• Type accommodatie

Reviews over Póvoa de Midões

fantastisch

Veerle Van Damme
    27-12-2017

Om uit te gaan, moet je naar de grote steden, gemakkelijk te bereiken met de wagen. Maar wij zijn geen uitgaanders, wij houden van rust, wandelen in de natuur en genieten van een leuke B&B.Daarvoor waren we zonder twijfel aan het juiste adres. Doordat onze B&B boven op een berg ligt, hadden we ook zo geen last van de branden die tijdens de zomer in Portugal woedden. In de omgeving heb je tal van plaatselijke restaurantjes die hele lekkere traditionele gerechten klaarmaken. Om cultuur op te snuiven, trokken we naar Coïmbra, naar Viseu, naar Serra de Estrella. We zijn gaan kajakken, hebben wandelingen gemaakt, we hebben de Wiebelende steen gevonden,...

Onvergetelijke vakantie

Familie Merckx
    8-8-2017

Heel rustig dorp met mooie zichten op de vallei en de bergen, prachtige rivier Mondego. Het is een dorpje, ver van alle drukte, en totaal niet toeristisch. De omgeving is prachtig, vanuit dit dorpje kan je op doenbare afstand steden bezoeken zoals Coimbra (ongeveer een uur), Viseu (ong. 45 min.), de kust op anderhalf uur. Zeer mooi zijn ook het gebergte (Serra da Estrela) met het hoogste punt van Portugal, Busacco (paleis in nationaal park met de oudste bomen in Portugal) op anderhalf uur. En wil je gewoon rusten en genieten dan kan dit met volle teugen in het dorp zelf. Er zijn mooie wandelingen mogelijk en er liggen ook schattige dorpjes in de buurt. 's Avonds zie je een prachtige sterrenhemel, een betoverende maan, het koelt ook goed af voor een goede nachtrust. Wat ons betreft: een echte aanrader als vakantiebestemming!

Heerlijke omgeving met kleine dorpjes. Erg divers.

Nora Verwaijen
    23-2-2017

Authentiek, dat is wat je ziet en ervaart, waar je ook bent. Kan er goed wandelen, ook in de bergen. Er is water; meren en rivieren. Horeca is overal maar soms verborgen, geen toeristische uithangborden en gestylde terrassen, prijzen zijn laag. Met bevolking maak je makkelijk contact, zijn zeer vriendelijk. Ik was met de auto en alles is bereikbaar, al zijn er ook verharde zandwegen. Hier kwam ik op als ik naar een accommodatie ging, vaak wel de mooiste plekken :-). Ik heb verschillende plekken overnacht ( 2 jaar achter elkaar) en elke keer weer verrast door de ligging. Laatste keer er 2 maanden doorgebracht (als vrouw alleen) en het gebied van vele kanten leren kennen. Me veilig gevoeld. En wat vond ik niet goed? Weinig eigenlijk, treinverkeer niet altijd op tijd, mensen spreken zeer weinig Engels. Ik heb dit niet als een negatief punt ervaren.

Rustig binnenland

Paul en Marja de Wever
    16-8-2015

Weinig te beleven voor gezinnen met kinderen.

Rustzoekers komen er aan hun trekken.

Een restaurant vinden is een hele toer.

Póvoa de Midões scoort een 7,4 uit 10, op basis van 5 reviews