Reviews over Mucifal

Een super goed verblijf

De Becker Jean-Paul,
    22-6-2017

Zeer mooie streek met veel bezienswaardigheden en prachtige kust.

Heel vriendelijke eigenaars. Het verblijf was rustig en goed ingericht en deed volledig aan onze verwachtingen.

Fantastisch. The place to be in omgeving Lissabon.

Rene,
    3-6-2017

Quinta do Floral is een goed uitgerust huis op een landgoed met prachtig groot zwembad en een grote tuin met voldoende zitmogelijkheden. Op het landgoed wonen de erg vriendelijke eigenaren. Ze zijn erg behulpzaam en discreet.

Het huis beschikt over alle voorzieningen: twee slaapkamers, twee badkamers, apart toilet, woonkamer en goed uitgeruste keuken. Buiten een terras met zitmeubilair en een grote parkeerplaats. Een vaatwasmachine is aanwezig.

Vanuit de quinta ben je snel in alle "hotspots" in deze omgeving: Sintra met zijn paleizen en tuinen, de prachtige kust met zijn overzichtelijke stranden, Cascais, Estroril en Lissabon. Een natuurlijk de leuke kleinere dorpjes met hun prima restaurants en uitzichten. Wandelaars en fietsers komen ruimschoots aan hun trekken. Een auto is handig, openbaar vervoer is ook prima (naar Lissabon is het handig de auto bij station Sintra te parkeren (€ 1,50 per dag) en dan de trein naar Lissabon (station Rossio) te pakken voor € 3,50 p.p. retour)

Het dorp Mucifal en ook het nabijgelegen Colares hebben voldoende aanbod aan winkels, cafes en restaurants. Nabij Sintra diverse grotere shopping centers (centra commerciale) met een groot aanbod aan diverse winkels, inclusief de enorm grote hipermercado's.

Natuurlijk noem ik als Bourgondiër ook het enorme aanbod aan restaurants met een scala aan gerechten. Restaurants waar je via een buffet je eigen keuze aan gerechten pakt (dat heet daar buffet livre) voor ongeveer € 10,00 p.p., eettentjes aan de stranden (praias) en meer chique restaurantes waar je voor een redelijke prijs heerlijke verse vis eet (richtprijs is € 20,00 tot € 25,00 per couvert voor seafood (kreeft, krab, vingolen, mosselen, garnalen). Heerlijke wijn erbij en klaar (Douro DOC en Alentejo zijn wel de bekende druivensoorten voor een heerlijke droge witte wijn, verkrijgbaar bij slijters en supermarkten)

Na tig jaar vakantie in allerlei streken in Italie hebben we een "tweede Italie" gevonden. Het heet Portugal. Met casa quinta do Floral als een prima uitvalbasis.

Een absolute aanrader

Fam Egelmeers,
    13-6-2016

We hebben van 28/5 - 5/6 een hele fijne vakantie gehad. Het huisje is netjes onderhouden en groot genoeg voor kleine gezinnen. De tuin en zwembad buiten waren ook prima met een overdekt zitterras waar je lekker buiten kunt zitten. Alleen WIFI ontbrak in het huisje maar de eigenaresse stelde direct haar router beschikbaar waardoor dit probleem werd opgelost. De eigenaren zijn erg vriendelijk en dringen zich niet op. De omgeving biedt veel mogelijkheden voor ontspanning zoals de paleizen en kloosters rond Sintra, de fraaie stranden en de stad Lissabon. De week was te kort om alles te zien. Zeker een aanrader!

Portugal op z'n best

van Zwanenburg,
    17-5-2014

Omgeven door een aantal pittoreske plaatjes ligt het huis verborgen aan de rand de van een bos. Het zwembad was heerlijk en heeft veel privacy.

De stranden, de kastelen of het oergezellige Lissabon zijn dichtbij.

Beginnende en gevorderde surfers kunnen geweldig surfen op ruim een half uur bij de standen tussen Estoril en Cascais. Het heerlijke weer in onze vakantieweek was een heerlijke verrassing.

De geweldige ontvangst door de familie da Silva die op een goed Nederlands spreken met een Rotterdamse tongval. We zijn aangenaam verrast door o.a. de kakelverse eieren en de – uit eigen wijngaard - gemaakte rode wijn.

Portugese gastvrijheid én Rotterdamse nuchterheid

Marieke Brekelmans,
    2-6-2013

Het huis ligt rustig en mooi gelegen aan de rand van een bos, dicht bij de stranden. Het sfeervolle, mooie Sintra of gezellige Lissabon zijn dichtbij. Een dag relaxen bij het heerlijk zwembad was ook al geen straf.

Het huis was schoon en compleet. We werden zeer gastvrij ontvangen door het leuke echtpaar Da Silva! Kortom; perfecte vakantieplek, geweldig genoten.

Mucifal scoort een 7,8 uit 10, op basis van 4 reviews