Reviews over Espariz / Tábua / Arroteia / Mouronho

Geweldig, een top locatie!

A.T Kolken
    8-11-2018

Het was de eerste keer dat wij in een B&B verbleven maar wat hebben we genoten van het gastvrije onthaal en wat zijn wij in de watten gelegd tijdens ons verblijf bij de Quinta do Rio Alva!

Het begon gelijk al toen we binnen kwamen, we werden verwelkomt met een heerlijk drankje met allerlei lekkere hapjes. Daarna onze kamer gezien die een prachtig uitzicht heeft over de Rio Alva. Wat ligt deze B&B op een prachtige locatie, midden in de groene natuur!

We genoten ’s morgens van een uitgebreid ontbijt. Gastvrouw Sabine heeft ons allerlei tips gegeven over de omgeving. Zo hebben wij een gedeelte gefietst over de oude spoorrails waar nu een fiets- wandelpad over is gemaakt. De route gaat van Santa Comba Dão naar Viseu. Een hele mooie rit!

We hebben gewandeld in de omgeving van de B&B maar ook een stuk van het lange afstandspad. Genoten van de prachtige natuur hier!

We hebben een SUPles (Stand Up Paddling) gehad van Sabine en wat gaaf om ze

Super locatie , leuk , mooi en fris

Daniël Ester & Mike Mendes
    5-11-2018

Heerlijke vakantie gehad !!!

Wij verbleven in july maar liefst 6 dagen en zijn heerlijk tot rust gekomen in quinta do rio alva. De kamers zijn zo nieuw en fris dat je je gewoon thuis voelt. Ook hebben ze een heerlijk zwembad waar we gebruik van mochten maken. Dit is zeker een aanrader en wij komen zeker weten terug. Wij gaan alvast boeken voor In juli.

Sabine , José en Sem Bedankt en tot snel

Mvg Daniël & Mike

Een prachtige plek waar Quinta do Rio Alva staat!

Marjolein
    4-11-2018

Na 2x onze vakantie in de Algarve te hebben door gebracht hadden we nu eens besloten om het hogerop in Portugal te gaan zoeken. We werden getipt dat er een Nederlands/Portugees stel, Sabine en Jose, net een B&B waren begonnen. Via de site een kamer geboekt. Naar Porto gevlogen en vandaar met een huurauto naar Mouronho gereden. Wat een mooie tocht! We werden zeer gastvrij ontvangen. Wat een prachtplek, wat een gastvrijheid, wat hebben we van de overheerlijke ontbijtjes genoten, een heerlijk zwembad met ligbedden, we hebben gesupt, en wat een waardevolle tips hebben we gekregen. We zijn naar de Torre geweest, het hoogste punt van Portugal. Prachtig! Een dagje Coimbra, een oude universiteitsstad. Coja, met een gezellig pleintje. Heerlijk gegeten in Portugeze restaurantjes voor weinig geld. We hebben veel gewandeld in deze schitterende omgeving. Deze B&B gaan we zeker nog eens boeken. Sabine en Jose veel succes met jullie B&B! Tot 2019!

perfect

Riet jonk
    3-11-2018

Van 29-8 tm 1-9 vier heerlijke dagen in Portugal bij Quinta do Rio Alva gehad.

Kamers zien er prachtig verzorgd uit, bedden liggen heerlijk.

Het ontbijt was zeer verzorgd.

Omdat wij een auto gehuurd hadden hebben wij veel van de prachtige omgeving kunnen zien.

Argenil is een leuk plaatsje met een grote wekelijkse markt. In de periode dat wij er waren was er een avondfeest georganiseerd.

Serra de Estrela is een prachtig natuurpark . Je kunt er mooie wandeltochten maken.

Verder hebben wij nog een fietstocht gedaan langs een oude spoorweg Vimiero-Santa Comb Dao 47 km lang.

De gastvrouw Sabine heeft ons de kneepjes van het suppen op de rivier geleerd.

Daar konden wij bij de dam en het strandje ook heerlijk zwemmen en zonnen.

Bij het gloednieuwe zwembad was het ook aangenaam vertoeven.

Kortom wij hadden tijd tekort, wij komen zeker volgend jaar nog een keer. Er valt nog veel meer te ontdekken en zien.

Heerlijk tot rust gekomen!

Esther
    2-11-2018

Samen met mijn ouders een week in deze b&b verbleven. We sliepen op de 3 persoonskamer, welke prima voldeed. Ontbijt was zeer luxe en uitgebreid. In de directe omgeving diverse uitstapjes gemaakt. Oa bezoek aan Piadao en een fietstocht over een oude spoorbaan in de richting van Visue, meer dan de moeite waard. (Fietsen werden door de b&b eigenaar voor ons gereserveerd) Daarnaast heerlijk gewandeld, gesuppt en gezwommen in de mooie, rustige, groene omgeving waarin de b&b zich bevind. De eigenaars net gestart hebben het nu al super voor elkaar, maar de vernieuwingen werden nog elke dag zichtbaar.

Espariz / Tábua / Arroteia / Mouronho scoort een 7 uit 10, op basis van 2 reviews