Vakantiehuis Quinta de Cadafaz

• Sauna
Meer vakantiehuis info

22 reviews over Vakantiehuis Quinta de Cadafaz

• 9Ben en Coby09-05-2013

Een fantastische plek midden in de mooie natuur.

Onze laatste vakantie in Portugal hebben we doorgebracht bij Quinta de Cadafaz . De weg naar de Quinta was goed te vinden, het laatste deel ging over een onverharde weg die soms een beetje steil en bochtig was, maar dat was geen probleem . Bij de Quinta werden we opgewacht door de gastvrije eigenaar en zijn hond Max. We voelden ons er meteen thuis. De Quinta is een mooie plek als je houdt van natuur en rust.
    Overdag scheen de zon en was het lekker warm en ’s avonds was het soms lekker als de kachel brandde. We hebben er een geweldige tijd gehad. Normaal zorgen wij liever zelf voor onze maaltijden, maar door de kookkunsten van Sebastiaan (de eigenaar) was het zeker geen straf om daar te eten. Antonio (de zoon van de eigenaar) is een goede gids, hij is met ons naar de rivier gegaan. Een prachtige plek die je zelf niet zo snel vindt en die je ook nooit meer vergeet.

Gereisd met partner in april 2013

• 6Esther & Paul16-03-2013

Voor herhaling vatbaar, maar dan in lente of zomer

We hadden wel een route beschrijving mee, maar die is alleen als je vanaf Arganil/Cepos komt. Wij kwamen vanaf het mooie Góis en dan is het bord bij de ingang van de Quinta blanco. Wij hadden het hoofdhuis wat best groot is met slaapkamer, zitkamer en eetkamer. De zit- en eetkamer worden beide verwarmd door een open haard, maar zijn erg slecht geïsoleerd, echt warm werd het er niet. De eerste dag werd meteen de boiler gemaakt, want we hadden geen warm water. Alle andere huisjes beschikken over een gaskachel wat ons iets warmer leek... Ze zijn bezig om alles op te knappen en alles wordt er beter dan dat het was. Max de rottweiler is een geweldige en lieve gastheer. Met hem op pad raak je nooit de weg kwijt... Een echte knuffelkont! Jaap & Chantal zijn wellicht binnenkort de nieuwe huurders van Quinta de Cadafaz. Ze doen hun best om het jou naar de zin te maken. Zonder hun was ons verblijf een stuk minder leuk. Jammer dat we pas op de laatste dag erachter kwamen dat ze Catan mee hadden!

Gereisd met partner in februari 2013

• 4E&N16-03-2013

Niet heen gaan zolang het nog niet is opgeknapt!

Wij hebben 6 nachten in het hoofdhuis gezeten. Ligging: erg mooi in de bergen, de weg er naar toe is wat uitdagend maar na een paar keer rijden valt die best mee, zelfs in de regen (de hele week) of het donker. Prachtige natuur en mooie wandel mogelijkheden. Prijs/Kwaliteit: de reguliere prijzen zijn ver boven de maat voor wat de Quinta momenteel te bieden heeft. Het onderhoud heeft ten minsten 20 jaar stilgestaan en dat is te zien. De huisjes zijn lek en muf van de schimmel. Dit is een aanslag op je gezondheid en heeft niets met eco te maken. Inrichting: het was onhygiënisch, we hebben over het meeste nog zelf een doekje gehaald. We hebben backpack ervaring in Azië, maar zijn daar zelden een accommodatie in deze staat tegen gekomen. De beloofde mogelijkheid tot het maken van koffie/thee/etc. was niet aanwezig, ook geen drinkglazen oid. Van de drie aanwezige stellen is iedereen eerder vertrokken. Ook wij zijn nog een nachtje in een hotel gegaan om even bij te komen.

Gereisd met partner in maart 2013

• 9Ron20-10-2012

opmerkelijk fijne vakantie gehad.

Basic en daardoor een geweldige plek om tot rust te komen, je moet de knop letterlijk omzetten. Je wordt als het ware ontnomen van je verworvenheden als internet e.d. , je smartphone of tablet zet je maar uit. De verzorging door Sebastiaan en de zijne was uit de kunst, lekker eten. De hond Max deed in vriendelijkheid niet voor zijn baas onder en leid je feilloos door de vallei naar de waterval en terug.

Gereisd met partner in januari 2012

• 8truus zoutenbier en max van duijne17-10-2012

prachtige ligging en natuur; huisje eenvoudig;

De rit naar de Quinta was goed en duidelijk uitgelegd door Sebastiaan. Daardoor hebben we het makkelijk kunnen vinden. De 'dirt road' is prima te rijden. De ontvangst was heel vriendelijk. We werden ontvangen door Sebastiaan en zijn hond Max. Onze zware tas werd naar boven gedragen door zoon Antonio (omdat ons huisje bovenop de heuvel lag). Het uitzicht was prachtig, de klim naar boven deden we 'rustig aan'. Voor het huisje is een terras met een bank waar je van het prachtige uitzicht kunt genieten. Het huisje is eigenlijk meer 'een kamer', want er is geen keuken en koelkast. Op zich was dat geen probleem want we aten iedere dag 'thuis bij Sebastiaan'. Voorgerecht, hoofdgerecht en toetje met een glas wijn voor nog geen € 10,-. We hebben het prima naar ons zin gehad. We voelden ons welkom en 'thuis'.

Gereisd met partner in oktober 2012

• 8J en C08-10-2012

Heerlijke ontspannen plekje!

Al twee keer hebben wij mogen genieten van dit heerlijke rustgevende plekje midden in de natuur. Fris water uit de bron, een warme sauna na een lange wandeling door de vallei en in de avond genieten van een portugees wijntje met een verse truta, forel! Echte luxe 'materieel gezien' hoef je hier niet te verwachten, voetjes in de aarde en vooral heel veel frisse lucht!

Gereisd met partner in mei 2012

• 8Karine Vanhoof06-09-2012

Fantastisch mooie plaats...

Ik ben met mijn partner een weekje in de quinta geweest....het was echt een superleuke tijd. Het is vooral voor mensen die houden v an de natuur, wandelen, zwemmen in je nakie in de vrije natuur... Het vers bereide eten was heerlijk, met groenten uit eigen tuin! Mensen die houden van drukte en luxe zijn hier niet op hun plaats...

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8Jasper Blaauw16-06-2012

Gastvrij onthaal in een mooie omgeving

De weg er naar toe is schrikken als je de weg voor het eerst rijd. Eenmaal aangekomen werd je door Max de hond en de stagiaires vriendelijk opgevangen. De hele vakantie door stonden ze klaar. Ze bereiden overheerlijke maaltijden voor ons en verzorgden het ontbijt en soms de lunch. We hadden de pech dat het heel veel regende in de vakantie, dus konden we minder ondernemen. Gelukkig waren er ook Nederlandse gesproken films aanwezig. En het is af en toe wel opletten. Soms word je met GPS op een onverharde weg gestuurd wat bij regen niet aan te bevelen is. Dus van ons betreft een geweldige vakantie. Hier zullen we zeker terugkomen.

Gereisd met oudere kinderen in april 2012

• 9Ulrike van Dorst02-11-2011

huisje midden in de natuur

Dit was een zeer rustgevende vakantie voor mij. Een plek in de natuur om even op adem te komen, weg van alle drukte en stress. Ik sliep in de Casa de Oliveira, een romantisch huisje onder de olijfbomen. 's Morgens werd ik wakker van de vogels en de zonnestralen door het raampje. Als ik mijn deur opendeed had ik een prachtig uitzicht over de vallei. De kamer was verzorgd, proper met frisse lakens. Mijn kamer was basic maar ok.

Het eten was er goed, een mix van Nederlands en Portugees. De kok gebruikt af en toe groentjes uit eigen tuin. Toen ik de baas voor de eerste keer zag kwam hij bot over, het is echt wel een beer van een kerel, maar na een eerste kennismaking bleek het een zeer aimabele, aardige man. Hij had veel verhalen over zijn voormalig leven op zee, hij heeft de ganse wereld afgezeild.

Vlakbij de Quinta was er een helder riviertje met een watervalletje. Je kon er van een rots in het water springen. Het kleine dorpje Cepos is charmant.

Alleen gereisd in september 2011

• 9Renate en Malika10-07-2011

Gastvrij en rustig

Enige bewaard gebleven rustieke Quinta. Gastvrije eigenaar en woofers (mensen die 'stage' lopen en helpen in de tuin tegen kosten en inwoning).

Een paar dagen zorgeloos meegegeten met de eigenaar en Woofers. Er gezellig en lekker, ze maken er echt wat van. Tevens is het eten biologisch.

De dirt road van 2,5 km naar de Quinta is erg leuk om te reiden. Goed te doen met veel auto's. Eerste keer wel erg spannend om te rijden!!

De ligging is geweldig! Midden in de natuur en rustig. Wel nog in de buurt van Cuimbra (50km) en het strand (100km). Mooie waterval op loopafstand (vraag naar de route).

Het huisje was ruim genoeg. Helaas niet helemaal schoon en het rook er muf. Maar voor de tijd dat je in het huisje bent (als het goed is minimaal) is het goed te doen. In het grote huis wel een klein 2 persoonsbed. Voor een stel lekker knus. Voor vrienden dicht bij elkaar.

Gereisd met vrienden in juni 2011

Vakantiehuis Quinta de Cadafaz info