53 reviews over Camping O Tamanco in het Nederlands

De hemel op aarde

J. Mourik
19-6-2015

Een paar heerlijke weken gehad op deze prachtig groene goed verzorgde camping! Schoon sanitair! 's Avonds heerlijk gegeten in het restaurant bij Hans en Irene. Overdag bij het zoutwater zwembad, of uitstapjes maken in de pittoreske omgeving. In één woord: Geweldig!!! Jos & Jolanda

Gereisd Met partner in mei 2015

Heerlijke plek!

Tamara
31-8-2014

Wij hebben 2 weken in de yurt gezeten. Mooie, ruime plek waar vanaf dag 1 het gevoel van rust je overvalt. Gekookt op de houtkachel in de yurt en elke dag buiten eten. Wat een luxe dat de bakker naar de camping komt (behalve op zondag). Fijn zwembad. Schoon sanitair. Heerlijk gegeten in a cantina tegen een goede prijs. Lieve dieren bij de kinderboerderij. We missen de geitjes nu al :-) Dagje Lissabon prima te doen. 1,5 uur rijden vanaf de camping. Stranden ook goed te doen met de auto. Keuze uit diverse stranden. Strand Osso de Baleia mooi breed strand waar het niet superdruk is. De steden Coimbra en Leiria bezocht. Zeker de moeite waard. Er is veel te zien in de omgeving. Je krijgt een mooie kaart met tips voor bezienswaardigheden. Ook ligt er een map met veel info. De weg bij de camping kun je horen maar na 2 dgn vergaten wij dat de camping dicht bij de weg ligt. Wij komen zeker nog een keer terug! Hans, Irene, Dries e.a bedankt voor jullie gastvrijheid en de fijne tijd!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014

Mooie camping met grote plekken

Jeroen
18-8-2014

Deze zomer hebben wij op drie hele mooie rustieke campings gestaan in Portugal, waarvan O Tamanco er een was. De andere waren Quinta Valbom en Quinta Oudelouca. Op O Tamanco hadden wij een mooie plek met veel privacy. Helaas hadden wij in de avonduren veel last van muggen.

Onze kinderen hebben zich op deze camping uitstekend vermaakt. De dieren en het zwembad vonden ze erg leuk. De ligging nabij een drukke weg vind ik toch een domper.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Sfeervolle camping

mazon
20-7-2014

Wij waren 4 nachten op deze camping in een houten huisje. Het huisje was goed toegerust met een eigen tuin. Het nadeel was dat het tweepersoonsbed te kort was en geen privacy was in de tuin. Een aantal grote planten als heg kunnen hiervoor uitkomst bieden. Verder hebben wij het heerlijk gehad op de camping. Hoewel je dicht bij de snelweg zit zijn er op de camping veel mooie planten en bomen. Ook de ganzen en kippen die rondlopen geven een gezellige sfeer. Het eten in het restaurant was goed en het terras was ook sfeervol ingericht. De eigenaren zijn erg aardig.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 12 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijk kamperen

Harry Wierda
27-5-2014

Op aanraden van vrienden stonden we, op doorreis naar Lissabon, drie nachten op deze prachtige camping. De eerste helft van mei was het erg rustig en we stonden met onze camper alleen achterin het bos. We hebben genoten van de rust, de kippen en ganzen om ons heen en vooral ook van de kookkunsten van Hans. "Pretentieloos koken" noemt hij dat. Wat ons betreft mag hij best wat meer pretenties hebben: heerlijk eten met lokale producten voor een schappelijke prijs!

Gereisd Met partner in mei 2014

Super aangename campint!

LoreStev
11-1-2014

Fantastische camping: gezellig en netjes. Ideaal gelegen om veel uitstappen te doen. Heel vriendelijke bediening. Het eten is er ook superlekker. Wij komen hier zeker nog terug!

Gereisd Met partner in juli 2013

Heerlijk Portugal (with a dutch bite)

Fam Faber
28-10-2013

Voor de herfstvakantie een weekje naar O'Tamanco, samen met ander gezin in de 2 bungalows. Voor zowel ouders als de kinderen prima. Aangezien eind oktober iets koeler/ natter is konden we zelfstandig gebruik maken van de serre bij de Cantina, zelf een vuurtje in de haard stoken en spelletjes doen. Onze kinderen konden helemaal vrij de camping over. Ook nog 3 avonden mogen genieten van culinaire kwaliteiten van Hans. Hans en Irene laten het helemaal vrij, maar als je ze nodig hebt zijn ze goed benaderbaar. De ligging in de buurt van de snelweg is prima: je hebt er geen last van en bent zo op pad. We hebben dan ook veel uitstapjes gedaan, met name naar de onovertroffen standen.

Gereisd Met jonge kinderen in oktober 2013

Erg leuke kleinschalige camping

atiebeentjes
25-10-2013

camping van nederlandse eigenaren met als gevolg heel veel Nederlanders, als je dat niet wilt op vakantie moet je hier niet naar toe gaan. Wij hebben er in juli een week gestaan, mooie ruime plek, vriendelijke ontvangst, drinkwater uit eigen bron, verse eieren en andere zaken te koop in de kar op het pad (gewoon geld in het mandje doen). De bakker komt langs op de camping. het sanitair is prima, en het restaurant is een aanrader! Wij hebben er twee keer erg lekker en gezellig gegeten op het terras in de tuin. Verder is er aan heel veel kleine dingen aandacht besteed, dat geeft een prettige indruk. Ook als uitvalsbasis voor trips in de omgeving is het een mooie plek en de strandjes zijn dichtbij. Op de camping is trouwens ook een klein zwembad, mooi verscholen tussen de begroeiing.

Gereisd Met partner in juli 2013

Liefst telkens weer

saar
29-7-2013

De twee talentvolle eigenaren Hans en Irene hebben een paradijsje opgebouwd. De algehele sfeer en stijl, de menukaart, werkelijk alle getuigt van toewijding en originaliteit. Hun slogan 'down to earth, up with style', dekt de lading volledig. Voor de tweede keer in vijf jaar bezocht. We wilden nl. altijd nog eens terug. Zie ook eerdere recensie. Deze bijzondere, kleinschalige camping blijft je namelijk bij. Een heerlijke plek. Prachtig groen, een speelparadijs voor kinderen. Overzichtelijk en veilig, de kinderen zijn nooit ver weg. Veel Nederlandse gezinnen; de (basis)schoolgaande jeugd had elkaar in no time gevonden. Het personeel vriendelijk en betrokken. In directe nabijheid van de camping liggen snelwegen IC1 en IC8. Het is de afstand vanuit Nederland meer dan waard. Gewoon 'n keer meemaken! Tot slot nog een ode aan de café caramelo. Hemels...

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Prima Camping waar je geweldig kan eten

Joost08
19-7-2013

Plaatsen naar keuze in boomgaard of ongemarkeerde in het bos. Volop ruimte en mooie plaatsen. In ht voorseizoen net druk genoeg om het gezellig te doen zijn. Grote bossen tussen camping en zee, waar op vrijliggende (nieuwe) fietspaden gefietst kan worden. Soort dierentuintje ter vermaak van kinderen. Vriendelijke (Nederlandse) eigenaren. In het voorseizoen zijn er 3 x in de week fantgastische gezamelijke maarltijden in de sfeervolle cantina. Hans (was) van beroek kok en dat merk je, wat een overvloedige en ruim gesorteerde Portugese maaltijden, altijd vers, en nooit het zelfde, alleen hiervoor zou je naar deze camping terugkeren. In het hoogseizoen kan alle avonden in de cantina gegeten worden. Een absolute aanrader !

Gereisd Met partner in juni 2013

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping O Tamanco in Lourical, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping O Tamanco zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.