Hotel Moniz Sol

Hotel aan zee, Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag22°16°
Hotel Moniz Sol
8,4

53 reviews over Hotel Moniz Sol in het Nederlands

Fijne plek op te verblijven.

Marieke,
13-11-2018

Heel mooi eiland. Porto Moniz is een mooi klein plaatsje in het noord - westelijke stuk van Madeira.

Een fijn hotel, met heel vriendelijk personeel. Het restaurant deed steeds weer hun best om voor mijn kleine kinderen te zorgen dat ze het fijn hadden. Een bakje yoghurt wat niet op de kaart stond was bijvoorbeeld geen enkel probleem.

Zeker voor herhaling vatbaar

Henk van de Brug,
4-7-2018

In april /mei 2017 in dit hotel geweest samen met Mn partner en kinderen van 13 en 14 jaar oud.

Hotel moniz sol is een goed schoon hotel ,met lekker eten ,prima ontbijt en vriendelijk personeel. Het eten en de drank is zeker ter vergelijking met Nederland spotgoedkoop.

Hotel moniz sol ligt dichtbij de natuurlijke zwembaden van Porto Moniz ,wat zeker een aanrader is.

De entree is niet duur ,en tijdens ons verblijf was het nooit superdruk.

Hotel moniz sol is een prima uitvalsbasis om met een huurauto het prachtige eiland Madeira te verkennen.

Heerlijk genieten!

Yara,
24-8-2017

Het hotel hadden wij geboekt via touroperator en de verwachtingen bleken niet te hoog. Het hotel is heel netjes en schoon, de medewerkers zijn heel aardig en het ontbijt/diner is heel uitgebreid. Iedere dag wordt het beddengoed opgemaakt en de handdoeken (indien gewenst) vervangen. De WIFI in het hotel is snel en hapert niet. Het zwembad is wat aan de kleine kant maar ook hier is het schoon en het water is warm. Men kan gratis gebruik maken van de sauna en het Turks stoombad. Via het hotel kregen wij bad handdoeken mee om te gebruiken bij de natuurzwembaden of bij de zee.

Top hotel

Arend Smit,
12-7-2017

Tijdens onze flydrive hebben we 3 nachten in dit mooie hotel doorgebracht.We hadden het geluk dat we een suite op de 3e etage kregen met een royale zitkamer en een aparte slaapkamer. Alle kamers hebben zeezicht met ook een blik op het kleine haventje naast het hotel, waar het parkeren gratis is. Voor de deur is betaald parkeren, Het hotel heeft geen garage. Er is in het kleine plaatsje Moniz Sol zowaar sprake van een kleine boulevard langs de zee, inclusief de nodige restaurantjes. Het zwembad van Porto Moniz staat in alle reisgidsen als Piscinas Naturais, een zwembad tussen en in de natuurlijke lavarotsen, waar de enorme oceaanrollers tegenaan slaan. Het ontbijt in Moniz Sol is goed, maar niet spectaculair, dat geldt ook voor het restaurant. Vlakbij Piscinas Naturais ligt het restaurant Sea View, prima eten maar wel een (te) snelle bediening. Aan hetzelfde plein staat het restaurant Polo Norte, waar we op de 1e etage erg lekker vis hebben gegeten. Wie Porto Moniz verlaat in de richting van Santa/Achadas da Cruz wordt getrakteerd op een spectaculaire steile tocht naar boven en een schitterend uitzicht over het stadje en de zee. Doen!

Prachtig en indrukwekkend

Monique,
28-5-2017

Het hotel staat op een prachtige locatie. Alle hotelkamers hebben zeezicht wat super is. De service in het hotel is top. Klein zwembad maar de kinderen hebben zich iedere avond uitermate vermaakt (tevens ook sauna en bubbelbad aanwezig). Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Het ontbijt is erg uitgebreid. Dineren in het restaurant is ook aan te raden. Erg lekker. Je kunt er overigens ook terecht voor een lunch/avond snack voor echte spotprijzen. Op loopafstand zit het natuurbad. Zeker een aanrader. Er is een badmeester actief die alles nauwlettend in de gaten houdt. Wat wij wel jammer (maar wel begrijpelijk) vonden is dat het natuurbad pas opengaat als de tij goed is. Dus zijn er te hoge golven of is er teveel stroming dan zal het bad niet opengaan. Hier moet je dus rekening mee houden. Verder is het eiland zeker de moeite waard om te verkennen met de auto. Veel wandelgebieden en prachtige watervallen. Trek wel goede wandelschoenen aan want de paden zijn soms glad en steil.

Geweldig

An,
10-5-2017

De kamers kijken allemaal uit op zee met een fantastisch uitzicht de vloerbedekking in de gangen was aan vervanging toe en omdat ik ze volg op Facebook weet ik dat dit inmiddels geweldig opgeknapt is. De ligging is fenomenaal en het personeel is erg vriendelijk, zeer behulpzaam en informatief.Het zwembad is een binnenbad niet groot maar met bubbelbad erbij, verderop is het zwembad in zee waar je veilig kunt zwemmen in zeewater (gekozen tot een van de mooiste zwembaden) wij hebben hier genoten en willen graag terug!

Je moet geen hoogtevrees hebben, flinke afdaling en dus ook weer stijging van en naar het hotel.

Wij waren er in januari, maar wat verder in het jaar vast heerlijke badplaats met natuurlijke zwembaden. Erg mooi.

Het hotel ligt aan de andere kant van het eiland als je op Funchal landt. Voordeel daarvan is dat je er weinig Nederlanders treft. Het is mooi gelegen en vanuit het hotel kan je gemakkelijk langs de noord-en zuidkust rijden. Ook de Paul de Serra, de hoogvlakte heb je binnen een kwartier bereikt.

De ontvangst en vragen die je stelt aan de balie worden vriendelijk, behulpzaam en meedenkend opgelost. Het ontbijt is zeer uitgebreid en kwalitatief goed. De kamer is ruim van opzet, mooi balkon met uitzicht op zee en wordt elke dag keurig schoongemaakt. Ook de bedden worden elke dag keurig, en soms bijzonder versierd, opgemaakt.

Het zwembad en de sauna zijn klein maar goed. Op aanvraag wordt de sauna elke keer direct aangezet. De jacuzzi heeft een sensor en als je in het zwembad komt of loopt gaat hij aan. Dat vonden wij het enige minpunt aan dit hotel.

Een fantastisch verblijf met mooi uitzicht op zee.

Margreeth en Fokelien
15-7-2016

Alles was prima verzorgd, iedere dag schone handdoeken en opgemaakte bedden.

Vriendelijk personeel. Erg fijn was het dat we WiFi op de kamer hadden.

Fijn hotel, mooie ligging en prima ontbijt.

Angelique Evers
28-6-2016

Gezellige lounche. Ruime kamers en badkamer, fijn overdekt balkon met schitterend uitzicht. Ontbijt was prima en goed verzorgd. Op loopafstand van restaurants en winkels. Enige minpuntje, geen wifi op de kamers alleen beperkt in de lounche dat is niet meer van deze tijd.

Vakanties.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Moniz Sol in Porto Moniz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Moniz Sol zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.