Hotel Talisman

16 reviews over Hotel Talisman in het Nederlands

Prettig hotel

Jeroen
31-8-2017

Een sfeervol hotel in een soort "light" art deco stijl. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Oude reviews (archief)

prima

Rob
30-9-2016

Hotel Talisman ligt midden in Ponta Delgada. Aan de voorkant loopt een redelijk drukke weg, maar doordat er nog een klein parkje tussen hotel en weg ligt, heb je daar niet heel veel last van. Aan de achter- en zijkant is het voetgangersgebied. Hier liggen ook een paar restaurantjes. Hierdoor kan het 's avonds, als je op bed ligt, wel iets gehorig zijn, maar dat is na sluitingstijd gauw afgelopen.

Het is een mooi hotel, met een luxe maar ook gezellige sfeer. Mooie kamers (we hadden een suite waarbij mijn dochter een bed in de huiskamer had. Deze huiskamer was zeer ruim, dus dat bed gaf geen overlast). Alles was schoon; wel bleef het toilet regelmatig doorlopen, ook na een melding hierover. De design-kranen moeten ze gauw vervangen: mooi maar zeer lastig te bedienen.

Veel uitzicht hadden we niet en ons balkon was alleen groot genoeg om er op te staan; zitten gaat niet. Prima wifi in het hele hotel overigens.

Beneden is een restaurant met buitenterras. Wel opletten voor de zeer brutale duiven hier! Het ontbijtbuffet is prima, maar ook 's avonds kun je hier goed eten. De bediening is oplettend en werkt hard, maar is ondertussen vrolijk en vriendelijk. Op het dak is een klein zwembad en een zonneterras; van beiden hebben wij geen gebruik gemaakt.

Goede uitvalbasis

evertgroos
31-1-2014

Keurig hotel met prima verzorgt ontbijt. Schone kamers met fraai uitzicht. Zwembad en zonnedek op dak. Parkeren echter een probleem in directe omgeving van hotel maar binnen 5 mininuten loopafstand vaak wel (onbetaalde) parkeerplaatsen. Zeer vriendelijke bediening. Ik zou echter niet biljarten hier de tafel loopt nogal af ;-)

zeer slechte ervaring

De Corte
27-8-2013

- was foutieve boeking gedaan, normaal kamer voor ons en jongste dochter, doch was slechts kamer voor 2 personen. Weinig medewerking om oplossing te vinden daar "hotel bijna volboekt was", dus hun probleem werd direct ons probleem, uiteindelijk op kleine kamer bedje bijgeplaatst, zeer beperkt, ook badkamer zeer klein . Receptie bediende alles via telefoon moeten bespreken, geen manager gezien, kwam niet opdagen

- ontbijt onderbemand, zelf moeten gaan zoeken achter borden, messen,... en om de 5 minuten moet je iemand vragen om iets aan te vullen, schotels zijn direct leeg

- zwembad boven op dak is vies, er s'morgens naartoe geweest, stoelen errond staan nog slordig van avond ervoor , lege flessen en glazen, en heel veel uitwerpselen van duiven in en rond het zwembad (locatie is op dak)

wauw......een supervakantie!!!!

Nanneke van Lokven
6-8-2011

De afgelopen 12 dagen hebben we vanuit Hotel Talisman het eiland Sao Miguel mogen verkennen. Lekker zelf met een huurauto, maar ook door een georganiseerde Quadexcursie, door te canyoningen en natuurlijk op zee.

Geweldig wat er allemaal te zien is, hoe vriendelijk de mensen zijn (en goed Engels spreken!), hoe schoon alles is en het verschil in landschap. Echt een aanrader als je veel wilt zien en doen tijdens de vakantie op een plek waar geen hordes toeristen zijn!!!!

Hotel Talisman was helemaal wat we ervan gehoopt hadden; niet te groot, mooi oud gebouw en daarnaast een goede service, m.n. het schoonhouden van de kamer.

In het restaurant hebben we niet gegeten maar de Sports One Bar (hoort ook bij het hotel maar dan aan de achterkant) is echt een aanrader voor lekker eten en veel gezelligheid aan de bar!!!

Prachtig groen eiland voor de natuurliefhebber

Hennie & Elly
24-7-2011

Wij verbleven van 17 juni tot 1juli 2011 in hotel Talisman, wij zijn uitermate tevreden over de goede verzorging en de vriendelijkheid van het personeel. Het hotel ligt in het mooie oude gedeelte van Ponta Delgada direct aan een klein parkje.

In het hotel bevond zich ook een prima restaurant . Verder waren er op loopafstand diverse goede restaurants. Aanraders zijn Sao Pedro, O Corisco en London.

Een auto huren is een must en koop ook een uitgebreide wegenkaart om het eiland goed te kunnen verkennen.

Het is een prachtig eiland met een aangename temperatuur

Hennie & Elly

Goed hotel

Henk en Ilse
28-5-2011

Vriendelijk en gastvrij hotel . Kamers zijn groot genoeg en zeer netjes . Goed sanitair maar televisiekanalen beperkt . Maar ach daar kwamen we niet voor . De eilanden zijn zeer schoon , overal waar je komt word of is gepoetst . Uitgaansleven is erg beperkt .

Prima hotel!

Mireille70
1-8-2010

We hebben 12 dagen met veel plezier in Hotel Talisman gelogeerd. Het hotel is gelegen in het centrum van Ponta Delgada. Het ontbijtbuffet is erg uitgebreid en goed verzorgd. De haven is op 5 minuten loopafstand. Ponta Delgada is een erg gezellige, levendige stad waar veel te zien en te beleven is; de haven met boulevard en terrasjes, whale- en dolphinwatching rondvaarten, een prachtige botanische tuin en leuke winkeltjes en (vis)restaurantjes.

Hele goeie keuze!!

Gerda en Klass
24-7-2009

In juni 2009 hebben wij 2 weken gelogeerd in Hotel "Talisman"/Ponta Delgada.

Volgens eerdere beoordelingen zou het personeel van het hotel "wat meer vriendelijkheid kunnen laten zien". Wij hebben echter alleen maar zéér vriendelijk en behulpzaam personeel getroffen.

Prima hotel! Bij het boeken van dit hotel hadden we bij het reisbureau vooraf aangegeven dat we voorkeur hadden voor een rustige kamer en die kregen we ook. Het hotel heeft verschillende stijlen interieur en is heel sfeervol.

Ontbijt is niet heel uitgebreid, maar voldoende keuze!

In Ponta Delgada zijn zeer veel eetgelegenheden en we hebben iedere avond ergens anders gegeten, maar toch ook een keer in ons eigen hotel. Zeer goede menukaartkeuze. Eten was echt bijzonder lekker! Hotel staat ook zeer goed bekend om z'n keuken en dat is zeker terecht!!

Dit hotel is zeker een aanrader!! Ons verblijf was er heel prettig! Zouden er zó weer naar toe gaan.

Centraal gelegen goed hotel

Denise
23-7-2009

Hotel Talisman is geen doorsnee standaard hotel, het bestaat uit verschillende panden die met elkaar verbonden zijn. Daardoor zijn de kamers ook erg verschillend. Wij hadden eerst een zeer ruime mooie hoge kamer, maar wel gelegen pal boven het cafe met live music! Het personeel heeft veel moeite gedaan ons een andere (nog veel ruimere) kamer te geven. Wij vonden dat het hotel een bijzondere sfeer had en heel centraal gelegen. Verder hebben we erg goed gegeten in het restaurant van het hotel, waar ook een prima ontbijt werd geserveerd.

Prima stadshotel!

We hebben een aantal aanbieders voor Talisman voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Talisman in Ponta Delgada ( eiland Sao Miguel), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Talisman zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Talisman scoort een 7.63 uit 10 op basis van 18 reviews.