Reviews over Alvoco das Várzeas

Een plek om helemaal tot rust te komen

Anoniem,
    9-9-2017

Een week gelogeerd in het appartement boven met uitzicht op het heerlijke grote zwembad en de prachtige bergen. Echt een plek om tot rust te komen. Kraakheldere rivier voor de deur waar de hele dag in gespeeld en gezwommen kan worden. Appartement zelf alles aanwezig, bed op ouderslaapkamer wel wat hard naar onze zin. Gastheer en gastvrouwe heel vriendelijk en bereid om alles over de omgeving te vertellen. Toplocatie vlakbij een schattig dorpje!

Heerlijke plek

Marit,
    5-9-2016

Wij logeerden in het boven appartement. Vrienden van ons, ook met een klein kind, hadden het appartement naast ons. Ik denk dat als daar vreemden hadden gezeten, het wel en beetje op elkaars lip was geweest maar zo was het een heerlijke plek. Ideaal eigenlijk. Lekker zwembad, fijne buitenkeuken en mooie omgeving met prachtige rivierstrandjes. Wij zijn zeker tot rust gekomen. Echt vakantie vieren!

Prachtige locatie met fijne eigenaren

Ron Hendrikx,
    3-9-2016

Wat wat er nou wel goed en wat niet. beginnend met het goede: prachtige locaties. schitterende rivier op 50 meter. Mooie vlinders, hagedissen, slangen, wilde zwijnen, waterspreeuwen, gele kwikstaarten, een rivier vol vis (jes) en naar het schijnt in het voor- en najaar otters (die helaas niet gezien). Een glooiend landschap dat bergachtig is maar met afgeronde toppen. Prachtige stilteplekjes en verspreid over het gebied kleine vaak verrassende dorpjes. Ook de nacht is mooi. het gebied heet niet voor niks Serra de Estrela. Het sterrengebergte. Zelf de " Milky way" laat zich zien. Dan de locatie zelf. Portugees aandoende appartementen. Alles is aanwezig maar valt niet onder de categorie luxe. Noem het maar traditioneel. De matrassen mogen van ons iets beter. Mooi gelegen aan de rivier net buiten het dorp. Geweldig zwembad, mooie tuin en buitenkeuken. Heerlijk op de warme Portugese zomeravonden. Geen dag in het appartement gekookt! Hans en Josephine zijn hartelijke mensen die altijd klaar staan om te helpen. Gevraagd en gelukkig ongevraagd goede tips om de omgeving te zien en beleven.En minpunten? Nee, die zijn er niet echt of het moeten de matrassen zijn ;-)

We zijn er 10 dagen geweest en hebben ons geen moment hoeven te vervelen. Een echte aanrader voor mensen die houden van natuur, rust, ontspanning, zon en water. Oh ja, ze hebben ook nog een lekkere sauna voor als je in het voor- of najaar gaat en zwemmen/wandelen in de rivier: geen probleem. De visjes doen ondertussen de schoonmaak van je huid.

Prachtige locatie, aanrader!

Suzanne en Martijn,
    2-9-2016

We verbleven 8 nachten in het appartement met uitzicht op tuin en zwembad met twee personen.

Pluspunten:

- Super groot en schoon zwembad

- Mooie, grote en schone gemeenschappelijke buiten keuken

- Elke ochtend, behalve zondag, verse en lekkere broodjes die je de avond van te voren besteld

- Inboedel is zeer compleet en netjes. Tevens groot bed, goede binnen keuken en prima badkamer

- leuke locatie bij rivier met een dammetje

- geen massa toerisme in omgeving

- zeer leuke goed beschreven auto en wandel routes van de eigenaren

- 25minuten rijden naar grote supermarkt met goede verse vlees en vis afdeling

- een heerlijk typisch portugees restaurant in na bijgelegen plaatsje (zie tip in informatie boekje van de eigenaren)

Verbeterpunten:

- zeer slechte wifi

- onduidelijkheden over contante betaling van het verblijf

- Alles ligt wat verder weg (daarom wel lekker rustig en niet toeristisch)

Kortom, aanrader!

Een rustpunt in onze vakantie

H van Zaanen,
    20-8-2016

Gastvrij onthaal van Nederlandse eigenaren. Zij kennen de omgeving goed en zijn zeer behulpzaam met tips om dingen te doen in de omgeving. Leuk appartement, schoon, koel en lekker bed. Het zwembad is ruim, maar als je liever in open water zwemt is er een beek op steenworpafstand.

Alvoco das Várzeas scoort een 8 uit 10, op basis van 4 reviews