Torre de Belem

8.4Fantastisch

• 8Stijn06-04-2019

Belém mag niet ontbreken

Belém is een voorstad/wijk van Lissabon op zo 'n 7 km van het centrum, vlot bereikbaar via o.a. tram 15. Trek er minimum een halve dag voor uit want met het Mosteiro dos Jeronimos, de aangename tuinen ervoor en de populaire zaak Pasteis de Belém heeft het meerdere troeven. Via een voetgangerstunnel kan je de drukke straat veilig ondergronds oversteken om 2 andere toeristische trekpleisters te bezichtigen. Het Monument van de Ontdekkingsreizigers en, na een aangename wandeling naast de Taag van één kilometer, de Torre de Belém. De buitenkant is spectaculairder dan de binnenkant. Maar met de Lisboa Card is een bezoek evenwel gratis. Mooi uitzicht als je boven staat!

Gereisd met partner in december 2018

• 9Jos Vanachter07-08-2018

Dit was een onvergetelijke reis.

Juni is een prima maand. Nog niet te warm. Portugal is een land op mensenmaat en het eten is er lekker en vrij goedkoop.

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 9Ine Mattheeuwse14-04-2018

Prachtig

Indrukwekkend mooi! Geschiedenis aan zee

Gereisd met partner in februari 2018

• 9JPG08-12-2017

Magnifique symbole de Lisbonne

Impatient de la voir, je n'ai pas été déçu ! Conçue pour la défense de la ville, elle étonne par l'élégance de son style de la renaissance, de l'art manuelin, voire arabo andalou .Et les visiteurs ne s'y trompent pas qui se pressent sur la passerelle pour la visiter .A proximité, une réplique modèle réduit en bronze...

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 7Saskia Scheerhoorn27-05-2017

Mooie plek maar te populair.

We zijn hier met de bus naar toe gegaan. Erg druk (voorjaarsvakantie) maar ook heel gezellig. We zijn de toren niet in geweest vanwege de lange rij. We vonden het ook al leuk om daar een tijdje rond te lopen.

Gereisd met partner in februari 2016

• 8Amber de Wolf09-05-2017

Prachtig oud gebouw met fotogenieke ligging.

Leuk maar druk bezocht monument. Wel goed geregeld met de stoplichten voor de klim naar boven. Leuk dat er ook informatie te lezen is. En verder is het gewoon genieten van de historie ervan en het uitzicht.😊

Gereisd met vrienden in oktober 2016

• 10Gaëtan04-05-2017

Aanrader

Mooie toren die je zeker moet bezoeken. Je hebt er ook een mooi i uitzicht van

Gereisd met partner in mei 2017

• 8Theo06-11-2016

Prachtig bouwwerk

Het is een prachtig bouwwerk met een geweldige historie. Je kunt de toren bezoeken. Eenmaal binnen staan er lange wachtrijen om op de bovenste verdieping van de toren te komen. daar warden maar een beperkt aantal mensen per 40 minuten toegelaten.

Gereisd met partner in november 2016

• 9Sietske28-08-2016

Mooi bouwwerk

Prachtige plek. Wij waren hier op maandag. toen bleek de Torre niet open te zijn.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8AK03821-03-2016

Mooie ligging aan de rivier

De Torre de Belem is de moeite waard om te bezoeken. Het is gelegen aan de Taag en heeft een interessante geschiedenis. Wij hebben het gebouw niet vanbinnen bezocht, dus daarover kan ik geen oordeel geven. Combineer je bezoek met het Mosteiro dos Jeronimos, dat ligt vlakbij.

Gereisd met partner in mei 2014

10 van de 114 reviews gezien