Villa Quinta da Estrela

Portugal, Beiras, Gouveia

9.8Fenomenaal

• 8.5Inrichting
  • 9.4Hoeveelheid ruimte

We hebben een aantal aanbieders voor Quinta da Estrela voor je op een rij gezet:

Villa info

10 reviews over Villa Quinta da Estrela

• 2018
    10Ronald en jose21-08-2018

Ongedwongen, relaxt en vrijheid

We zijn 2,5 week bij Jan, Ellen en de kids verbleven. De tijd is omgevlogen en we hebben een zeer fijne tijd gehad. De omgeving is prachtig en de stadjes knus en gezellig. Er zijn voldoende wandel mogelijkheden, zwemmen in riviertjes en meertjes of de fietstocht op de ecopista (goed te doen omdat het bergafwaarts gaat).

Na een actieve dag was het altijd weer heerlijk thuiskomen bij Casa dos Sohos. Welke dit jaar volledig gerenoveerd is en voldoende ruimte biedt voor vier personen. Daarnaast is de rust en ruimte om het huisje heerlijk.

In de avond kun je aanschuiven bij Jan die voor zijn gasten de hele middag in de keuken heeft gestaan om iedereen een heerlijke en gezonde de maaltijd te geven. Jan is een topkok. Maar ook Ellen heeft haar kwaliteiten als gastvrouw. Ze is gezellig, hartelijk en grappig maar ook heel relaxt en ongedwongen.

Kortom deze plek is zeer de moeite waard om te bezoeken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Peter en Liesbeth Van Ryckeghem-Dufoor09-08-2018

Prachtige locatie en streek bij hele lieve mensen

Wij hebben 14 dagen verbleven in het vakantiehuisje casa da Estrela. Al van toen we de berg waren opgereden dachten we: Jep, dat is het! Een prachtige locatie en wat een uitzicht!! Tijdens ons verblijf maakten we kennis met Jan, Ellen en hun twee kinderen. Wat een fijne, hartelijke mensen. Tweemaal hebben we genoten van Jans kookkunsten. De risotto met venusschelpjes was overheerlijk. Net als de Tzatziki. Op het einde van de reis hadden we autopech. Doordat het weekend was hebben we twee dagen zonder auto gezeten. Jan en Ellen deden toen zelfs onze boodschappen voor ons. Kortom fantastische mensen die zich op geen enkel moment hebben opgedrongen, maar er steeds waren als je ze nodig had. Het huisje was basic, maar zeker voldoende netjes en proper. Alles wat we nodig hadden was zeker voor handen. We dragen deze mensen en hun quinta een zeer warm hart toe. Gemoedelijk en ongedwongen in een fantastische omgeving. We komen zeker nog terug

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

10andy, darline en nils en julie03-08-2017

Quinta da estrela : Fantastisch, een parel !!!!!!!

we hebben een fantastische, heerlijke, ontspannende vakantie gehad in quinta da estrela. We hebben er 12 dagen verbleven maar voor ons was het nog tekort. Na een klein ritje naar boven kwamen we aan bij Quinta de estrela.

Toen we aankwamen werden we erg hartelijk ontvangen door Ellen en Jan. We waren direct betoverd door het overweldigende landschap en door de gastvrijheid van dit gezin. We voelden ons direct thuis!

We verbleven in casa da estrela, een mooi kraaknet huisje met alle nodige comfort. We konden er vanop onze terras genieten van het betoverende landschap en van de natuur. Als het te warm was konden we een duikje nemen in het zwembad en een drankje drinken aan de toffe bar met een fantastisch uitzicht.

' s morgen konden we genieten van een lekker ontbijtje, zodat we genoeg energie hadden om te genieten van de prachtige omgeving. Aveiro de kust is slechts een uurtje rijden en is echt zeker een bezoekje waard. Coimbra en Viseu zijn ook echte parels om eens te bezoeken. We werden ook betoverd door de prachtige authentieke dorpen waar we konden kennismaken met de gastvrijheid van de Portugezen, prachtige mensen en prachtig land.

Een ritje door de prachtige bergketen Sierra da estrela is prachtig, wat een landschappen en wat een natuurpracht. We konden onderweg ook genieten van een frisse duik in het meer van Loriga en vooral het meer van val da rossim heeft ons hart gestolen, echt een pareltje waar we meerdere keren hebben genoten van de prachtige omgeving; een frisse duik in het meer, een tochtje met de kajak en de verbluffende uitzichten.

's avonds konden we genieten van de fantastische kookkunsten van Jan die ons meermaals heeft betoverd met een heerlijke maaltijd, Jan is een topper in de keuken. Hij blijft er bescheiden over maar hij mag echt fier zijn op zijn kookprestaties!!!

Jan en Ellen hebben er echt voor gezorgd dat we een fantastische vakantie hebben beleefd. Jan en Ellen zijn echt in de wieg gelegd voor het runnen van dit concept. Door hun hartelijkheid, eerlijkheid, gastvrijheid was dit voor ons kortweg onze nummer 1 vakantie. We hebben nu al terug heimwee als we terugdenken aan onze vakantie, maar we gaan zeker terug. Dit gezin heeft zeker ons hart gestolen en zeker de kinderen lowis en de kleine lucy !!!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Katrijn29-08-2016

Zalig ontspannend en adembenemend mooi...

Quinta da Estrela is meerdere sterren waard. Ons verblijf was basic, maar kraaknet en volledig in orde en het uitzicht was fantastisch. We voelden ons echt "King of the hill" op ons terras aan ons huisje. Ellen en Jan waren zeer behulpzaam, vriendelijk, rustig en respecteerden de rust en de privacy van de gasten. De bar is gezellig bohemien, de maaltijden zijn zeer gevarieerd (voor elk wat wils), met streekproducten en wereldkeuken. Het zwembad en de hot tub zorgen voor nog een extra glimlach erbovenop. Een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 10Eline Dhaenens10-08-2016

Overweldigend mooi en hartverwarmend authentiek!

Na een rit door het dorpje Vila Franca da Serra reden we via een kronkelige weg ons vakantiehuisje tegemoet, nog onwetend over het mooie stukje authentieke Portugal dat ons tegemoet kwam. Meteen viel het ons op hoe harmonieus en ongedwongen het kleinschalig vakantieparkje opgenomen werd in het landschap. Prachtig om te aanschouwen. Bij aankomst werden we enthousiast en oprecht van harte welkom geheten en rondgeleid door gastvrouw Ellen. Wij verbleven in Casa da Lua, het huis van de Maan. Alles voorhanden, voldoende ruimte, praktisch ingericht en een terras met heerlijke ligstoelen om te genieten van een uitzicht op de voet van de Serra da Estrela ... een 'view' om ‘U’ tegen te zeggen! Na de warme ontvangst bleek een week schuil te gaan waarin we van de ene verbazing in de andere vielen over de ongereptheid van het landschap, de rust en authenticiteit die de streek uitstraalt, het prachtige uitzicht dat je steeds weer overviel waar je ook liep of zat, de stralende blauwe hemel en overvloedige sterrenhemel, de schat aan bronnen en riviertjes om je te verfrissen, de eerlijkheid van de Portugezen en de genereuze zorg waarmee Jan en Ellen ons een deugddoend verblijf hebben bezorgd. Een gepaste zorg zonder je ook maar enigszins het gevoel te geven dat je ergens toe verplicht bent … Ook de kinderen vonden het ‘ de leukste vakantie ooit’ … in dat oordeel zijn de zonzekerheid, het zwembad en de jaccuzi uiteraard doorslaggevend! Het waterplezier van je kinderen bewonderen tijdens een gezellig aperitief aan de bar terwijl Jan reeds bedrijvig staat te kokkerellen en zodoende heerlijke geuren onze neuzen injaagt terwijl Ellen zorgvuldig de tafel dekt ter voorbereiding van het avondmaal bij zonsondergang… Zintuigelijk genot in alle opzichten! We begrijpen nu ten volle waarom Jan, Ellen en Louwis van deze plek hun thuis gemaakt hebben. De Quinta da Estrela is een ongerept stuk natuur waar je je meteen opgenomen voelt in het tempo en de eigenheid van de streek. Er was maar één minpunt: we hadden helaas maar één week geboekt! Wij zijn naar huis gegaan vol dankbaarheid voor het hartverwarmende en authentiek stukje Portugal dat we mogen ervaren hebben! Merci!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10Sven en Eef31-07-2016

Puur, eerlijk en heerlijk

Quinta da Estrela, de boerderij van de ster. De smalle, lange en hobbelige toegangsweg doen je bij je eerste passage dromen van het ontdekken van onverkende gebieden en de bijhorende schatten. Bij aankomst tref je de eerste pure schatten al aan: Ellen, Jan én Louwis. Drie heel pure en lieve mensen die je onmiddellijk een heel huiselijk en warm gevoel geven. Onder de indruk van de ongerepte natuur en omgeving, begeleiden ze je naar de 3 woonhuizen die ze vooral met eigen werkkracht op punt hebben gesteld. De huizen voldoen ruim aan alle noden van een vakantieganger en passen ook perfect in de omgeving. Ongedwongen kan je ontspannen aan de bar met in handbereik het zwembad en jacuzzi, die een verfrissing zijn onder de open zonnehemel. Het is heel erg aan te raden om ’s avonds te genieten van de maaltijden die bereid worden door Jan. De naam van het domein is ook qua eten op zijn plaats, want het eten dat Jan dag na dag klaarmaakt is van sterrenkwaliteit. De omgeving vol met bergmeren, rivieren, middeleeuwse dorpjes en andere authentieke bezienswaardigheden, doet zich voor als een onontgonnen schat. Zonder zo goed als geen toeristen behalve jezelf, kan je van alles gaan genieten op je eigen tempo en komt alles zeer waarlijk en echt over, wat het ook is. De Portugezen zijn al even eerlijk en puur als de omgeving en hebben ons verwonderd met hun enorme hulpvaardigheid. Dit geheel is dan ook een enorme aanrader om eens weg te dromen en te genieten van de basiselementen van het leven. Ik heb dan ook maar 1 beschrijving voor de Quinta, Jan en Ellen: puur, eerlijk en heerlijk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Thomas Lenaerts17-01-2016

Prachtig

Ongelooflijk mooi. Uitzicht vanuit de jacuzzi op de bergen is ronduit adembenemend! Zelden zo'n mooie plek gezien terwijl we toch veel reizen. Huisjes staan ver van elkaar, je hebt het gevoel dat de berg van jouw alleen is. Huisjes verzorgd en proper, gastheren staan klaar om op je vragen in te gaan. Maaltijden op vraag, eerlijke prijs voor zeer lekker eten. Voor de bolderfans - place to be - berg vol blokken graniet! Vlakbij diepe rivier met helder water, zo mooi dat ik me er in november in waagde...

Gereisd met jonge kinderen in november 2015

• 9smeets lieve21-12-2015

Super fijn

Toffe huisjes gelegen op een prachtige locatie , met zwembad en jacuzzi , met adembenemend uitzicht op de Serra da Estrela, lekker ontbijt en avondeten aan de gezellige bar, Jan en Ellen de uitbaters hebben er voor gezorgd dat we een toffe vakantie hebben gehad.

Gereisd met partner in juni 2015

• 5Jos25-09-2015

Zonde

Quinta da Estrela ligt echt op een prachtige plek. Er zijn maar 2 huisjes en vanuit het terras van je huisje heb je een prachtig uitzicht op een vallei en bergen en het gevoel dat je de enige gast bent. Verder is er een mooi zwembad en heerlijke jacuzzi. Tot zover de goede punten. Het huisje zelf en de hygiëne lieten sterk te wensen over. Zo hebben wij zelf ons serviesgoed en bestek maar opnieuw afgewassen en vielen de tegels in de douche er met schimmel en al uit toen onze dochter in bad zat. Ook het zwembadtoilet was vies toen wij hier gebruik van wilden maken terwijl wij al dagen de enige gasten waren. De eigenaren lijken hier weinig oog voor te hebben, ook de buitenkeuken bij het barretje maakte een zeer rommelige indruk met rondslingerend eten van de vorige dagen. Dit lijken mensen met weinig gevoel voor toerisme en wat daarbij komt kijken. Ander voorbeeld: op dag 3 kwam ineens de mededeling dat er een informatiemap over de streek was, waarom toen pas? Voor ons niet nog eens dus.

Gereisd met jonge kinderen in september 2015

• 9bert20-07-2011

fantastische plek om tot rust te komen

het huisje heeft een fantastisch uitzicht over het serra da estrela gebergte en je hebt er veel privacy. Het barretje is super gezellig.

Gereisd met partner in mei 2011

0 tips over Villa Quinta da Estrela