder weinig ruimte om binnen te eten. Moesten we wel, want het was vaak regenachtig, mistig en slechts 14 of 15 graden.

In de brochure van touroperator staan fouten. Er is geen echte receptie, wij werden te woord gestaan door de werkster die amper Engels sprak. Er is geen kleine minimarkt en wij hebben ook geen kluisjes gezien.

Gereisd met vrienden in juni 2007

Bungalow Quinta das Eiras info