Appartement Quinta da Moenda

Kleine hotelsWeer vandaag16°7°
Appartement Quinta da Moenda
8,8

46 reviews over Appartement Quinta da Moenda in het Nederlands

Een plek om helemaal tot rust te komen

Anoniem
9-9-2017

Een week gelogeerd in het appartement boven met uitzicht op het heerlijke grote zwembad en de prachtige bergen. Echt een plek om tot rust te komen. Kraakheldere rivier voor de deur waar de hele dag in gespeeld en gezwommen kan worden. Appartement zelf alles aanwezig, bed op ouderslaapkamer wel wat hard naar onze zin. Gastheer en gastvrouwe heel vriendelijk en bereid om alles over de omgeving te vertellen. Toplocatie vlakbij een schattig dorpje!

Heerlijke plek

Marit
5-9-2016

Wij logeerden in het boven appartement. Vrienden van ons, ook met een klein kind, hadden het appartement naast ons. Ik denk dat als daar vreemden hadden gezeten, het wel en beetje op elkaars lip was geweest maar zo was het een heerlijke plek. Ideaal eigenlijk. Lekker zwembad, fijne buitenkeuken en mooie omgeving met prachtige rivierstrandjes. Wij zijn zeker tot rust gekomen. Echt vakantie vieren!

Prachtige locatie met fijne eigenaren

Ron Hendrikx
3-9-2016

Wat wat er nou wel goed en wat niet. beginnend met het goede: prachtige locaties. schitterende rivier op 50 meter. Mooie vlinders, hagedissen, slangen, wilde zwijnen, waterspreeuwen, gele kwikstaarten, een rivier vol vis (jes) en naar het schijnt in het voor- en najaar otters (die helaas niet gezien). Een glooiend landschap dat bergachtig is maar met afgeronde toppen. Prachtige stilteplekjes en verspreid over het gebied kleine vaak verrassende dorpjes. Ook de nacht is mooi. het gebied heet niet voor niks Serra de Estrela. Het sterrengebergte. Zelf de " Milky way" laat zich zien. Dan de locatie zelf. Portugees aandoende appartementen. Alles is aanwezig maar valt niet onder de categorie luxe. Noem het maar traditioneel. De matrassen mogen van ons iets beter. Mooi gelegen aan de rivier net buiten het dorp. Geweldig zwembad, mooie tuin en buitenkeuken. Heerlijk op de warme Portugese zomeravonden. Geen dag in het appartement gekookt! Hans en Josephine zijn hartelijke mensen die altijd klaar staan om te helpen. Gevraagd en gelukkig ongevraagd goede tips om de omgeving te zien en beleven.En minpunten? Nee, die zijn er niet echt of het moeten de matrassen zijn ;-)

We zijn er 10 dagen geweest en hebben ons geen moment hoeven te vervelen. Een echte aanrader voor mensen die houden van natuur, rust, ontspanning, zon en water. Oh ja, ze hebben ook nog een lekkere sauna voor als je in het voor- of najaar gaat en zwemmen/wandelen in de rivier: geen probleem. De visjes doen ondertussen de schoonmaak van je huid.

Prachtige locatie, aanrader!

Suzanne en Martijn
2-9-2016

We verbleven 8 nachten in het appartement met uitzicht op tuin en zwembad met twee personen.

Pluspunten:

- Super groot en schoon zwembad

- Mooie, grote en schone gemeenschappelijke buiten keuken

- Elke ochtend, behalve zondag, verse en lekkere broodjes die je de avond van te voren besteld

- Inboedel is zeer compleet en netjes. Tevens groot bed, goede binnen keuken en prima badkamer

- leuke locatie bij rivier met een dammetje

- geen massa toerisme in omgeving

- zeer leuke goed beschreven auto en wandel routes van de eigenaren

- 25minuten rijden naar grote supermarkt met goede verse vlees en vis afdeling

- een heerlijk typisch portugees restaurant in na bijgelegen plaatsje (zie tip in informatie boekje van de eigenaren)

Verbeterpunten:

- zeer slechte wifi

- onduidelijkheden over contante betaling van het verblijf

- Alles ligt wat verder weg (daarom wel lekker rustig en niet toeristisch)

Kortom, aanrader!

Een rustpunt in onze vakantie

H van Zaanen
20-8-2016

Gastvrij onthaal van Nederlandse eigenaren. Zij kennen de omgeving goed en zijn zeer behulpzaam met tips om dingen te doen in de omgeving. Leuk appartement, schoon, koel en lekker bed. Het zwembad is ruim, maar als je liever in open water zwemt is er een beek op steenworpafstand.

Onze favoriete plek in Europa

Marjon Dekker
17-8-2016

Dit jaar zijn we voor de derde keer in Quinta da Moenda geweest en dat is natuurlijk niet voor niets!! Deze prachtige plek en de gastvrijheid van Hans en Josephine is te mooi om niet terug te keren. Lekker zwembad, mooie ligging en voor elk wat wils in de omgeving. Coimbra met de prachtige universiteit en natuurlijk de mooie natuur. Dit jaar hebben we de ecopista gefietst met onze kinderen van 7 en 9 jaar. Erg mooi en goed te doen door de vele stopplekken onderweg. Fijn dat er in de omliggende plaatsen steeds meer leuke restaurants komen. Maar zelf barbecuen in de buitenkeuken is ook leuk! Deze derde keer was waarschijnlijk niet de laatste keer!

Super!

Jaap
16-8-2016

Quinta da Moenda is een prachtige quinta in een minimaal net zo mooi gebied. Bij het licht zoute zwembad kan je heerlijk afkoelen en het water is veel beter voor de huid dan een chloorbad. Een prima uitvalsbasis voor mooie wandelingen en autotochten. Hans en Josephien zijn een zeer informatieve en vriendelijke gastheer/vrouw! Helemaal lekker gehad daar!

Heerlijk tot rust komen in een prachtige omgeving.

Jerry Kong A Sam
31-7-2016

Heerlijk genieten van de mooie natuur met top faciliteiten. We kregen een warm welkom van Hans die ons alles wist te vertellen over de omgeving. Zeker de moeite waard om te bezoeken.

Jerry & Liselore.

Droomplek in de bergen van Portugal!

Caroline Klompe
28-7-2016

Een droomplek in de bergen van Portugal, dat is quinta da Moenda. Het is hier zo ontzettend mooi. Het authentieke verblijf, de groene omgeving, de verfrissende rivier, de pittoreske dorpjes en stadjes, de prachtige sterrenhemel, het heerlijke zwembad, de geur van vers gebakken broodjes in de ochtend en nog zoveel meer. Daarbij zijn Hans en Josephine, de enthousiaste eigenaren, enorm gastvrij. Ze doen er alles aan om je het ultieme vakantiegevoel te geven.

Mooie quinta op toplocatie aan mooie schone rivier

Christian Dietzel
27-7-2016

Erg mooie quinta met fijne huisjes en unieke ligging aan een heel schone en kindvriendelijke rivier. Ook heeft de quinta een erg fijn zwembad, en is de accommodatie een Green Key label toegekend. Met hun accommodatie belasten de twee Nederlandse eigenaren van Quinta Moenda hiermee zo min mogelijk hun nabije omgeving en wordt er zo duurzaam mogelijk met bijv energie en water omgegaan .

We hebben een aantal aanbieders voor Quinta da Moenda voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Quinta da Moenda in Alvoco das Várzeas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Quinta da Moenda zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.