We hebben een aantal aanbieders voor Colares voor je op een rij gezet:

Reviews over Colares

Almocagem is 'n pittoresk dorpje

Tinka Below,
    15-8-2013

Colares is verder weg. De wandeling erheen, vanuit de Quinta is wel leuk, maar het dorpje heeft weinig te bieden. Almocagem is pittoresk - probeer b.v. het terras van Jão en Jão, En het marktje op zaterdag, tussen Quinta do Corvo en Almocagem. Sintra is prachtig en voor uitgaansleven moet je naar Cascais en Lissabon.

Gereisd alleenreizend in juli 2013

Colares een authentiek dorpje.

De Troch Eliane,
    28-6-2013

Vanaf de Quinta do Corvo wandel je in een half uurtje naar Colares en Almoçageme. Beide dorpen hebben een goede kleine supermarkt en een goede slager. De bevolking spreekt niet zoveel engels, oefen dus maar een beetje portugees. Dat is ook leuk voor hen! Vanaf Colares kan je met openbaar vervoer naar Sintra en Lissabon.

Gereisd met partner in juni 2013

prachtig en strategisch gelegen

patricia elsenburg,
    29-8-2012

Colares zelf is een klein authentiek plaatsje te midden van allerlei bezienswaardigheden. Dichtbij Sintra, een prachtige plaats met twee must-see paleizen. Stranden op loopafstand. Toerisme heeft hier nog geen vat gehad waardoor er de gezellige Portugese sfeer heerst. Half uur rijden van Lissabon. Aanrader om te verblijven: de Quinta do Corvo.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

Typisch Portugees

r de poorter,
    29-7-2012

Met Lissabon nabij is er ontzettend veel te bezoeken, met name de oude stad, maar zeker ook het Oceanium en andere overblijfselen van de Expo zijn een aanrader. Daarnaast zijn Sintra met de vele paleizen en tuinen en de vissersplaats Cascais zeker een aanrader

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Portugese sfeer

niki,
    10-6-2010

Colares is een gewoon dorpje met enkele cafeetjes. Het ligt zeer goed om dit kustgedeelte te verkennen. Sintra met zijn betoverende kastelen en bossen ligt vlak bij. Je kunt naar Cabo da Roca. Je kunt naar Azenhas do Mar, Ericiera,... Je leeft tussen Portugezen. Je kunt langs de kliffen lopen, voor surfers is het een paradijs. Mensen die van Portugal en rust houden zitten er ideaal. Eten kun je in Praia das Maças, ouder badplaatsje met enkele goede visrestaurants. In restaurante Nortada heb je prachtig uitzicht op zee en eet je lekker. Eet zeker eens bij Toca do Julio in nabijgelegen dorp Almocageme Goedkoop, sfeervol en zeer lekker.

Gereisd met partner in april 2010
Colares scoort een 7,9 uit 10, op basis van 16 reviews