Camping Quinta da Cerca

CampingWeer vandaag26°12°
Camping Quinta da Cerca
8,8

12 reviews over Camping Quinta da Cerca in het Nederlands

rust, ruimte, gastheerschap en natuur

Herman, 28-10-2017

Heerlijke wandelomgeving en na afloop genieten op je eigen terras en een duik in het heel mooie zwembad.

Fantastisch, alternatief, mooi!

Mo en Jur, 16-10-2017

Leukste eco farm/ quinta in Portugal central die we bezocht hebben. Gerund door 2 bijzondere, alternatieve en gezellige Belgen die heel actief zijn op hun land en in de keuken. Bevlogen! We zochten natuur en biologische tuin (gevonden) en waren hier veel te kort. Fantastische wandeling vlakbij.

Paradijsje!

Fam. wieland, 3-9-2016

Een hele bijzondere plek om te vertoeven. De natuur, de rust en gastvrijheid....de ruime plek,het is een belevenis. Wij hadden het voornemen om een dag of 10 te blijven en dan verder het naar het zuiden te reizen. Onze dochter van 17 jaar had het zo naar haar zin dat we drie weken zijn gebleven....We hebben heerlijke wandelingen met mede campeerders gemaakt en ook uitstapjes naar steden waren goed in een dag te doen. Wij kijken terug op een onvergetelijke fijne tijd en komen vast nog eens terug!

heerlijk kamperen zonder gedoe

ann en nico, 29-8-2016

Dit is een camping voor mensen die van rust houden, maar van oordeel zijn dat er bij het ochtendgloren al eens een vogel mag concerteren. Dit is een camping voor iedereen die zich kan vinden in eenvoud en zeker voor zij die mateloos kunnen genieten van niets. Tenminste als niets, oorverdovende stilte en de traagheid van het bestaan betekent. Een camping dus voor de kampeerder die steeds moeilijker een plek weet te vinden waar het contact met de natuur echt voelbaar is.

Wij hebben in de eerste twee weken van juli niets anders mogen beleven. Op het

ruime kampeerveld onder de olijfbomen, met hier en daar verspreid, een gelijkgezinde...

Bie en Dardo weten deze zeldzaam geworden sfeer zonder al te veel regeltjes te handhaven. En ook dat is heerlijk. Meer zelfs! Wie zelf die ongedwongen en, naar medekampeerders toe, respectvolle houding niet aankan, hoort eigenlijk niet thuis op Quinta da Cerca.

Bie en Dardo zijn bijzonder begaan met hun camping en met hun gasten. Zij doen dat steevast vanuit een ecologische benadering die zich bijzonder goed laat voelen in de eenvoudige maar heerlijke keuken van Bie.

Na twaalf jaar door Portugal toeren konden Bie en Dardo ons daarenboven nog verrassen met mooie plekjes. Dichtbij en iets verderaf.

Wij kunnen dan ook niet anders dan terugkomen... Heel graag zelfs!

Niet aan te raden

Eline, 21-8-2016

We kwamen aan met een groep van 10 mensen en al meteen kregen we kritiek omdat we met onze bagages niet op die plek mochten staan en deze naar de kamers moesten doen, terwijl we nog geen kamers hadden. Het eerste contact was bijgevolg alles behalve hartelijk en daarmee was de toon meteen gezet. We hebben ons in de quinta nooit echt welkom gevoeld. Elke dag kwamen er nieuwe regeltjes terwijl we in het begin amper uitleg kregen. De meeste regels waren ook erg absurd (bv. niet met zonnecrème in het zwembad). De kamers die we kregen waren gebrekkig: 2 mensen moesten in een dubbelbed slapen dat geen dubbelbed was, maar eerder een twijfelaar, 2 anderen moesten in een caravan slapen omdat ze onze kamers al verder hadden verhuurd. Het gemeenschappelijk sanitair liet ook te wensen over: spinnenwebben, alle lavabo's waren buiten gebruik en water dat niet doorloopt. Het avondeten was wel lekker. Het algemene gevoel heerst dat we niet gewenst waren en elke vraag teveel was (zelfs de vraag voor een drankje aan de bar). Ik zou dit verblijf absoluut niet aanraden. Je voelt je betutteld, de accommodaties zijn aan vernieuwing toe en de uitbaters zijn alles behalve gastvrij.

Gweldig gastheerschap

Miny en Herman, 3-10-2015

Als wandelaars houden we van rust, ruimte, goede verzorging en gastvrijheid. Tijdens ons verblijf van 13 t/m 18 sept. 2015 hebben gastvrouw Bie, gastheer Dardo en Miguela ons geweldig verzorgd. Dieetwensen waren geen probleem voor het ontbijt en diner. De kamer was heel goed met een mooi terras. Zwembad, bar met voor de frisse momenten een openhaardvuur. Al deze elementen hebben ons een onvergetelijke week op Quinta da Cerca bezorgd! Herman en Miny.

Heerlijk

Marianne, 28-7-2015

Verblijven op de quinta da cerca is heerlijk: de ligging, de kamer, het zwembad, het eten van Bie, de contacten met de andere gasten, de muziek in de bar, de aperitief- en borreldrankjes, en ga zo maar door. Van onze twee weken durende vakantie hebben wij vier nachten op de quinta verbleven. Achteraf gezien hadden er dat meer mogen zijn: in deze regio is zoveel te zien en te doen: kanoën, Coimbra bezoeken, bergwandelingen maken, paragliden, paardrijden ... we hebben tijd tekort gehad. Dank aan de eigenaren en de andere gasten voor deze heerlijke dagen.

Een paradijs!

An van de Casseye, 7-9-2014

Schitterende plaats! Rustige camping tussen de olijfbomen, mooi uitzicht. Proper sanitair, prachtig zwembad, leuke bar met haardvuur s avonds en heel hartelijke ontvangst door Bie en dardo. Eten biologisch en klaargemaakt door Bie super lekker. Heel kindvriendelijk en leuke wandelingen in de buurt uitgestippeld.

Paradijselijk kamperen

Fran en Dries, 14-3-2014

Wij verbleven hier 2 weken (aug 2013) met onze 2 kinderen (4 en 6j) en hadden het hier heerlijk naar onze zin. Zeer ruime kampeerplekken met fantastisch zicht op de vallei. Mooi zwembad en verse sapjes (recht uit de bio-tuin) aan de bar bij Marco. Relaxte sfeer. Prima sanitair. Leuke regio.

Fantastische plek voor heerlijke vakantie.

Leon Bruynen, 14-8-2012

Je bent werkelijk gast op deze mooie Quinta met Bie en Dardo als voornaamste gastvrouw c.q. gastheer. Fantastisch vakantiegevoel, prima stek om allerlei wandelingen te maken (Serra da Estrela) en uitstapjes naar Viseu, Coimbra etc.

's Avonds gezellig samen eten (groente uit eigen tuin) en reiservaringen uitwiselen aan de bar.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Quinta da Cerca in Midões, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Quinta da Cerca zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Quinta da Cerca scoort een 8.81 uit 10 op basis van 13 reviews.