Vakantiepark Quinta Laranja

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

198 reviews over Vakantiepark Quinta Laranja

• 8Wendy & Edward06-09-2017

Rustig gelegen kleinschalige vakantie plekje!

Wat wij zochten, ten opzichte van de drukte in de Algarve een jaar eerder, was een huisje op een plekje wat rustig ligt, een zwembad heeft, waar kleine kinderen zijn. En dat hebben wij gevonden. Wij hebben in twee verschillende huisjes gezeten. Bij beide huisjes hebben wij vrij kunnen zitten. Vanuit deze locatie kan je met de auto verschillende uitstapjes maken. De auto heb je wel nodig ook om boodschappen te doen of naar de dichts bij zijnde stad te rijden. Houdt er rekening mee dat je voor een restaurant ook de auto in moet of eten kan afhalen op een 20 min. rijden. Onze dochter (8 jaar) had het enorm getroffen met een leuk vriendje en een super vakantie gehad. Onze zoon van (3 jaar) hobbelde lekker mee. Spelen op de trampoline of zwemmen in het zwembad.Wij zijn geen mensen van die op zoek waren naar animatie, dat doen wij zelf wel. Wat wel leuk geregeld was zijn de bbq avond en de surf clinic. Onze dochter heeft ook leuk kunnen spelen met de dochters van Jeroen en Loes. Zij waren vaak aanwezig op het terrein. De boeken met de tips zijn handig en duidelijk.

• 8Onderkomen

• 9Suus04-09-2017

Toplokatie

Gelogeerd in dorpshuisje casa barbearia, wat super bevallen is. Het huis is erg gezellig met diverse ruimtes op verschillende niveau's. Prachtig uitzicht vanaf het terras, waar je je sardines op de BBQ kan doen. De ligging is rustig, wat wij erg prettig vonden, maar dusdanig dichtbij de Quinta dat je gebruik kon maken van de faciliteiten daar. De eigenaren zijn erg aardig en niets is teveel om het je naar de zin te maken.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

• 9Fieke en Maarten04-09-2017

Heerlijke plek, zeer veel te doen in de omgeving.

Na fijne vakantie vorig jaar nog lang niet uitgekeken en dus besloten om dit jaar weer terug te gaan. Het was weer heerlijk! Casa Pao is een knus huis, van alle gemakken voorzien. Het terrein is mooi en goed verzorgd. We hadden dit jaar wat pech met het weer (koude Noordenwind), maar gelukkig is in de omgeving van alles te doen: strand, duinen, zee, steden, kloosters, het stadspark van Caldas. In de Cantina liggen mappen met daarin uitgebreide beschrijvingen van alle bezienswaardigheden, incl. routebeschrijving en tips voor restaurants, speeltuinen etc. Heel fijn!

• 9Alex, Carla en Merel Oskam04-09-2017

Heerlijk, weer geboekt

Voor de tweede keer hebben wij weer een zeer fijne vakantie gehad op quinta Laranja. Net als het voorgaande jaar waren Loes en Jeroen weer zeer gastvrij en aanwezig wanneer je hun nodig had. Zij hebben hier een goede balans in weten te vinden. Ook de nieuwe Portugese medewerkster Ana is een aanwinst; een zeer hartelijke dame die perfect Engels spreekt. Wij vinden de kleinschaligheid, de rust en het op jezelf kunnen zijn, als je dat wilt, heerlijk op deze quinta. De accomodaties zijn voorzien in al het benodigde en bieden voldoende privacy. Voor ons en onze dochter van 10 jaar is dit de ideale vakantieplek. Geen grote drukke zwembaden en een klein terrein waar ze vrij haar eigen gang kan gaan en gezellige pizza-, bbq avonden met andere kinderen. Eveneens biedt de regio waar de quinta ligt een hoeveelheid aan mooie natuur, cultuur en bezienswaardigheden. Ook voor surfliefhebbers zoals onze dochter is dit de ideale plek. Door Loes en Jeroen heeft zij er een nieuwe hobby bij gekregen en zijn wij met regelmaat te vinden op het strand van Baleal bij de fantastische surfschool Naturexperience. Kortom een heerlijke vakantieplek die wij voor 2018 weer hebben geboekt!

• 8Babette en Roel03-09-2017

Erg knus en relaxed

We hebben een week gelogeerd bij Quinta Laranja met ons zoontje van 2,5 jaar. Alle kinderfalaciteiten stonden al netjes klaar. (Bedje, po, speelgoed, stopcontacten zijn kindvriendelijke etc..).

Ons huisje was wat verouderd maar wordt binnenkort opgeknapt. Alles was verder wel aanwezig en werkt goed. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

Loes en Jeroen hebben wat ons betreft een hele goede balans gevonden qua aanwezigheid. Ze zijn altijd bereikbaar (iig via whatsapp), zeer betrokken en puur en zitten niet op je lip. Ze vertellen gepassioneerd over Portugal en de omgeving. Er is een variëteit aan activiteiten; pizza-/grill avond en een surf groeples, wat echt een aanrader is!! Locatie is een goede uitvalsbasis voor daguitstapjes. 40 min van het strand en een uurtje rijden van Lissabon.

Wij komen zeker een keer terug, dan wel in één van de iets nieuwere huisjes.

Deze accommodatie is geschikt voor kinderen t/m basischool.

• 7Onderkomen

• 5Pascal Osinga31-08-2017

niet voor herhaling vatbaar.

De volgende review is slechts gebaseerd op een eenmalig verblijf in Quinta Laranja en prijs/kwaliteit verhouding en meerdere ervaringen met andere B&B’s.

Na het lezen van louter positieve reacties op de verschillende websites over deze B&B annex vakantie accommodatie annex Glamping. Heb ik mij de afgelopen week afgevraagd hoe ik deze accommodatie het beste zou kunnen omschrijven.

De voorbij gevlogen vakantie heeft op meerdere punten een behoorlijke deceptie achtergelaten betreffende de Quinta. Op de eerste de plaats de benamingen/omschrijvingen die gebruikt worden om de accommodatie te omschrijven op hun eigen website.

Gezien de vele benamingen op hun eigen website heb ik het idee dat de eigenaren hier ook zoekende naar zijn. De accommodatie is zeker geen B&B daar hier geen (incl.) ontbijt wordt verstrekt. Een Glamping is wellicht hier beter op zijn plaats daar ik de accommodatie zelf zou omschrijven als een camping met kleine ‘Portugese’ huisjes/appartementen,

De wellicht ooit in goede staat verkerende huisjes hebben in 2017 plaats gemaakt voor huisjes die inmiddels bij elkaar worden gehouden met schroefjes, klemmetjes tie-wraps en andersoortige hulpmiddelen.

De veel geprezen open een vriendelijke Jeroen & Loes hebben onderwijl plaats gemaakt voor mensen schuwe stel, die zich alleen op het terrein laten zien wanneer dit niet anders kan om bijvoorbeeld een probleem op te lossen in de accommodatie of om mee te doen aan de BBQ welke elke week wordt gehouden. De communicatie van deze twee loopt via whatsapp/facebook. De Portugese hulp (Ana) die elke dag aanwezig is, is erg vriendelijk en weet de gasten wel te helpen met hulp vragen of gewoon een gezellig praatje. Een gouden aanwinst voor de afwezigheid van Jeroen & Loes.

Hierbij moet ik opmerken dat problemen snel en adequaat worden opgelost wanneer deze gemeld worden. Dit heb ik als zeer positief beschouwd.

Natuurlijk hangt onze vakantie niet af aan de aanwezigheid van Jeroen of Loes maar van een ‘B&B’ verwacht ik toch wat meer persoonlijke aandacht, anders hadden wij net goed een willekeurige camping kunnen uitzoeken met een receptie en gezamenlijke relax ruimte.

Uiteraard heb ik mij afgevraagd of het beeld wat ik zo makkelijk in mijn hoofd heb gecreëerd niet mijn eigen illusie is. Al gauw bleek dit niet het geval te zijn. Een goed voorbeeld is het gastenboekje wat in elk verblijf ligt. Volgens het boekje is er in het afgelopen jaar slechts 1 recensie achter gelaten. Wie echter beter kijk ziet al gauw dat dit boekje is gecensureerd en er hele bladzijdes zijn uitgescheurd. Of het weghalen van zwembad artikelen omdat dit het zwembad groen zou maken en zo zijn er nog een aantal opvallende zaken. Meerdere kinderen hadden na een weekje zwemmen op verschillende plekken uitslag van het zwembad.

Het bestellen van de broodjes bij de bakker werkt erg makkelijk (SMS) en is niet duur.

Ik hoop van harte dat Jeroen & Loes de passie weten terug te vinden waar ze zich de afgelopen jaren zo hard voor gewerkt hebben. Tot slot zou ik deze accommodatie als B&B niet willen aanraden. Zoekt u echter een verblijf waar u het niet erg vindt om alles op eigen houtje uit te zoeken(de informatie maken in de cantina zijn overigens zeer goed en vol informatie) en heeft u kleine kinderen dan kunnen die zich hier prima vermaken.

• 5Onderkomen
    • 6Activiteiten

Jeroen, eigenaar, 01-09-2017

Beste Pascal,

Vervelend om te horen dat je vakantie niet is geworden wat je ervan verwacht had. Tijdens je vakantie zijn wij vrijwel dagelijks op de quinta en bij de activiteiten aanwezig geweest en hebben we elkaar ook nog regelmatig gesproken. Daarnaast was onze volwaardige medewerkster Ana alle ochtenden aanwezig om gasten te ondersteunen. Ook waren wij 24/7 per telefoon en app bereikbaar. De enige klacht die wij ter plaatse van je ontvangen hebben, was die van het bed. Dat hebben wij gelukkig direct voor je op kunnen lossen. Graag hadden we de gelegenheid gehad om ook tijdens je vakantie in gesprek te gaan over zaken die je graag anders had gezien, zodat wij wellicht tot een oplossing waren gekomen. Naar onze inschatting en gelukkig die van veruit onze meeste gasten, zijn onze accommodaties prettig, schoon en goed functionerend. Gastenboekjes hebben wij nooit gecensureerd; mensen zijn vaak gewoon te druk om een berichtje achter te laten en gebruiken de pagina´s soms als boodschappenbriefje, vandaar. Wij voelen ons gepassioneerd over ons werk en het contact met onze gasten en vinden het jammer dat jij dat anders hebt ervaren. We zullen je aandachtspunten in ieder geval in overweging nemen.

• 9Annelieke29-08-2017

Idyllisch gelegen relaxplek en toch nabij alles

Goed verzorgde, karakteristieke accomodaties op een heuvel met prachtig uitzicht op Portugese platteland en toch in no time bij div voorzieningen. Lekker ruim zwembad met rondom gras, wat fijn was maar ook wel gedoe gaf (water in gras door plonzende kids = modder = vies zwembad = geen blije eigenaren). Leuke wekelijkse gezamenlijke avond en mogelijkheid tot surfles (aanrader!). Elke dag verse broodjes te bestellen en er is een (beperkte) honesty bar. Onze dochter van 6 heeft bergen vriendjes gemaakt en zich suf gespeeld. Ook voor onze baby was alles aanwezig. Weer was soms wisselvallig, 's avonds fris, maar aangenaam. Eigenaren Jeroen en Loes en Ana die er dagelijks is zijn schatten die weten wat service verlenen is en openstaan voor feedback. De info die beschikbaar is over uitstapjes is zeer compleet! Veel te doen in nabije omgeving. Aanrader is restaurant Solar dos Amigos en strand Foz, evenals duin bij Salir, Obidos en zeerit naar Nazare. Twee weken eigenlijk te kort...

Loes, eigenaar, 04-09-2017

Beste Annelieke, bedankt voor je review en fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad. We hebben inderdaad wat gedoe gehad met het zwembad doordat de kinderen zoveel plezier maakten ( wat natuurlijk de bedoeling is). Alle bommetjes zorgden ervoor dat er modder in het zwembad terechtkwam. We zijn nu de mogelijkheden voor een terras rondom het zwembad aan het bekijken i.p.v. gras zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

• 10Audrey Wiersum25-08-2017

Heerlijk!

Deze heerlijke b & b was dit jaar al voor de tweede keer voor ons een heerlijke vakantieplek. Een waar paradijsje voor de kinderen met zwembad, schaapjes, trampoline en allemaal kinderen om mee te spelen. Als ouders waarderen wij deze kleinschalige accomodatie om zijn rust, mooie ligging en ook de gezelligheid. De steenkool en bbq avond eens per week zijn erg gezellig en ook de gezamenlijke surfles op het mooie strand van Baleal is echt superleuk. Vanuit de quinta kun je leuke uitstapjes maken naar o.a. Lissabon en Sintra, hoewel de kinderen liever heel de dag op de quinta bleven. Dit jaar zijn we ook weer naar het ridderfestival in Obidos geweest, een enorme aanrader, mocht je er dan zijn. Kortom, een plekje waar wij als gezin mooie vakantieherinneringen aan hebben!

• 10Activiteiten

Loes, eigenaar, 04-09-2017

Hoi Audrey, bedankt voor je beoordeling en wat fijn dat ook jullie tweede keer op de Quinta goed bevallen is.

• 9Folkert en Pamela29-07-2017

Heerlijk verblijf, Portugese geneugten en zwembad

Quinta Laranja is met 8 appartementen heerlijk kleinschalig met uitstekende voorzieningen, zoals een mooi zwembad met zonnebedjes, trampoline, schommels, jeu de boulesbaan, een "cantina", iedere morgen vers brood en Portugese gebakjes, lokale wijnen (en voor wie niet zonder kan: wifi). De Quinta is vooral geschikt voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 12, maar er zijn ook activiteiten in de buurt die oudere kinderen zullen waarderen, zoals prachtige stranden met heerlijke golven (ca. 25 minuten rijden van de Silver Coast), waarop gesurft kan worden. Surfscholen staan iedere dag voor je klaar. Ook als je van rust houdt, of van wandelen/hardlopen is de Quinta een goede plek. In de buurt zijn vele leuke cafeetjes en eettentjes en zowel in het binnenland als aan de kust zijn de tarieven gunstig. Houd er rekening mee dat het 's avonds behoorlijk afkoelt en het kan er vaak flink waaien. Maar dit komt de nachtrust zeker ten goede. Op de Quinta is het volop genieten!

• 8Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10Bastiaan26-06-2017

Heerlijke plek voor ouders met (jonge) kinderen

We (gezin met kinderen van 1,5 en 3,5 jaar) hebben een heerlijke vakantie gehad (eind mei-medio juni). Fijn huisje, prettige algemene ruimte, mooi zwembad en dicht in de buurt van allemaal leuke stadjes en prachtige stranden. Genoeg te doen voor 2 weken, zelfs als het weer wat tegenzit (was soms een beetje koud). Goede service als er vragen zijn, in de algemene ruimte ligt een map met allemaal tips voor uitjes, en de gezamenlijke bbq of pizza-avonden op maandag mag je niet missen. Grote kans dat we nog een keer teruggaan.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

35 tips over Vakantiepark Quinta Laranja

• Chantal, 18-10-2013

Bezoek het strand van Foz Arelho is een heerlijk stukje om lekker te genieten van zon, zee, strand.

• Marlies en Richard, 03-11-2013

We waren met o.a. een baby, dan is een draagdoek voor in de omgeving erg handig!

• Astrid, 10-08-2013

Heerlijke en eerlijke gerechten, veelal gegrild vlees of vis met superverse groente of kruiden bereid, niet van die vettige sausen. Portugal is aanrader, ontzettend hartelijk en gastvrije mensen met eerlijke prijzen. Prachige kustlijnen (pas op met zee hier, binnenbaaitjes veilig), authentieke plaatsjes en mooie natuur.Hier beleef je nog echt het vakantiegevoel, puur genieten!!!!!

4 vragen over Vakantiepark Quinta Laranja

• Carissa, 22-07-2018

Coeliakie

Ik heb coeliakie, een auto-immuun ziekte waarvoor ik een strikt glutenvrij dieet moet volgen. Zijn er andere coeliaken op de quinta geweest? Zijn er tips voor restaurantjes/ supermarkt in de buurt?

Alvast bedankt!!

• daan, 02-01-2017

busverbinding

is er een busverbinding naar de nabij dorpjes? wij zijn niet in bezit van een rijbewijs. Of is het zonder auto niet te doen?

Bastiaan, 26-06-2017

Lastig zonder auto

• Loes, 25-06-2016

Excuses voor late reactie

Quinta Laranja beschikt over 2 zwembaden. 1 rond peuterbad en een ruim 6*12 meter zwembad. Op de Quinta zijn in de schoolvakanties altijd volop kinderen om mee te spelen. De leeftijden varieren over het algemeen tussen de 0 en 15 jaar. We organiseren in de schoolvakanties een surfles, wat gegarandeerd succes is voor kids in deze leeftijd. Wie weet tot ziens!

Vakantiepark Quinta Laranja info

• BBQToegestaan