Bed and Breakfast Vila Belgica

Bed and Breakfast Vila Belgica

9.7Fenomenaal

Portugal, Azoren, Horta (eiland Faial)

9.7Fenomenaal

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info
Tonen op kaart

48 reviews over Bed and Breakfast Vila Belgica

• 9p.morittu17-07-2012

Fantastische plek

Vila Belgica is een must stay, om te zijn. De ligging is fenomenaal, het ontvangst de service het ontbijt meer dan super.

Gereisd met partner in januari 2012

• 10john riemslag08-05-2012

Fantastische Bed & Breakfast

Vila Belgica hebben wij als geweldig ervaren! De locatie is werkelijk fantastisch. De Bed and Breakfast ziet er heel verzorgd en sfeervol uit. De kamers worden elke dag netjes schoongemaakt en goed onderhouden. Elke ochtend geniet je van een heerlijk ontbijt met een adembenemend uitzicht op het buureiland Pico. Gastvrouw Yvette is heel vriendelijk en staat altijd voor je klaar.

Echt een aanrader, wij komen zeker nog een keer terug.

John en Eva

Gereisd met partner in september 2011

• 9olivier verhoeven10-02-2012

Ontbijten met een uitzicht 'never to forget'

Villa Belgica is een zeer gezellige verblijfsplaats. Het huis is prachtig gelegen bovenop de berg, wat ons een uniek uitzicht geeft op de oceaan en de berg Pico. Het centrum (Horta) of strand (Porto Pim) bevinden zich op 20min stappen. Ideaal voor de wandelliefhebber, anders zijn er goedkope taxi's.

Zoals overal op de Azoren word je er hartelijk verwelkomt. De mensen hier zijn echt super vriendelijk. Yvette spreekt zowel Nederlands als Portugees wat handig is voor de trips te organiseren en je wegwijs te maken op het eiland.

Prijs/kwaliteit is Villa Belgica een echte aanrader. Het ontbijt is uitgebreid en divers. Op aanvraag kan je er s'avonds ook eten, maar je hebt er ook talrijke gezellige restaurantjes. Voor 20€ heb je er een voor- en hoofdgerecht.

De kamers zijn verzorgd en ruim. Elke kamer is anders, de ene al wat moderner de andere wat authentieker. Alles wordt dagelijks schoongemaakt.

Kinderen kunnen zich uitleven in de grote tuin waar genoeg plaats is om te ravotten.

Gereisd met vrienden in juli 2011

• 9paul van schil23-11-2011

Aanrader

B en B Vila belgica in horta is gelegen op een prachtige locatie met weids uitzicht; prachtige tuin, perfecte bediening,gezellige kamer Gastvrouw Yvette is steeds bereid om te helpen en om reserveringen te maken; topadres

Gereisd met partner in juli 2011

• 10Leendert, Sandra, Irene en Rob Assenberg10-07-2011

Erg goed, in alle opzichten

Wij zijn een week in Vila Belgica geweest en het was heerlijk. Erg gezellig, een ontzettend lieve gastvrouw Yvette, leuke andere gasten, fantastisch uitzicht op Pico, elke ochtend een heerlijk ontbijt met vers brood en een gekookt eitje. Schoon en netjes, je voelt je er meteen thuis. Faial is een prachtig eiland, niet te warm en niet te koud, precies goed om te wandelen maar ook om naar het strand te gaan. Er zijn veel leuke dingen te doen. Wij hebben een wandeling op de Caldeira gemaakt, op de Capelinos geweest, een walvis en dolfijnen boottocht gemaakt, naar het walvismuseum geweest, gezeild met Jean Pierre, naar Pico geweest en gezommen en gesnorkeld. Porto Pim en Almoxarife zijn zandstranden, ideaal voor kinderen. Veel mensen maken een combinatiereis en bezoeken verschillende eilanden. Wij zijn blij dat we voor Faial en Vila Belgica hebben gekozen, het was gewoon helemaal top, we zouden graag nog een keer terugkomen. Leendert, Sandra, Irene en Rob Assenberg

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 10Ruud en Marjolein Glasbergen29-06-2011

Vila Belgica, Faial, Azoren.

Een oase van rust, vriendelijkheid en vakantiegenot. Een werkelijk fantastische plek, op slechts 5 minuten rijden van de prachtige havenstad Horta. Te voet via een prachtige wandeling van 30 minuten tot in het hart van de stad Horta. Mooie vergezichten vanuit de B&B, fotogenieke lokatie en omgeving. Zeer gastvrij, vriendelijk, spreekt Nederland, Engels, Frans en Portugees. Weet de wetenswaardigeheden van het eiland en de omliggende eilanden. Als je Faial bezoekt een absolute aanrader om enkele dagen te verblijven.

Ruud en Marjolein Glasbergen Brunssum

Gereisd met partner in juni 2011

• 10R. van Dijk03-08-2010

Een fantastisch uitzicht vanuit je slaapkamer

Bed & Breakfast Villa Belgica is de lokatie waar u moet verblijven wanneer u het eiland Faial bezoekt. De ligging is fantastisch en rust is gewaarborgd. De gastvrouw, Yvette, staat elk moment voor je klaar om je bij diverse zaken, zoals het huren van een auto (ook als u naar Pico gaat) of bromfiets, behulpzaam te zijn. Zeer handig indien je de Portugese taal niet machtig bent. Het ontbijt is ruimschoots voldoende met variatie. Op Faial is veel te zien. Het is slechts één van de vele eilanden die tot de Azoren behoren. Vanaf Faial vertrekken nagenoeg dagelijks boten waarmee je walvissen kunt spotten. Voorwaarde is dan wel dat het weer meezit en of er walvissen gespot zijn. Neem dus niet het risico, wanneer je aan het eilandhoppen bent, om de ene dag aan te komen, de volgende dag walvissen willen zien en de derde dag weer naar het volgende eiland te vertrekken. De kans dat je juist op die dag geen walvissen ziet is en blijft aanwezig zoals enkele gasten hebben moeten ondervinden.

Gereisd met partner in januari 2010

• 10Boudewijn & Gladys Cools08-07-2010

adembenemend mooi!

We zijn net terug van onze 15-daagse reis op de Azoren. Fayal was het derde eiland dat we tijdens deze reis bezochten. En Vila Belgica was voor ons de eerste keer dat we B&B boekten. Het is ons supergoed bevallen! De sfeer alleen al toen we aankwamen en de manier waarop we begroet werden. Yvette en Jean-Pierre zijn superhartelijk en hebben er echt iets heel knus en huiselijks van gemaakt. Chapeau! De ligging boven op de berg met het uitzicht op de haven van Horta, de berg Pico (bij helder weer) en de weilanden met de windmolens maakte het gewoon adembenemend mooi. Hier zijn we echt tot rust gekomen, met alleen af en toe het geluid van de kwakkende kikkers.... :-) Een echte aanrader dus!!!

Boudewijn & Gladys Cools

Gereisd met partner in juni 2010

• 8DeGuisme21-11-2009

Uitstekende Bed & Breakfast

Bed en Breakfast Villa Belgica was voor ons een eerste kennismaking met een vakantie in een "niet-hotel service". Gelegen op een heuvel met prachtig zicht op de Pico en de oceaan. Dit is uitstekend meegevallen. Het ontbijt was zeer verzorgd, afwisselend en ruim voldoende. De kamer was ruim en netjes. Handdoeken en bedlinnen werden op regelmatige tijdstippen gewisseld. Er was veel dokumentatie over Faial en de andere eilanden voorhanden en onze gastvrouw Yvette stond ons met raad en daad bij voor onze uitstappen zoals bv bijkomende info voor onze wandeltochten, huurregeling auto op het eiland Pico, zwemmen met dolfijnen. Wij waren zeer tevreden en gaan zeker nog eens terug. Een aanrader voor iedereen die van de natuur houdt. Karen en Yves

Gereisd met partner in juli 2009

• 9L. Boonstra en T. Harnischmacher18-11-2009

Beste keus van alle hotels en B&B: Vila Belgica!

Vila Belgica is een heerlijke plek om uit te rusten, bijvoorbeeld op het terras van deze prachtig gelegen villa. Met fantastisch uitzicht over de oceaan en op het eiland Pico met de hoogste berg van Portugal, de Montanha do Pico. De kamers zijn gezellig ingericht met comfortabele bedden, heerlijk ontbijt en Yvette en Jean Pierre zijn uiterst sympatieke mensen die ervoor zorgen dat je je onmiddellijk bij hen thuis voelt. Ze informeren je over de omgeving en boeken, zo nodig, bij goede organisaties excursies, zoals voor ons een prima geslaagde whale watch trip. We zijn zeker van plan nogeens terug te gaan naar deze mooie plek.

Gereisd met partner in mei 2008

8 tips over Bed and Breakfast Vila Belgica

• hilde, 24-07-2012 Rapporteren

magische wandeling langs de krater. Whale en dolfin watching kuieren en Horta... je komt altijd wel een feest tegen... en je bent er altijd welkom

• p.morittu, 17-07-2012 Rapporteren

superaanrader voor diegene die naar faial komen. s'avonds lekker eten in porto pim of een terrasje pakken in de haven van Horta geweldig.

• olivier verhoeven, 10-02-2012 Rapporteren

Wanneer je dit eiland bezoekt, zijn er drie dingen die je zeker moet bezichtigen. 1) de Caldeira: Deze vulkaan in het midden van het eiland biedt een schitterend zicht rondom. Je kan er volledig rond wandelen of met begeleiding in afdalen. 2) Capelinhos: een gebied waar in 1958 een onderzeese vulkaanuitbarste. 3) Whale Watching: Faial is de uitvalsbasis wanneer het gaat om whale watching. Je hebt bijna 100% garantie op het zien ervan.

2 vragen over Bed and Breakfast Vila Belgica

• anne, 08-03-2013 Rapporteren

Walvissen zien

Zijn die bootreizen erg prijzig?

Geert Beerens, 27-09-2013

Een 4 uur durende boottocht om walvissen en dolfijnen te spotten kost 110 euro per koppel.

• Ans, 02-01-2009 Rapporteren

e-mail

Dag,

Kan iemand mij het mailadres van de mensen die het hotel runnen geven?

Met vriendelijke groet, Ans

Wim, 20-06-2009

Dag Ans, Als je het tabblad 'B&B info'aanklikt en vervolgens bij adresgegevens het e-mailadres, krijg je alles wat je wenst (voor zover in je e-mail aangegeven .... :-) Wim

Bed and Breakfast Vila Belgica info

• Soort gerechtenLunchpakketten