Hotel Sana Estoril

Hotel aan zeeWeer vandaag24°16°
Hotel Sana Estoril
6,8

30 reviews over Hotel Sana Estoril in het Nederlands

comfortabel hotel - niets mis mee!

Jos Jansen
23-9-2017

Het hotel wordt hier vaak gereviewed als "oud - versleten en te vermijden"Het is niet supermodern maar negatieve commentaren gaan mij te ver. Wij zaten op kamer 508 met een prachtig uitzicht op de Atlantische Oceaan. Een comfortabele kamer met 2 fijne eenpersoons bedden. Een comfortabele badkamer: voorzien van douche (en een bad waarin je stond te douchen). Zeer goede schoonmaak - lekker ontbijt waar we niet wat misten. Elke dag cereals en ook fruit (deels uit blik maar toch heel smakelijk). Verder gebakken ei: soms met ham - soms met kleine stukjes tomaar of "naturel ei". Verder om de dag worstjes / champignons of gebakken spek / witte bonen in tomatensaus.

De keren dat we er aten (zat in het programma bij touroperator) was het eten smakelijk, niet echt veel maar wel smakelijk (hoewel bij sommigen het toetje niet in de smaak viel).

Bijzonder behulpzaam personeel dat zijn talen spreekt. En dat je zelf je koffer naar moet dragen? Voor ons geen bezwaar.

We hoorden dat hotel in november 2017 gesloopt wordt.

In Estoril is niet zo heel veel te doen maar over de fijne boulevard ben je met een half uurtje in Cascais waar je als toerist wel heel veel kunt vinden.

Portugees hotel met goed ontbijt

MOK
16-9-2017

Het hotel is gelegen op een heuvel. Het is pittig om er na toe te lopen in de hitte. Om in het hotel te komen moet je twee trappen op (hierover heb ik commentaar gelezen, maar wij vonden het goed te doen). In het hotel zelf is een lift aanwezig. Wij hadden een ruime kamer met twee separate bedden, daarnaast een bank en een zitje met een spiegel. Verder een kast met opbergruimte voor de kleding. Op het balkon stonden drie stoelen. De badkamer had een douche (in bad), een toilet, bidet en wastafel (deze was niet zo krap als ik bij anderen las). Wij hadden het idee dat we een goede kamer hadden toebedeeld gekregen. Er zijn ook kleinere kamers. Het ontbijt was goed en divers (Engels ontbijt, broodjes, fruit (vers en niet vers), etc.). Het zwembad is koud. Het hotel is gelegen op korte afstand van het bus- en treinstation en hetgeen je mogelijk als 'centrum' zou kunnen aanmerken. Met de trein kan je in de richting van Cascais (instappen aan de kant van de zee) en in de richting van het centrum van Lissabon (instappen aan de andere kant). In Estoril is weinig tot niets te beleven. Er zijn wel stranden op loopafstand. Als je in Estoril wilt eten ga dan naar Churrasqueira Do Viveiro. Hier kan je veel eten voor weinig (€ 6,50-€ 11,-- voor een hoofdgerecht). De ambiance (snackbar-achtig) en locatie is echter niet optimaal. We zijn ook naar andere restaurants geweest, maar daar was het eten allemaal erg vies. Let op. In veel restaurants (behoudens de restaurants aan het water) kan je pas vanaf 19.00u eten.

Hoe kom je in Estoril?

Vanaf de luchthaven in Lissabon kan je natuurlijk een taxi nemen of een transfer bijboeken. Het is echter ook goed mogelijk om met het openbaar vervoer te reizen. Neem hiervoor eerst de metro. Je neemt de enige lijn (dit is de rode lijn). Je stapt dus in bij Aeroporto en stapt uit bij Alameda. Je kunt een ticket kopen bij één van de automaten of aan de balie. Let op! Je hoeft geen dagkaart te kopen, want een dagkaart is niet te gebruiken voor de trein naar Estoril. Als je in Alameda bent, moet je overstappen op de groene metrolijn. Hiervoor moet je langs twee trappen naar een ander perron toe. Vervolgens stap je uit deze metro bij Cais do Sodré. Dit is het centrum van Lissabon. Hier kan je de trein nemen in de richting van Cascais (dit kost € 2,20 enkele reis + pasje van € 0,50).

Estoril

In Estoril is niet zoveel te doen. Er is een Casino, er zijn stranden en restaurants en barretjes. Dat is het dan ook.

Cascais

Cascais is een grotere plaats. Je kunt hier lopend (hier doe je toch zeker een half uur over) of met de trein of bus naar toe. Er zijn wel winkels, maar niet heel veel (vooral gericht op de wat oudere mensen). Wil je echt winkelen? Dan kan je beter naar CascaiShopping gaan. Een busritje kost je € 2,30 enkele reis per persoon. In Cascais zijn verder veel restaurants en bars. Er is op woensdag een warenmarkt. Op sommige internetsites staat dat dit ook het geval is op zaterdag, maar dat klopt niet. Er is dan wel een groente/fruitmarkt, maar dus geen warenmarkt. Verder is er op zaterdag wel een kleine souvenirmarkt.

Sintra

Om in Sintra te komen neem je de bus (nummer 418) vanaf het busstation. Hier vraagt de chauffeur je of je een hop-on-hop-off kaart wilt voor € 12,--. Hiermee kan je met de bus naar Sintra, in Sintra in de bussen 434 en 435 stappen. Dit zijn de bussen langs alle kastelen. Het is aan te raden om de 'dagkaart' wel te kopen. Als je losse kaartjes in Sintra koopt ben je ongeveer € 2,50 per ritje kwijt. Bus 418 zet je 'beneden' af. Je loopt vervolgens naar boven (richting het station, dit is de weg er boven). Hier kan je in de bussen 434 en 435 stappen. Een voordeel van de dagkaart is dat je ook met bus 403 kunt reizen. Deze bus gaat naar Roca Cape (dit is het meest westelijke puntje van Europa). Dit is zeker aan te bevelen, mooie busreis en leuk om te zien. Neem je een lost kaartje daar naartoe (met bus 403) dan kost je dat € 3,30 enkele reis. Sintra en Roca Cape zijn goed te combineren.

Prima locatie, uitstekende service

irono
8-9-2017

vriendelijk personeel, toegankelijk, mooie (bad-)kamer.

Minder tevreden over de matras en kussen;niet comfortabel

Vergane glorie hotel.

Yvonne
22-9-2016

Een hotel wat nog in de oorspronkelijke staat is. Niks vernieuwd, vergane glorie. Ontbijt is goed, simpel, niks mis mee. Diner wordt via catering opgediend, opgewarmd eten. Tafeltje dekje in Nederland is nog luxer, beter. Geklaagd bij touroperator, zij doen net of zij deze klacht voor het eerst horen. Zullen de klacht bespreken. Jammer van zo'n reactie. Minpunt voor touroperator!

Een goed hotel. mooie kamer met balkon en uitzicht

Pieter Pruijssen
27-6-2016

Vlak bij het station gelegen. Mooie kamer met balkon en uitzicht op zee gelegen aan de voorzijde op de derde etage. De hoger gelegen kamers hebben geen balkon. Ontbijt redelijk. Verschillende broodjes, roerei, ei ,kaas, worst, jam, toetjes en fruit uit blik. Vanaf het restaurant mooi uitzicht over Estoril. Dagelijkse schoon-

maak van de kamer met handdoeken wissel

Absoluut geen 3 *

Sana Estoril
26-6-2016

Koffers moeten een forse trap naar boven worden getild.

Het hotel zegt een classic stijl te hebben maar dat is anders dan dat vloerbedekkingen etc. slecht zijn en muf ruiken.

Kamer op de 3e verdieping was sanitair vele gebroken tegels en roestplekken op het badmeubilair, kamer erg klein en ruikte muf

Kamer op de 6e verdieping was het balkon bij de kamer betrokken, waardoor ruimer, echter badkamer veel te klein.

Kapotte vloerbedeking in de ontbijtzaal op de 4e verdieping, ontbijt m.i. wel voldoende

1 parasol bij het zwebad

Reisorganisatie ongenoegen kenbaar gemaakt.

Genant

JoopenJoke
25-6-2016

Bent u slecht ter been? Ga er niet heen, u kunt uw koffer de trap niet opkrijgen. Na rechts van de ingang de prachtige zaal te hebben gezien is dat het laatste wat als positief is om te vermelden. Het hotel ligt aan een razenddrukke weg die slapen met geopende deur onmogelijk maakt of u moet willen stikken bij dichte deur.

Uw badkamer vergt improvisatie om er met z' n tweeen in te kunnen. Kijkt u niet naar het plafond, bij ons in ieder geval met grote schimmelplek.

Ontbijtzaal ligt prachtig op 4 hoog maar het tapijt.... Een schande. Ontbijt zelf is zeer matig.

Zwembad? Vraag niet naar een parasol, want dat kan alleen in het hoogseizoen, zo meldde ons de receptionist.

Kortom: een 2 is nog te goed voor dit hotel

Wel oke.

Robin
17-8-2015

Leuk hotel! Kamers ruim en mooi, ik had ruzie met de douchekop maar goed dat zal misschien per persoon verschillend zijn. Eten was oké maar het is daar je krijgt wat de pot schaft en kan dus niet kiezen savonds. In de omgeving heel weinig te doen maar verder een leuke vakantie gehad!

gunstig gelegen hotel vlakbij de kust

Jan
24-6-2014

Wij verbleven op de 6 etage, een kamer zonder balkon en geen stoelen aanwezig (gevraagd maar niet gekregen)vraag bij voorbaat kamers tot de 5 de etage

Bediening vriendelijk

Kamers goed schoon

Badkamer erg krap, douche kop was niet vast te zetten

Ontbijt standaard, goed

Diners erg matig / slecht (alles sous vide werk dus niet vers en ook nog eens slecht bereid)

Eenvoudig hotel

Dave
20-1-2014

Kamers en badkamer vrij klein, ontbijt redelijk.

Uitzicht vanaf balkon is mooi.

Wandelen naar Cascais is leuk langs de boulevard.

Lissabon ook dichtbij.

We hebben een aantal aanbieders voor Sana Estoril voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sana Estoril in Estoril, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sana Estoril zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.