Hotel Engenho Velho

Tonen op kaart

12 reviews over Hotel Engenho Velho

• 9Robert30-09-2014

Perfect Hotel!

Heerlijk klein hotel. Prima kamers en zeer goed eten in het restaurant. Wel een beperkte kaart, maar alles kwalitatief erg goed. Heerlijk terras bij het restaurant waar je s'morgens en s'avonds kan eten, genietend van een fantastisch uitzicht. Ruime suite met grote badkamer.

Gereisd met partner in september 2014

• 9Tom Idema22-08-2014

Heerlijk eten en rust

Fijn, klein en rustig hotel gerund door een vriendelijke Portugese familie. Het uitzicht op de oceaan is schitterend. Er is een lekker zwembad met ligstoelen en parasols. Het is rustig, de 10 kamers waren lang niet allemaal bezet, Het beste van dit hotel is het diner. De kok is goed! Heerlijke gegrilde vis/vlees en ook de vegetariër komt aan zijn trekken. Lekker wijnen. Het hotel is een prima uitvalsbasis om het eiland te verkennen. Kamers hebben helaas geen AC, wel een ventilator waardoor het slapen wel ging.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8Visser10-05-2014

Aanrader

Een kleinschalig rustig gelegen goed hotel met uitzicht op de oceaan. Het ontbijt wordt aan tafel geserveerd, niet uitgebreid maar vers en lekker. We hebben iedere avond in het hotel gegeten, vooral om er niet meer uit te hoeven. De kaart is niet uitgebreid, maar de gerechten zijn echt heerlijk. Er zijn tal van mogelijkheden op Madeira. Met onze huurauto hebben we Madeira doorkruist. Niet in elk plaatsje is veel bedrijvigheid, maar er zijn veel mooie toeristische bezienswaardigheden. De wandeling naar de 25 watervallen is pittig maar de moeite waard. Het is te betwijfelen of het in het hoogseizoen niet te druk is omdat het pad smal is. Een adres om te onthouden.

Gereisd met partner in april 2014

• 8wim23-10-2013

leuk hotel

Kleinschalig hotel met grote kamers en een geweldig uitzichten . De familie is vriendelijk en wil voor alles zorgen als je er om vraagd . Het is er heerlijk stil en je kan heerlijk van de natuur rondom het hotel genieten . Je komt hier echt tot rust als je dit wilt

Gereisd met partner in september 2013

• 9Henk15-10-2012

Goede uitvalsbasis

't Is een eindje rijden met de huurauto vanaf het vliegveld, maar dan heb je ook wat! We werden gastvrij onthaald met koffie door moeder Lidia en zonen, welke laatsten ook deels de bediening deden. De kamer was eenvoudig maar compleet. Wij hadden een van de juniorsuites (incl. jacuzzi) op de hoek van de begane grond. Het ontbijt en avondeten is prima, alhoewel de keuze qua gerechten niet heel groot is. Geboekt via touroperator.

Gereisd met partner in april 2011

• 9Caro17-06-2011

Geweldige ligging, gastvrij gemoedelijk, zalig

Het gezin dat eigenaar is van dit hotel is erg gastvrij en vriendelijk. Ze zijn niet opdringerig maar voelen goed aan wanneer je wel in bent voor een gezellig praatje. Van het ontbijt met de verse sap tot het slaapmutsje wordt er goed voor je verzorgd. Het personeel spreekt goed engels waardoor je prima een leuk gesprek kunt hebben over de dagelijkse dingen tot en met de prestaties van ons Oranje. Het hotel is aangenaam, zwembad wordt dagelijks verschoond en het restaurant is altijd netjes op orde. Het uitzicht vanuit alle kamers maar ook vanaf het restaurantterras is bijzonder rustgevend. De hangmat op het balkon geeft al aan dat de sfeer erg ontspannen is. De ligging van het hotel is ideaal om alle uithoeken van het eiland te bezoeken. Het kleine haventje van Calheta is vlakbij (met auto) en biedt ook de zeevis- en dolfijn tripjes waarvoor je dus niet helemaal naar Funchal hoeft te rijden. Wij hebben tijdens onze dolfijntrip vanuit Calheta wel 40 dolfijnen gezien...geweldig!

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Ruud & Hennie01-12-2009

Eindeloos genieten

Eind oktober zijn wij voor een week naar dit fantastische hotel afgereisd. Werkelijk alles was goed. De kamers ruim en schoon. Mooi balkon en een schitterend terras waar we iedere ochtend en avond buiten konden eten. Lidia en Leo zijn zeer aardige mensen die je met alles willen helpen. We hebben als verjaardagskado zelfs voor een aantal dagen de suite mogen betrekken met jacuzzi. Als je iets wilt eten dat niet op de kaart staat vraag je het Leo en de volgende dag staat het op tafel. Vlees en vis, alles is heerlijk. Kortom, mede door dit heerlijke hotel een super vakantie op Madeira gehad

Gereisd met partner in oktober 2009

• 9Jolanda04-10-2008

heerlijk ontspannen

Een kleinschalig hotel met 10 kamers. Kamers zijn perfect schoon en erg ruim. Vanuit een mooi balkon met hangmat uitzicht op de zee. Zee is maar 5 minuten rijden. Eten is heerlijk (zowel vis als vlees) en het ontbijt elke dag een zeer aangename verrassing. Niets moet alles mag. Een echte aanrader.

Gereisd met partner in september 2008

• 9Ceel van Rhee08-07-2008

Rust, ruimte, prima eten en dito drank!

Prima Hotel met uiterst vriendelijke gastvrouw en gastheer (tevens kok). Hotel ligt vlak bij Calheta en in 5 minuten ben je bij een supermarkt. Vanuit het hotel is geheel Madeira prima te bestrijken (dus om de paar dagen naar een ander hotel is niet nodig). Hotel beschikt over een Restaurant met prima keuken, uiteraard veel vis. Eigenaar/kok heeft een eigen (geheime) mix van drank gemaakt die prima smaakt bij de koffie. Gebruik van internet is gratis.

Gereisd met partner in april 2008

• 10Eely-Janna en André Tuyl29-03-2008

Geweldig hoe we werden ontvangen, je voelde je er meteen thuis. Het is leuk om zo door de eigenaren verzorg te worden. Alle 10 kamers hebben zeezicht. Het zijn zeer grote kamers, met goede brede en hoge bedden. Verder een mooi balkon met een heelijke hangmat. Ook de badkamer was groot. We hebben erg vaak in het hotel gegeten waar de vis in één woord zalig is. We moesten vroeg vertrekken maar dat was geen enkel probleem, om 06.00 a.m. stond er een ontbijt klaar. Trouwens het ontbijt is met heerlijke verse broodjes, mangosap afgewisseld met heerlijke vers geperst sinasappelsap en fuit uit eigen tuin. Het is geen buffet maar dat vonden wij geen enkel probleem. De koffie is er zalig. Het enige wat wij misten was een klein koelkastje op de kamer. Maar voor de rest een echte aanrader. Aan deze kant heb je ook de meeste zonuren en dat hebben wij tijdens deze vakantie ook ervaren. Regelmatig hadden we onderweg mist of regen, gauw terug richting hotel en daar scheen de zon weer. Eely-Janna

Gereisd met partner in maart 2008

0 tips over Hotel Engenho Velho

1 vraag over Hotel Engenho Velho

• Tanja, 06-07-2011

kinderen

Weet iemand of er ook een zwembadje is voor kinderen?

Henk, 15-10-2012

Nee geen kinderzwembad. Misschien hebben ze iets "opblaasbaars"...

• VerzorgingLogies-ontbijt
    • De staf spreektEngels